Jobbarit vaikeuttavat Mersun ostoa tahtomattaan/tietämättään
Hauskaa eipäs-juupas-juttelua tässä on ollutkin. On tätä "keskustelua" tullut pitkin kevättä seurailtua, itsekin tuli alkukeväästä lähtien HYVÄÄ diesel 124:sta etsittyä Suomesta ja Saksasta. Etsinnässä oli kunnossa oleva auto mahdollisimman vähillä (sähkö)lisävarusteilla. Hinnalla ei sinällään ollut väliä kunhan oli "yleisellä tasolla", eli hyvästä oltaisiin maksettu hyvä hinta.
Totta, iso osa tarjokkaista ei todellakaan vastannut kunto-odotuksia. Koska en itse anna sähköhimmeleille mitään arvoa, en halunnut niiden johdosta yhtään enempää joutua maksamaan. Vahinko vaan, että ne hyväkuntoiset ja erittäin siistit (tuonti)autot joita tuli käytyä katsomassa olivat turhan prameasti varusteltuja. Voi kun olisi edes yksi hyvä manuaalivaihteinen 250/300D ollut kaupan kangaspenkeillä, ilman ilmastointia, ABS-jarruja, sekä sähköklaseja. Mutta kun ei.
Ymmärrän kyllä osittain tuskasi autonostossa, arvoisa Harrastelija.
Sinua vaivasi rahapula, minua myös. Tosin auton hyvän kunnon, en lisävarusteiden, takia olisin ollut valmis budjetin ylittämäänkin.
Pakko oli lopuksi lähteä Saksasta asti huonosti varusteltua 200D:tä hakemaan. Autolla olen nyt ajellut reilu 12tkm, ja odotuksia on täysin vastannut. Pitemmätkin reissut taittuvat kuin tanssi.
Kalliiksihan toi sitten (rahassa mitattuna) tuli. Suomesta olisin saanut varmasti halvemmalla.
Ja siitä ruosteettomuudesta. Vähäiset ajokilometrit eivät ole tae ruosteettomuudesta. Aika tekee siinä asiassa tehtävänsä varmasti. Omastanikin löytyi hapanta yhdestä tunkinkorvasta.
Eli lopuksi: Jos olet todellakin haluamasi kaltaisen auton mainitsemaasi erittäin halpaan hintaan löytänyt, niin ei muuta kuin onnea erittäin hyvien kauppojen johdosta!!
Totta, iso osa tarjokkaista ei todellakaan vastannut kunto-odotuksia. Koska en itse anna sähköhimmeleille mitään arvoa, en halunnut niiden johdosta yhtään enempää joutua maksamaan. Vahinko vaan, että ne hyväkuntoiset ja erittäin siistit (tuonti)autot joita tuli käytyä katsomassa olivat turhan prameasti varusteltuja. Voi kun olisi edes yksi hyvä manuaalivaihteinen 250/300D ollut kaupan kangaspenkeillä, ilman ilmastointia, ABS-jarruja, sekä sähköklaseja. Mutta kun ei.
Ymmärrän kyllä osittain tuskasi autonostossa, arvoisa Harrastelija.
Sinua vaivasi rahapula, minua myös. Tosin auton hyvän kunnon, en lisävarusteiden, takia olisin ollut valmis budjetin ylittämäänkin.
Pakko oli lopuksi lähteä Saksasta asti huonosti varusteltua 200D:tä hakemaan. Autolla olen nyt ajellut reilu 12tkm, ja odotuksia on täysin vastannut. Pitemmätkin reissut taittuvat kuin tanssi.
Kalliiksihan toi sitten (rahassa mitattuna) tuli. Suomesta olisin saanut varmasti halvemmalla.
Ja siitä ruosteettomuudesta. Vähäiset ajokilometrit eivät ole tae ruosteettomuudesta. Aika tekee siinä asiassa tehtävänsä varmasti. Omastanikin löytyi hapanta yhdestä tunkinkorvasta.
Eli lopuksi: Jos olet todellakin haluamasi kaltaisen auton mainitsemaasi erittäin halpaan hintaan löytänyt, niin ei muuta kuin onnea erittäin hyvien kauppojen johdosta!!
Onnittelut autokaupasta!(tosin myöhästyneet). Luin nyt vasta tän koko viestiketjun ja huomasin, että kirjoitustapasi provosoi vilkkaaseen keskusteluun. Olen monesta asiasta samaa mieltä kanssasi-totuuksia oli kirjoituksessasi paljon. Autot pitää itse käydä katsomassa puhelinkeskustelujen vakuutteluilla ei ole mitään merkitystä. Millaisen auton löysit: 300 D w124 automaatti, mikä vuosimalli, ajokilometrit, väri, kulutus "huolletulla pumpulla".
joo

-
- Vakiokalustoa
Itse asiassa auton ostoa ei vaivannut, yllätys, rahapula vaan alunperin olin varannaut autoon 17000e. Yhden Passatin osto oli lähellä kun tykästyin 6 vaihteiseen laatikkoon ja 130Kw. Onneksi järki voitti. Olin myös hankkimassa yhdessä vaiheessa väyrystä -97 ja homma oli melkein selvä kunnes myyjään meni hermo. Äijä alkoi puhelimessa tivaa miten meinaan ostaa, lainalla, rahoituksella vai onko ihan omasta takaa rahhoo. Se jäi siihen. Sen jälkeen otin aikalisän joitakin kuukausia kunnes alkoi katseet kääntyy 124 300D aut. Tiesin että hyviä yksilöitä on vielä mutta sellaisen etsimiseen kohtuuhinnalla ja löytämiseen tarvittaisiin jo jonkin suuruinen projekti, aikaa ja onnea. Äkkiähän sen sitten huomas että samat kärryt on todella pitkään myynnissä, pois myynnissä hetken ilmestyäkseen sitten uudelleen. Hinnan päätin aika nopeasti minkä yli en mene eli se 5000e. Lopullisen niitin 124 hankkimiseen tapahtui talvella venemessuilla. Menin ja ostin uuden uisteluveneen 10000e. Budjettiin jäi sitten se mersun mentävä aukko ja niinhän siinä sitten kävi että tuolla se pihassa seisoo ja vene merirastilan venesatamassa. Muijan ilme oli hyvä kun sanoin että ostin veneen ja pari kuukautta myöhemmin johtotähden. Eli toivotan onnea auton etsintään niille jotka sitä tekee ja malttia. Yhden vihjeen voisin antaa että jos oikeasti on etsimässä 124 ja näkee sellaisen helmen näköisen auton liikenteessä niin ottaa rekkarin ylös, soittaa omistajalle ja kysyy onko hän kenties harkinnut autonsa myymistä. Kukaan ei pahastu kun on korrekti ja kohtelias ja pienet on mahdollisuudet törmätä jobbareihin. Joku kysy autosta kilsoja. Kuka niitä pystyy pommin varmasti sanomaan. Kaikki katkaisimet ja kytkimet on napakoita ei löysiä niinkuin paljon ajetuissa. Verhoilu ei ole rispaantunut kuskin penkistä siitä kohtaan mistä yleensä rispaantuu. Kuskin penkin jouset on napakat. Et istu lattialla. Jne... -90. Ai niin. Autossa on myös madallus-sarja joka tekee 124 todella paljon paremmaksi mutkatiellä. Tarkoitus ei ole mitenkään hehkuttaa ostoa vaan kerrotaan nyt kun kerran kysytään. Sitä paitsi jos hyvistä kaupoista puhutaan niin kaveri vaihto päikseen -93 Nissanin -89 124 3 litraseen bensakoneeseen jossa on kaikki hilavitkuttimet mitä silloin sellaiseen mersuun sai. Automaatilla tottakai.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
w 124 300 D aut. -90
-
- Vakiokalustoa
Joo, kyllä mä itekkin hämmästelin. Mietin jopa kahdesti viittiikö tarinaa edes kirjoittaa koska se kuulostaa lähinää " kalajutulta ". Totta se kuitenkin on ja mulle se nyt on kuitenkin sama ken uskoo. Kävi muuten yks mersufoorumin aktiivi lukija kylässä kun on kuulemma samanlaista auto ostamassa ja halus kokeilla millanen sit on hyvä. Pörrättiin jonkun aikaa ja mentiin sitten kahville ja kyseli kaikkia juttuja mitä kannattaa kattoa. Kun yks kaks kuin puskista kaveri laitto 7000e pöydälle. Oli mun ilme kuulemma näkemisen arvoinen ja vieruspöytien. Tyhmä kun olen en tajunnut yhtään mikä sen koeajon tarkoitus oli. No sain kuitenkin kieltäydyttyä vaikka vaikeaa se oli. Perustelin että tarvin todella autoa ja mä en millään jaksa tehdä uutta päivätyötä " uuden " samanlaisen etsimisessä. Alkoi vaikuttaa jo hallituksen sietokykyyn. Pyys soittelee jos mieli muuttuu. Ei ole muuttunut.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
w 124 300 D aut. -90
Olet tavannut kaverin josta kirjoitit itse ensimmäisessä viestissäsi tässä topicissa:
"A. odottavat että mahdollinen ostaja on niin tyhmä ettei tajua mistään mitään "
Oikein huono tuuri jos on niin jo muutaman kuukauden päästä auton ostamisesta joutuu kyselemään muilta lähintä auto(mersu)purkaamoa, joko viedäkseen romunsa paaliin tai kantaakseen sieltä osia mersuun jotta saisi sen pidettyä jotenkin liikenteessä...
"A. odottavat että mahdollinen ostaja on niin tyhmä ettei tajua mistään mitään "
Oikein huono tuuri jos on niin jo muutaman kuukauden päästä auton ostamisesta joutuu kyselemään muilta lähintä auto(mersu)purkaamoa, joko viedäkseen romunsa paaliin tai kantaakseen sieltä osia mersuun jotta saisi sen pidettyä jotenkin liikenteessä...

