Pakopaineen mittauspiste ja hukkaportin vivun kääntö

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Pakopaineen mittauspiste ja hukkaportin vivun kääntö

Viesti Kirjoittaja Julli »

Mihin olette laittaneet paineen mittauspisteen, kun kyseessä on jaetulla pesällä oleva pakosarja?
Laitetaanko esim. vain toiseen putkeen vai kumpaankin?
Viimeksi muokannut Julli, Ti 06.12.2005 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Hiljasta on...
No kertokaa etes mistä löytyis kohtuuhintasia pakosarjateippejä?
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
juudas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Ma 19.04.2004 13:34
Paikkakunta: Turun seutu

Viesti Kirjoittaja juudas »

Joko kohta lähtee savut isommalla turbolla?

Pakopaineen voit mitata aivan hyvin toisesta putkesta. Onko sarja 1,2 ja 3,4 mallia vai oletko tehnyt pitemmillä putkilla 1,4ja 2,3sarjan.
Kysäse teippejä racerplacesta , sieltä pitäisi löytyä ihan kohtuu hinnalla teipit.
Luulisin, että pakopaineet tulee nyt pysymään aisoissa, vaikka ahtopainetta olisi reilusti ja syöttöä riittävästi. 1,5bar tuskin pakopaineet kovin korkeat. Laita tuloksia näkyville kun saat paketin toimimaan ja pääset kokeilemaan.
http://www.racersplace.fi/home.php
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Sarja tulee mallia 1,4 & 2,3. Kolme putkea (1,2,3) on nyt hepissä ja neljäs tulis äkkiä ko vain joutais tekeen. Muutenkin alkaa osat olemaan haalittuna, öljynkierto pitää vielä tehdä uusiksi ja downpaippi kun saa tuon sarjan tehtyä.

Pannaan lisää kokemuksia sitten, kun saa tuon nippuun...
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

läppä
Miten onnistuu tuon nuolella merkatun vivun kääntö uuteen asentoon?
Onko ainoa mahdollisuus rälläkkä ja esab?
On vähän ahdasta ja pitäisi hukkaportin kello siirtää eri paikkaan.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12819
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

poraat / rälläköit vivun kiinnityksen auki ja uuteen asentoon paat hitsaten kii , kuten mietitkin !

kannattaa varmaan miettiä portin toimivuus , eli laittaa kerralla sit oikeaan asentoon kun takas heppaa :)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Julli
Tuleeko ahdin nyt pakosarjan "yläpuolelle, vai alapuolelle" ?

Milläs olet aikonut ahdistella ?
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

epk kirjoitti:poraat / rälläköit vivun kiinnityksen auki ja uuteen asentoon paat hitsaten kii , kuten mietitkin !

kannattaa varmaan miettiä portin toimivuus , eli laittaa kerralla sit oikeaan asentoon kun takas heppaa :)
Mietin vain, että olisiko tuossa jonkinlainen poori ja vipu menisi keskeltä kahteen osaan. Tuossa näkyy olevan putkisokka, jolla varmaankin on lukittu tuo vipu paikalleen. Pitänee nostaa tuo paketti ensin paikalleen pellin alle ja katsoa sitten vasta paras asento.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

tuikku kirjoitti:.
Julli
Tuleeko ahdin nyt pakosarjan "yläpuolelle, vai alapuolelle" ?

Milläs olet aikonut ahdistella ?
.
Aivan perinteisesti tuohon yläpuolelle. Ahdistellaan tuota OM601:ä Schwitzerin s2bg:llä. Nykyään K24.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
orh895
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ke 03.08.2005 21:55
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja orh895 »

Käykö muuten pakopaineen mittaukseen ihan normaali ahtopaine
mittari esim. equus,autogauge tai autometer! Ja pitääkö letku olla
jotain erikoista!?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Käy eikä tarvitse olla, tärkeintä on, ettei pakokaasu pääse vuotamaan mittarin ja letkun läpi hihinkään, silloin ei tule lämpöjen kanssa ongelmaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin