W202 C220d / Lucas huonoudesta?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kari_veijalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02

W202 C220d / Lucas huonoudesta?

Viesti Kirjoittaja kari_veijalainen »

Mortonki!

Täällä uusi MB-foorumilainen. Tulin sitten miehekkäästi hankkineeksi w202 C220d -97 classic:n. Ajettu 180tkm. Ensimmäinen Mersu minulla, hienosti käy ja kukkuu toistaiseksi...

Kauhusta kankeana olen lukenut keskusteluja Lucaksen pumpun huonoudesta. Miten voi "laatuautossa" olla tuollaisia vikoja?
Onko siis lähiaikoina tiedossa n. 500 - 2000€ ylimäärästä kulua pumpun vaihtoon / huoltoon?

Eikö tuon Lucaksen huonoudelle voi tehdä mitään, vai kannattaako vaihtaa koko auto?

Yt. Kari Veijalainen, 45 vee
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa forumille !

Pumpun voi korjata kun se alkaa vuotaa tai muuten oikkuilla. :D
Maksaa 600 - 1400 euroa kaikkine töineen.

Ei sen takia kannata autoa vaihtaa jos on kulkupeliin tykästynyt.

"Miten voi "laatuautossa" olla tuollaisia vikoja?"
:shock:
Missämissä ? :D
wiimax.fi
Pena
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 409
Liittynyt: Su 08.02.2004 15:36

Viesti Kirjoittaja Pena »

Welcome! welcome!

Enemmän siinä palaa rahaa, jos pienen vian takia autoa vaihtamaan alkaa. Audissa käytetty myös noita Lucaksen pumppuja ja samat ongelmat. Kehtasivat vielä mersuunkin laittaa. Mitenkähän pitkälle ovat yhtenäistäneet osia Chryslerin kanssa???

Tuntuu nykyään niin pieneltä rahaltaa 1400 euroa. Markoiksi muunnettuna jo hirvittää.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja jos oikein hirvittää, niin on niitä muutettu mekaaniselle pumpullekin. Ei tosin ihan ilmaista sekään...
Joku mersupurkaamo??
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Re: W202 C220d / Lucas huonoudesta?

Viesti Kirjoittaja lampinen »

kari_veijalainen kirjoitti:Mortonki!

Täällä uusi MB-foorumilainen. Tulin sitten miehekkäästi hankkineeksi w202 C220d -97 classic:n. Ajettu 180tkm. Ensimmäinen Mersu minulla, hienosti käy ja kukkuu toistaiseksi...

Kauhusta kankeana olen lukenut keskusteluja Lucaksen pumpun huonoudesta. Miten voi "laatuautossa" olla tuollaisia vikoja?
Onko siis lähiaikoina tiedossa n. 500 - 2000€ ylimäärästä kulua pumpun vaihtoon / huoltoon?

Eikö tuon Lucaksen huonoudelle voi tehdä mitään, vai kannattaako vaihtaa koko auto?

Yt. Kari Veijalainen, 45 vee
Tervetuloa foorumille.Itse omistan kans c220d ja säikähdin ku kuulin oston jälkeen pumppu ongelmista mutta hyvin on pari vuotta ainakin mennyt ilman suurempia murheita.minun autolla ajettu 280tkm ei ainakaan vielä pumpulle tehty mitään.varmaan eteen tulee.mut ei sen takia kannata autoa vaihtaa jos muuten hyvä.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
savatdee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 28.07.2005 10:50
Paikkakunta: Jyväskylä

pumpusta

Viesti Kirjoittaja savatdee »

Veholla maksoi tehdaskunnostetun pumpun vaihto tasan 2000 euroo töineen.
Kannattaa nuuhkasta imusarjan läheltä haiseeko nafta.Alkaa yleensä vuotamaan pumpun keskitiivisteestä naftaa ja on merkki siitä että on pumppuremontin aika.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1778
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

niitähän on tosiaan muutettu mekaaniselle pumpullekkin, lisää voimaa saa ja varmuutta enemmän...... eikä ymmätääkseni ole aivan älyttömän kallis operaatio??? yksi tuttu on tehettänyt pumpun vaihdon ja on tyytyväinen, hintaa vain en muista nyt millään ja jos jotakin veikkailisin niin varmaan valehtelisin.......
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Pena kirjoitti:Welcome! welcome!

Enemmän siinä palaa rahaa, jos pienen vian takia autoa vaihtamaan alkaa. Audissa käytetty myös noita Lucaksen pumppuja ja samat ongelmat. Kehtasivat vielä mersuunkin laittaa. Mitenkähän pitkälle ovat yhtenäistäneet osia Chryslerin kanssa???

Tuntuu nykyään niin pieneltä rahaltaa 1400 euroa. Markoiksi muunnettuna jo hirvittää.
Eiks BMW:kin käytä samaa pumppua,itellä ei vielä mitään vikaa,kilometrejä pakkaa vaan tulemaan,vinkkinä topicin aloittajalle,ota pakokaasun kierrätys pois toiminnasta,pysyy imuputket ja imusarja puhtaana noesta,elikkä tuki kaksi alipaine letkua,tästä kirjoiteltu joskus enemmänkin,että näin.TERE
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Ma 25.07.2005 10:54
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

.[/quote]Eiks BMW:kin käytä samaa pumppua,itellä ei vielä mitään vikaa,kilometrejä pakkaa vaan tulemaan,vinkkinä topicin aloittajalle....[/quote]

Ei ole BMW:ssä Lucaksen pumppua. M51 Diesel eli TDS koneessa on Boschin sähköisesti ohjattu jakajapumppu ollut alusta asti, eli vuodesta 1991. Ja samaten vielä vanhemmassa M21 koneessa oli mekaaninen BOSCH. Tuota M51 konettahan tehtiin vuosituhannen vaihteen tienoille, sittenhän tuli nämä uudet BMW:n commonrail koneet.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

OK,muisti harha vai tiedon puute.TERE. Turha tuota on murehtia,antaa palaa niin kauan kun toimii,korjataan sitte kun hajoo,ja maksetaan remontista mitä maksaakin,oliko jollain tietoa millainen mekaaninen pumppu sinne on mahdollista vaihtaa,meinaan jos sattuu tuleen vastaan vois pistää talteen,tere
mikotus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Pe 24.09.2004 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikotus »

Mun auto tuli maahan lokakuussa 2003, mittarissa 90tkm. Huoltokirjaa oli vuoteen 2002 ja 40 tkm saakka (saksan rek otteessa vuonna 1920 syntynyt ukko) joten mittarilukema on totta tai sitten ei ole.

Korjaamo väitti että dieseli syö ekojen vuosimallien pumpun tiivisteen (tyyppivika) jopa alle 100 000km:n ja että uudemmissa olisi dieselin kestävä tiiviste.

Pumppu oli ulkoapäin "tiivistetty" epoksilla ja rupesi siksi melkein heti vuotamaan.
Pumpun tiiviste, moottorin tukityyny (joka suli dieselissä), alapallo jne kustansivat vaihdettuina yhteensä jotain 500e.
C220D -94
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ihan turha murehtia siitä pumpusta. Aja vaan menemään. On ihan mahdoton sanoa milloin pumppu menee. Tiedän ainakin yhden 220 jossa pumppu meni 150 tkm. ja toisen jolla on ajettu 450 tkm eikä pumppuun ole koskettu. Se on niin pehmeästi käyvä kone ja taloudellinen, että anna mennä vaan, jos muuten olet autoon tyytyväinen.
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

Olen täysin samaa mieltä kardaanin kanssa...ja omistan 220d lucaksen pumpulla. :lol:
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Eikö se mekaaninen vaihtoehto ole ihan perus w124 200d rivipumppu, jota yleensä samalla säädetty enemmän tai vähemmän.
kari_veijalainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 26.08.2005 15:02

Viesti Kirjoittaja kari_veijalainen »

Mortonki !

Kiitos kommenteista! Taidan lopettaa murehtimisen ja ajan vaan kunnes paukahtaa. Säännölliset huollot tehdään tietysti !
Muutoin pidän kyllä tuosta kinneristä, hyvä ajaa, pieniruokainen ja kulkee aivan riittävästi. Kilometrejä tulee n. 60 000 / vuosi.

Voin vaikka kommentoida tänne että miten on mennyt!

Turvallisia kilometrejä t. Kari Veijalainen

W202 C220d-97
Vastaa Viestiin