-
- Vakiokalustoa
Jaa, hyvähän se on tietää etukäteen mistä osia saa. Jos nyt et pahasti pety, herra asiantuntija, dealer niin jäähdyttäjää olin lähinnä ettimässä. Ympäri kun soittelin kaikki mahdolliset mitkä löysin niin halvin oli n. 150e ja kallein 400e. Taitaa olla niin että pahimmat kritisoijat on vain kateellisia ja samaa mieltä olevat ovat hiljaa ja tyytyväisiä että joku edes vähän pöyhii tätä joskus pahalle haisevaa heinäkasaa. Se on kattokaas pojjat silleen että tarpeex kauan kun kumartaa johonkin suuntaan niin pakosta siellä pyllistys päässä alkaa joskus haisemaan. Hyvää loppu kesää kuitenkin kaikille tasapuolisesti.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
w 124 300 D aut. -90
Suurin osa tämän palstan vakiolukijoista tuntee minun tapani kirjoittaa, ymmärtävät sen että en tarkoita pahaa vaikka joskus nälväisenkin jotakuta teksteissäni.
Sinä et ymmärrä, herra vakiokalustoa, harrastelija.
Juttujasi ei usko puoletkaan lukijoista, lienet huomannutkin.
Mukavaa kuitenkin että olet löytänyt sen ainutlaatuisen yksilö124:n kohtuuhintaan, kun autosi on hyvässä kunnossa et joudu tätä "haisevaa heinäkasaa" nuuskimaan.
(Taisit ollakin aiemmin vahvasti sitä mieltä ettei täällä kukaan mitään tiedä - mitäpä sellaisilta kyselemäänkään.
)
Hyvää alkavaa syksyä Sinullekin - eihän täällä netissä riidellä kannata ainakaan tällaisista asioista.
Sinä et ymmärrä, herra vakiokalustoa, harrastelija.

Juttujasi ei usko puoletkaan lukijoista, lienet huomannutkin.

Mukavaa kuitenkin että olet löytänyt sen ainutlaatuisen yksilö124:n kohtuuhintaan, kun autosi on hyvässä kunnossa et joudu tätä "haisevaa heinäkasaa" nuuskimaan.
(Taisit ollakin aiemmin vahvasti sitä mieltä ettei täällä kukaan mitään tiedä - mitäpä sellaisilta kyselemäänkään.

