Kojelaudan valot?
Kojelaudan valot?
Kuinkas onnistuu järkevimmin (ilman rengasrautaa) seuraavien valojen polttimoiden vaihto?
- Lämmityslaitteen säätimet
- Ajovaihteen näyttö (automaatti)
- vas. ilmasuulakkeen säätöpyörän valaistus (siinä kuskin puolella kojelaudan päässä.
- Lämmityslaitteen säätimet
- Ajovaihteen näyttö (automaatti)
- vas. ilmasuulakkeen säätöpyörän valaistus (siinä kuskin puolella kojelaudan päässä.
Mulle vaihdettiin joku aika sitten Vehossa R170:iin (katos katos..meikä on oppinut käyttämään "oikeiden" mersumiesten kieltä..
) keskikonsolissa olevat puhaltimen ja lämppärin ym valot..ei maksanut juuri mitään ja kaveri Veholla sanoi ettei ole kummoinenkaan homma. Sen tarkemmin en sitten tiedä miten namikat lähtevät irti ym ym..mutta hyvin saman kaltaisiahan ne ovat lähes kaikissa mersuissa..eli ei varmaan kovin kummoinen homma sinunkaan mersussa..vaikka itsekin tehtynä.
Mittariston valojen vaihto onkin sitten kuulemma jo ihan eri luokan homma..ainakin tuossa mun mersussa.


Mittariston valojen vaihto onkin sitten kuulemma jo ihan eri luokan homma..ainakin tuossa mun mersussa.
Tästäkin aiheesta on keskusteltu monet kerrat täällä (huom. haku).
Sinulla taisi olla W124?
Lämppärin kiertokytkimet: vedä nupit irti, alta paljastuu polttimo. Alkuperäinen koko on 0,8 W matta, saa ainakin KL-Varaosilta. Ei ole yleinen huoltoasemakoko.
Lämppärin lämpötilasäätimet: irroita em. nuppien alta löytyvät ohuet mutterit sekä kaksi lämppärin jalopuupaneelin kiinnitysruuvia radion yläpuolelta (ruuvit ovat siellä hieman katveessa). Kohota paneelia alhaalta ylöspäin ja vedä irti.
Muistaakseni W124:ssä lämpötilan säätimiin johdetaan valo heijastamalla se kiertoatkaisimien kehyksien polttimosta. Idea paljastuu kyllä, kun saat paneelin pois edestä.
Vas. ilmasuulake: suulakkeen ylä- ja alalaidassa on kaksi klipsiä kummassakin, ja reikä klipsin keskellä. Työnnä ohut ruuvari reiästä, kohota klipsiä ja vedä pois. Kannattaa pyrkiä kohottamaan joko laita tai reuna kerrallaan ja vetää samaan aikaan, niin klipsit eivät luiskahda takaisin kuoppiinsa.
Sinulla taisi olla W124?
Lämppärin kiertokytkimet: vedä nupit irti, alta paljastuu polttimo. Alkuperäinen koko on 0,8 W matta, saa ainakin KL-Varaosilta. Ei ole yleinen huoltoasemakoko.
Lämppärin lämpötilasäätimet: irroita em. nuppien alta löytyvät ohuet mutterit sekä kaksi lämppärin jalopuupaneelin kiinnitysruuvia radion yläpuolelta (ruuvit ovat siellä hieman katveessa). Kohota paneelia alhaalta ylöspäin ja vedä irti.
Muistaakseni W124:ssä lämpötilan säätimiin johdetaan valo heijastamalla se kiertoatkaisimien kehyksien polttimosta. Idea paljastuu kyllä, kun saat paneelin pois edestä.
Vas. ilmasuulake: suulakkeen ylä- ja alalaidassa on kaksi klipsiä kummassakin, ja reikä klipsin keskellä. Työnnä ohut ruuvari reiästä, kohota klipsiä ja vedä pois. Kannattaa pyrkiä kohottamaan joko laita tai reuna kerrallaan ja vetää samaan aikaan, niin klipsit eivät luiskahda takaisin kuoppiinsa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo 124:n, sori unohtu.
Joo tää selvää, mutta mites se ajovaihteen näyttö siinä konsolissa?
Eikös se ollut kuitenkin 0,4W?Timo L. kirjoitti:Lämppärin kiertokytkimet: vedä nupit irti, alta paljastuu polttimo. Alkuperäinen koko on 0,8 W matta, saa ainakin KL-Varaosilta. Ei ole yleinen huoltoasemakoko.
Motonetissä olin näkevinäni 0,5 wattisia, mutta tietenkin ne oli viimeksi lopussa kun niitä olisi tarvinnut.

1,2:sta ei kannata laittaa, jos ei halua sulattaa säätöpyöriä.

Tosin jos laittaa samalla isommat mittaristonkin polttimot, niin tuon himmentimen kanssahan voi hieman pelata säätämällä hieman pienempää virtaa noille isommille polttimoille. Onkos kukaan sellaista harrastanut?
Tai laittaa esim. 12V/4W:sen polttimon tilalle 24V/8W polttimon. Eikös sen periaatteessa pitäisi noin toimia?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: Joo 124:n, sori unohtu.
En muista miten konsoli irrotetaan kakkosnelosessa mutta tosiaan se veks, ja sieltä valitsimen kotelon alta löytyy liitin joka vedetään auki ja vaihdetaan muistaakseni 1,2 voltin lamppu. Suurinpiirtein samaa kokoluokkaa kuin mittariston valot.Moppe kirjoitti:Joo tää selvää, mutta mites se ajovaihteen näyttö siinä konsolissa?
Vaihdekaavion muovikehys pois,keskikonsolin takaa maton alta ruuvi(1kpl)pois,tuhkakuppi pois ja sen alta kaksi ruuvia pois.
Nosta varovasti konsolin takapäästä ja vedä taaksepäin.
Polttimo on 1.2 w,vaihdoin viime viikolla omaani k.o polttimon,veholta ostin,mutta voi saada muualtakin?
Nosta varovasti konsolin takapäästä ja vedä taaksepäin.
Polttimo on 1.2 w,vaihdoin viime viikolla omaani k.o polttimon,veholta ostin,mutta voi saada muualtakin?
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Joo näinhän se on.Pasi M. kirjoitti:Eikös se ollut kuitenkin 0,4W?
Motonetissä olin näkevinäni 0,5 wattisia, mutta tietenkin ne oli viimeksi lopussa kun niitä olisi tarvinnut.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi