Öljypaineet tapissa - aina
Öljypaineet tapissa - aina
Morjens!
Mitäs te gurut olette mieltä siittä että autossani on öljynpainemittari melkein aina 3:Ssa barissa, kävi tyhjäkäyntiä, kaasulla ja ilman...Välillä harvoin ilman kaasua se malttaa laskea muutaman millin muttei koskaa edes 2:sen ja 3:sen välille.. Onko tämä nyt sit hyvä asia (kone timmissä kunnossa) vaiko huono ?
Öljyt on vaihdettu 13 tkm sitten (pitäis nyt pikkuhiljaa vaihdella ennen pakkasöitä taas) ja mobil f1:stä on käytelty.
Mitäs te gurut olette mieltä siittä että autossani on öljynpainemittari melkein aina 3:Ssa barissa, kävi tyhjäkäyntiä, kaasulla ja ilman...Välillä harvoin ilman kaasua se malttaa laskea muutaman millin muttei koskaa edes 2:sen ja 3:sen välille.. Onko tämä nyt sit hyvä asia (kone timmissä kunnossa) vaiko huono ?
Öljyt on vaihdettu 13 tkm sitten (pitäis nyt pikkuhiljaa vaihdella ennen pakkasöitä taas) ja mobil f1:stä on käytelty.
Hyvä asiahan se on. Tälläkin palstalla on tosin ollut juttua joistakin kikkailuista joilla saa sen viisarin pysymään siellä 3 keippeillä koko ajan. Että jos auto on kuvan mukainen, niin kyllä minua vähän epäilyttäs.
MB R 320 CDI -07
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
(Talossa myös Audi A5 2.0 TFSI -12 quattro)
Exät:
MB Vito 115 Cdi A -06
Jeep Grand Cherokee 3.0CRD -07 (huh-huh, onneksi päästiin eroon)
MB 290 TDT A -98
MB E200 Cdi A -00
MB Vito 110D -99
MB W124 300 E automatic -89
MB W124 250 D Automatic -89
MB W124 200 D -87
Hyppääkö se tappiin kun käännät virrat päälle?
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Ainakin W201:ssä tuo toimii siten, että paineanturi antaa maata painemittarille, johon on kytketty myös suora 12V. Jos johdon irrottaa paineanturista, pitäisi ehjän mittarin näyttää 3 bar, kun sytytys on kytketty päälle. Eli tod. näk. liitoksissa vikaa.
Lisäksi mittarin toimintaa voi testata antamalla mittarille suoraan maata, jolloin pitäisi näyttää 0 bar.
Uskoisin että W124:ssa käytetään samoja antureita/mittareita.
Lisäksi mittarin toimintaa voi testata antamalla mittarille suoraan maata, jolloin pitäisi näyttää 0 bar.
Uskoisin että W124:ssa käytetään samoja antureita/mittareita.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
se liitin siinä öljykellossa saattaa olla niin löystynyt, et on lähtenyt tai lähtemässä irti, ei oo mikään maailman paras liitinratkaisu.
Siis jos on tapissa, vaikka kone ei pyöri.
Siis jos on tapissa, vaikka kone ei pyöri.
MB C30 /////AMG Facelift -04
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
MB W210 E300 Turbodiesel Avantgarde -98
Buick Super 2Door Sedanette -49
Buick Skylark 2D HT -64
Buick Skylark Custom Convertible -72
Chevrolet K-5 Blazer -85
Onpas täällä kannustavia kommentteja No, onhan se varmaan 95 %:ssa tapauksista nimenomaan anturi/kosketus/tms.häikkää, mutta voihan se olla niin hyvässä timmissä se kone, jotta paineet on tapissa. Riippuu kilometreistä ja onko tehty isoja remontteja konepuolelle lähiaikoina... Ei se varmaan 300 tkm:n jälkeen "tehdasasetuksilla" enää 3 barissa pysyttele.
Mistäs muuten huomaa, onko viisari käytetty irti ja pistetty väärään asentoon? Jos lyö virrat päälle ja neula pomppaa siinä vaiheessa 1:sen tuntumaan, niin kertooko jotain? Ei sillä, että itsellä tällaista juilia epäilisin
Mistäs muuten huomaa, onko viisari käytetty irti ja pistetty väärään asentoon? Jos lyö virrat päälle ja neula pomppaa siinä vaiheessa 1:sen tuntumaan, niin kertooko jotain? Ei sillä, että itsellä tällaista juilia epäilisin
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Siis eihän se mittari pysyny tapissa vaikka olisi ollut just pakasta vedetty auto ja ei sen kuulukkaan pysyä. Jos auto rullaa ja ainoa " vika " on väärin näyttävä mittari niin ajoa vaan. Toisaalta kannattaa hoitaa se kuntoon tulevaisuutta ajatellen. Kone ei ole , ikävä kyllä , ikinä ollutkaan niin timmissä kunnossa että öljynpaine ei laskisi tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
Totta, ainakin mulla M130 pitää paineet hyvin ylhäällä, vaikka kuin luukuttaisi motarillajarkki kirjoitti:Mikäs kone mahtaa olla kyseessä? 6koneissa ja isommis on ainakin lähes koko ajan paineet tapissa..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Veppe kirjoitti:
Mistäs muuten huomaa, onko viisari käytetty irti ja pistetty väärään asentoon? Jos lyö virrat päälle ja neula pomppaa siinä vaiheessa 1:sen tuntumaan, niin kertooko jotain? Ei sillä, että itsellä tällaista juilia epäilisin
Kävin kokeilemassa yön yli seissyttä auto ja mittari nousi vähän alle puolen kilon kohdalle. Kokeilen vielä tänään lämpimällä koneella.
Mistäs muuten huomaa, onko viisari käytetty irti ja pistetty väärään asentoon? Jos lyö virrat päälle ja neula pomppaa siinä vaiheessa 1:sen tuntumaan, niin kertooko jotain? Ei sillä, että itsellä tällaista juilia epäilisin
Kävin kokeilemassa yön yli seissyttä auto ja mittari nousi vähän alle puolen kilon kohdalle. Kokeilen vielä tänään lämpimällä koneella.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Eihän sen viisarin kuulu nousta yhtään kun virrat laittaa päälle... Vasta kun moottori on käynnissä....
Näin se mielestäni on. Eli jos se virrat päällä jo nousee yhteen baariin niin on sitten viisaria pistetty väärään asentoon... Tai sitten siellä on niitä kosketushäiriöitä anturin liittimessä.
Näin se mielestäni on. Eli jos se virrat päällä jo nousee yhteen baariin niin on sitten viisaria pistetty väärään asentoon... Tai sitten siellä on niitä kosketushäiriöitä anturin liittimessä.
Viimeksi muokannut Pasi H., Pe 02.09.2005 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Jaa että silleen.... Taitaa aika paljon olla eroa öljyilläkin tähän asiaan. Yhden vaihdoin ajoin SLX:llä, niin tipahti, mutta 10W60 Gastrolilla pysyy kolmessa, kunnes juuri ennen vaihtoa tippuu tyhjäkäynnillä hieman alle 3:n.Harrastelija kirjoitti:Siis eihän se mittari pysyny tapissa vaikka olisi ollut just pakasta vedetty auto ja ei sen kuulukkaan pysyä. Jos auto rullaa ja ainoa " vika " on väärin näyttävä mittari niin ajoa vaan. Toisaalta kannattaa hoitaa se kuntoon tulevaisuutta ajatellen. Kone ei ole , ikävä kyllä , ikinä ollutkaan niin timmissä kunnossa että öljynpaine ei laskisi tyhjäkäynnillä moottorin ollessa lämmin.
Mutta tämä on vain yhdestä autosta 2:n vuoden kokemuksella.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Su 13.02.2005 00:56
- Paikkakunta: Helsinki
Ihme juttu että aina ollaan konetta aukomassa. Periaatteessa sitä ei tarvi ikinä avata jos huollettu. Ketjun itkijät älkää vaivautuko. Helsingissä pyörii edelleen 124 taksi jossa kohta 2 milj. ja konetta ei ole avattu kertaakaan.
w 124 200 D -89
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
w 124 300 D aut. -90
Hyviä autoja nää vanhat nokinuijat.
mulla on paineet aina tapissa kun on hiukankin kaasua ja tyhjäkäynnillä laskee hiukan yli tai alle kahden ja kun auto on sammuksissa ja laittaa virran päälle niin jos konella on juuri ajettu on paineet vähän alle kolmosen mutta kun odottelee ajon jälkeen puoli tuntia tai tunnin niin paineet on tippunut yhden paikkeille ja pysyy siinä vaikka olisi viikon ajamatta. onko normaalia????? meidän kylällä on kolme samanlaista mersua(vuosimallit hiukan heittää) niin kaikissa on toi paine homma samalla lailla(ihan viisarin paksuuden voi heittää jossakin tilanteessa)
Mercedes-Benz 200
Sillä ajetaan mikä parhaalta tuntuu.
ei mersua voittanutta!
Sillä ajetaan mikä parhaalta tuntuu.
ei mersua voittanutta!