Hyvää alkavaa syksyä Sinullekin - eihän täällä netissä riidellä kannata ainakaan tällaisista asioista.
-
- Vakiokalustoa
Samat sanat ensimmäiseen.
Ymmärrän vakiokalustoa, en vain laita sinua tai ketään muuta jalustalle, missä itse haluaisit olla tällä forumilla.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, ihan sama uskooko, kaikki on kuitenkin totta.
Älä yleistä, kirjoitin joskus haisevaan heinäkasaa. Jos et pysty sisäistämään/ ottamaan vastaan myös negatiivista kritiikkia se on valitettavaa ja surullista.
??? Kukaan mitään tiedä ??? Taisit ottaa ton omasta hatusta tai sekoittaa toiseen. Ai jai. No, saat anteeksi.
Täysin samaa mieltä viimeiseen sloganiin.
Ymmärrän vakiokalustoa, en vain laita sinua tai ketään muuta jalustalle, missä itse haluaisit olla tällä forumilla.
Kuten aikaisemmin kirjoitin, ihan sama uskooko, kaikki on kuitenkin totta.
Älä yleistä, kirjoitin joskus haisevaan heinäkasaa. Jos et pysty sisäistämään/ ottamaan vastaan myös negatiivista kritiikkia se on valitettavaa ja surullista.
??? Kukaan mitään tiedä ??? Taisit ottaa ton omasta hatusta tai sekoittaa toiseen. Ai jai. No, saat anteeksi.
Täysin samaa mieltä viimeiseen sloganiin.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
w 124 300 D aut. -90
Mulla jäi vielä epäselväksi kumminpäin tuo kauppa oli hyvä? ei kukaan selväpäinen vaihda hyvää nisukkaa 16 vuotta vanhaan bensamersuun...käske kaveriasi tutkittamaan päänsäHarrastelija kirjoitti: Sitä paitsi jos hyvistä kaupoista puhutaan niin kaveri vaihto päikseen -93 Nissanin -89 124 3 litraseen bensakoneeseen jossa on kaikki hilavitkuttimet mitä silloin sellaiseen mersuun sai. Automaatilla tottakai.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Mitä tälle "haihattelijalle" edes vastailemaan, ei tällä ole mitään muuta tarkoitusta kuin saada hässäkkää aikaan. Tuntuu tietävän kaikesta kaiken ja olevan vielä loistava ihmistuntijakin. Kauppamiehenäkin aivan pitelemätön, minulta loppuvat superlatiivit kesken....
Kohta se kehuu minua hauskaksi kaveriksi.

Kohta se kehuu minua hauskaksi kaveriksi.

Minä pidän "Harrastelijan" kirjoitustyylistä. Hän osaa kirjoittaa sujuvaa ja keskusteluaherättävää tekstiä. Persoonat erottuu aina massasta. Kaikkia meitä tarvitaan foorumissa. Tietenkään ei saa mennä henkilökohtaisuuksiin. Ei täällä kukaan jalustalle ole halunnut nousta. Joku tietää jostain asiasta enemmän kuin joku toinen toisesta. Väittelyä ei voita kukaan. Eikä se taida edistää millään tavalla mersuharrastelua. Jatketaan eteenpäin puhtaalta pöydältä.
No sivutaan hieman aihetta. Oon ettinyt w124 200 tai 250d ja rahaa ei tällä persukisella oo ku ~1500€ käytössä ja pääasiassa nettiautosta bongailen kohteita. No tarjontaa löytyy ja hinnoiltaan ihan käsittämätöntä heiluntaa. Paria olen kokeillut "kepillä jäätä" periaatteella ja melkein oon onnistunut
mut lähinnä ihmetyttää hinta skaala. Kunnolla ei ole väliä, hinta saattaa olla käsittämätön, hyviä on ollu halvalla ja huonoja kalliilla, mut useimmiten just se 500€ uupuis budjetista.
Mut vaikka nettiauton tarjonta on ihan laidasta laitaan, hinnoiltaan ja malleiltaan ni eiköhän sieltä mullekkin yksi löydy.
Mites alan harrastajat, ootteko tehny saman huomion nettiautossa.?

mut lähinnä ihmetyttää hinta skaala. Kunnolla ei ole väliä, hinta saattaa olla käsittämätön, hyviä on ollu halvalla ja huonoja kalliilla, mut useimmiten just se 500€ uupuis budjetista.
Mut vaikka nettiauton tarjonta on ihan laidasta laitaan, hinnoiltaan ja malleiltaan ni eiköhän sieltä mullekkin yksi löydy.
Mites alan harrastajat, ootteko tehny saman huomion nettiautossa.?
Hiljaa hyvää tulee
En edes lukenut koko ketjua, mutta ääneen pitää silti päästä
Kokemuksia ei ole tuosta auton tuontihommasta, mutta itse haeskelin Saksasta juuri tuollaista noin 2000€ maksavaa hyvää 250 tai 300 kakkosnelosdieseliä korvaamaan tuon meikäläisen bensiiniversion.
Reilun kuukauden verran haeskelin itse netin kautta ja samalla asialla oli aktiivisesti myös Saksassa asusteleva kaveri, joka etsii työkseen autoja asiakkaille.
Ei vaan prkl löytynyt ensimmäistäkään!!! Hintaluokassa olevat olivat lopulta alkutietojen vastaisesti huuhaata ja höpinää ja oikeasti hyvät vähintään tonnin kalliimpia.
En väitä etteikö niitä siellä jossakin ole, mutta ei todellakaan sitä määrää, mitä yleinen käsitys antaa ymmärtää.

Kokemuksia ei ole tuosta auton tuontihommasta, mutta itse haeskelin Saksasta juuri tuollaista noin 2000€ maksavaa hyvää 250 tai 300 kakkosnelosdieseliä korvaamaan tuon meikäläisen bensiiniversion.
Reilun kuukauden verran haeskelin itse netin kautta ja samalla asialla oli aktiivisesti myös Saksassa asusteleva kaveri, joka etsii työkseen autoja asiakkaille.
Ei vaan prkl löytynyt ensimmäistäkään!!! Hintaluokassa olevat olivat lopulta alkutietojen vastaisesti huuhaata ja höpinää ja oikeasti hyvät vähintään tonnin kalliimpia.
En väitä etteikö niitä siellä jossakin ole, mutta ei todellakaan sitä määrää, mitä yleinen käsitys antaa ymmärtää.
MB S 320CDi W221 2007
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
ex MB R350 2006 W251 (liikaa vikoja)
ex MB Sprinter 315 A 2008 W906 (käytännöllisin)
ex MB S 320 2000 W220
ex MB 350SE 1976 W116 (aito klassikko)
ex MB 420SE 1988 W126
ex MB 300 TD A Elegance Carlsson 1999 W210
ex MB 316 A Sprinter 2004
ex SL 600 1993 R129 (hienoin - nyyh...)
ex SEC 420 1987 S126 (kaunein)
ex 230E A 1990 W124
ex 300D A 1983 W123
ex 230E A 1981 W123
ex 220D 1975 W115
etc.
Juuri näin. Itse olen etsimässä 250 - 300 D automaattia ja voin kokemuksesta kertoa ettei niitä kasva joka oksalla. Taitaa tulla pitkä haku, mutta lopussa kiitos seisoo. Keväällä etsin 300 TDT:tä jokusen tovin ja vaikeata oli.SekkiC126 kirjoitti:En edes lukenut koko ketjua, mutta ääneen pitää silti päästä![]()
Jobbarien häkeissä on Mersuja riittävästi, mutta ne eivät ole yleensä hyviä. Linttaan ajettuja pelejä on Suomessa jo ihan riittävästi, joten turha niitä on lisää tänne tuoda.
Niin kauan autoa taas etsitään kunnes löytyy yksityiseltä yhden omistajan peli. Se vie aikansa, mutta eihän tässä jäniksen selässä olla.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT