W202 C220d / Lucas huonoudesta?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
W202 C220d / Lucas huonoudesta?
Mortonki!
Täällä uusi MB-foorumilainen. Tulin sitten miehekkäästi hankkineeksi w202 C220d -97 classic:n. Ajettu 180tkm. Ensimmäinen Mersu minulla, hienosti käy ja kukkuu toistaiseksi...
Kauhusta kankeana olen lukenut keskusteluja Lucaksen pumpun huonoudesta. Miten voi "laatuautossa" olla tuollaisia vikoja?
Onko siis lähiaikoina tiedossa n. 500 - 2000€ ylimäärästä kulua pumpun vaihtoon / huoltoon?
Eikö tuon Lucaksen huonoudelle voi tehdä mitään, vai kannattaako vaihtaa koko auto?
Yt. Kari Veijalainen, 45 vee
Täällä uusi MB-foorumilainen. Tulin sitten miehekkäästi hankkineeksi w202 C220d -97 classic:n. Ajettu 180tkm. Ensimmäinen Mersu minulla, hienosti käy ja kukkuu toistaiseksi...
Kauhusta kankeana olen lukenut keskusteluja Lucaksen pumpun huonoudesta. Miten voi "laatuautossa" olla tuollaisia vikoja?
Onko siis lähiaikoina tiedossa n. 500 - 2000€ ylimäärästä kulua pumpun vaihtoon / huoltoon?
Eikö tuon Lucaksen huonoudelle voi tehdä mitään, vai kannattaako vaihtaa koko auto?
Yt. Kari Veijalainen, 45 vee
Welcome! welcome!
Enemmän siinä palaa rahaa, jos pienen vian takia autoa vaihtamaan alkaa. Audissa käytetty myös noita Lucaksen pumppuja ja samat ongelmat. Kehtasivat vielä mersuunkin laittaa. Mitenkähän pitkälle ovat yhtenäistäneet osia Chryslerin kanssa???
Tuntuu nykyään niin pieneltä rahaltaa 1400 euroa. Markoiksi muunnettuna jo hirvittää.
Enemmän siinä palaa rahaa, jos pienen vian takia autoa vaihtamaan alkaa. Audissa käytetty myös noita Lucaksen pumppuja ja samat ongelmat. Kehtasivat vielä mersuunkin laittaa. Mitenkähän pitkälle ovat yhtenäistäneet osia Chryslerin kanssa???
Tuntuu nykyään niin pieneltä rahaltaa 1400 euroa. Markoiksi muunnettuna jo hirvittää.
Re: W202 C220d / Lucas huonoudesta?
Tervetuloa foorumille.Itse omistan kans c220d ja säikähdin ku kuulin oston jälkeen pumppu ongelmista mutta hyvin on pari vuotta ainakin mennyt ilman suurempia murheita.minun autolla ajettu 280tkm ei ainakaan vielä pumpulle tehty mitään.varmaan eteen tulee.mut ei sen takia kannata autoa vaihtaa jos muuten hyvä.kari_veijalainen kirjoitti:Mortonki!
Täällä uusi MB-foorumilainen. Tulin sitten miehekkäästi hankkineeksi w202 C220d -97 classic:n. Ajettu 180tkm. Ensimmäinen Mersu minulla, hienosti käy ja kukkuu toistaiseksi...
Kauhusta kankeana olen lukenut keskusteluja Lucaksen pumpun huonoudesta. Miten voi "laatuautossa" olla tuollaisia vikoja?
Onko siis lähiaikoina tiedossa n. 500 - 2000€ ylimäärästä kulua pumpun vaihtoon / huoltoon?
Eikö tuon Lucaksen huonoudelle voi tehdä mitään, vai kannattaako vaihtaa koko auto?
Yt. Kari Veijalainen, 45 vee
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
ex.c220d -95.
pumpusta
Veholla maksoi tehdaskunnostetun pumpun vaihto tasan 2000 euroo töineen.
Kannattaa nuuhkasta imusarjan läheltä haiseeko nafta.Alkaa yleensä vuotamaan pumpun keskitiivisteestä naftaa ja on merkki siitä että on pumppuremontin aika.
Kannattaa nuuhkasta imusarjan läheltä haiseeko nafta.Alkaa yleensä vuotamaan pumpun keskitiivisteestä naftaa ja on merkki siitä että on pumppuremontin aika.
niitähän on tosiaan muutettu mekaaniselle pumpullekkin, lisää voimaa saa ja varmuutta enemmän...... eikä ymmätääkseni ole aivan älyttömän kallis operaatio??? yksi tuttu on tehettänyt pumpun vaihdon ja on tyytyväinen, hintaa vain en muista nyt millään ja jos jotakin veikkailisin niin varmaan valehtelisin.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Eiks BMW:kin käytä samaa pumppua,itellä ei vielä mitään vikaa,kilometrejä pakkaa vaan tulemaan,vinkkinä topicin aloittajalle,ota pakokaasun kierrätys pois toiminnasta,pysyy imuputket ja imusarja puhtaana noesta,elikkä tuki kaksi alipaine letkua,tästä kirjoiteltu joskus enemmänkin,että näin.TEREPena kirjoitti:Welcome! welcome!
Enemmän siinä palaa rahaa, jos pienen vian takia autoa vaihtamaan alkaa. Audissa käytetty myös noita Lucaksen pumppuja ja samat ongelmat. Kehtasivat vielä mersuunkin laittaa. Mitenkähän pitkälle ovat yhtenäistäneet osia Chryslerin kanssa???
Tuntuu nykyään niin pieneltä rahaltaa 1400 euroa. Markoiksi muunnettuna jo hirvittää.
.[/quote]Eiks BMW:kin käytä samaa pumppua,itellä ei vielä mitään vikaa,kilometrejä pakkaa vaan tulemaan,vinkkinä topicin aloittajalle....[/quote]
Ei ole BMW:ssä Lucaksen pumppua. M51 Diesel eli TDS koneessa on Boschin sähköisesti ohjattu jakajapumppu ollut alusta asti, eli vuodesta 1991. Ja samaten vielä vanhemmassa M21 koneessa oli mekaaninen BOSCH. Tuota M51 konettahan tehtiin vuosituhannen vaihteen tienoille, sittenhän tuli nämä uudet BMW:n commonrail koneet.
Ei ole BMW:ssä Lucaksen pumppua. M51 Diesel eli TDS koneessa on Boschin sähköisesti ohjattu jakajapumppu ollut alusta asti, eli vuodesta 1991. Ja samaten vielä vanhemmassa M21 koneessa oli mekaaninen BOSCH. Tuota M51 konettahan tehtiin vuosituhannen vaihteen tienoille, sittenhän tuli nämä uudet BMW:n commonrail koneet.
Mun auto tuli maahan lokakuussa 2003, mittarissa 90tkm. Huoltokirjaa oli vuoteen 2002 ja 40 tkm saakka (saksan rek otteessa vuonna 1920 syntynyt ukko) joten mittarilukema on totta tai sitten ei ole.
Korjaamo väitti että dieseli syö ekojen vuosimallien pumpun tiivisteen (tyyppivika) jopa alle 100 000km:n ja että uudemmissa olisi dieselin kestävä tiiviste.
Pumppu oli ulkoapäin "tiivistetty" epoksilla ja rupesi siksi melkein heti vuotamaan.
Pumpun tiiviste, moottorin tukityyny (joka suli dieselissä), alapallo jne kustansivat vaihdettuina yhteensä jotain 500e.
Korjaamo väitti että dieseli syö ekojen vuosimallien pumpun tiivisteen (tyyppivika) jopa alle 100 000km:n ja että uudemmissa olisi dieselin kestävä tiiviste.
Pumppu oli ulkoapäin "tiivistetty" epoksilla ja rupesi siksi melkein heti vuotamaan.
Pumpun tiiviste, moottorin tukityyny (joka suli dieselissä), alapallo jne kustansivat vaihdettuina yhteensä jotain 500e.
C220D -94
Ihan turha murehtia siitä pumpusta. Aja vaan menemään. On ihan mahdoton sanoa milloin pumppu menee. Tiedän ainakin yhden 220 jossa pumppu meni 150 tkm. ja toisen jolla on ajettu 450 tkm eikä pumppuun ole koskettu. Se on niin pehmeästi käyvä kone ja taloudellinen, että anna mennä vaan, jos muuten olet autoon tyytyväinen.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02
Mortonki !
Kiitos kommenteista! Taidan lopettaa murehtimisen ja ajan vaan kunnes paukahtaa. Säännölliset huollot tehdään tietysti !
Muutoin pidän kyllä tuosta kinneristä, hyvä ajaa, pieniruokainen ja kulkee aivan riittävästi. Kilometrejä tulee n. 60 000 / vuosi.
Voin vaikka kommentoida tänne että miten on mennyt!
Turvallisia kilometrejä t. Kari Veijalainen
W202 C220d-97
Kiitos kommenteista! Taidan lopettaa murehtimisen ja ajan vaan kunnes paukahtaa. Säännölliset huollot tehdään tietysti !
Muutoin pidän kyllä tuosta kinneristä, hyvä ajaa, pieniruokainen ja kulkee aivan riittävästi. Kilometrejä tulee n. 60 000 / vuosi.
Voin vaikka kommentoida tänne että miten on mennyt!
Turvallisia kilometrejä t. Kari Veijalainen
W202 C220d-97