Lämmöistä vielä kerran...
Lämmöistä vielä kerran...
Siis se 80 jälkeen oleva viivahan meinaa 90 astetta, nyt kun on tullut tutkittua tuota kajuutan kylmyyttä niin kaupunkipyörityksessähän lämmintä tuntuu tulevan kun mittari pyörii siinä päälle 80. Mutta matka-ajossa lämmöt näyttää pysyvän viisarin verran alle 80, muistaakseni kyllä termari on 87 asteinen niin eikö lämpöjen pitäisi olla tuossa 90 hujakoilla?
Re: Lämmöistä vielä kerran...
Toimiiko termostaatti varmasti? Meinaten, että mulla oli 78-asteinen termostaatti aikaisemmin, ja silloin lämmöt oli tuossa hiukan vajaat 80 asteessa maantiellä. Nyt on 87-asteinen termari itseläkin ja lämmöt ovat vastaavasti nousseet niin, että maantiellä viisari on mieluumminkin leveytensä verran 80 asteen viivan päällä.Boss kirjoitti:Siis se 80 jälkeen oleva viivahan meinaa 90 astetta, nyt kun on tullut tutkittua tuota kajuutan kylmyyttä niin kaupunkipyörityksessähän lämmintä tuntuu tulevan kun mittari pyörii siinä päälle 80. Mutta matka-ajossa lämmöt näyttää pysyvän viisarin verran alle 80, muistaakseni kyllä termari on 87 asteinen niin eikö lämpöjen pitäisi olla tuossa 90 hujakoilla?
Ja tämä pätee siis sekä meikäläisen M102- että M103-koneisiin. Vaikuttaisi näin, että muistat asteluvun väärin tai sitten termari on jumiutunut enempi auki-asentoon.
Miten nopeasti kone lämpejää, kun lähdet aamusella liikkeelle?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Lieköhän tuo termari jäänyt sitten auki, nimittäin kyllä ainakin olin ostavinani 87. Lämmöt kumminkin on alta 80. Hmm...kone lämpiää tuohon lukemaan n.10-15min, muistelin kyllä että 190:llä ei ehtiny ajaa kun 2km ja lämmöt oli päälle 80 ja kohta voikin jo saunoa. Tuo HERMOSTAATTI tosin onkin jostain tarvikepumpusta ostettu
, pitäis kai pysyä alkuperäisosissa vaan 


Hitaastipa lämpiää. Mulla riittää ehkä noin kilometrin (so. minuutin) ajo, kun suuttimista alkaa jo puskea selvästi lämpimämpää ilmaa. 80 asteeseen koneen lämpö kipuaa -sanottaisiinko- viidessä minuutissa, taajamassa. Maantiellä menee hiukan pidempään...
Itse kyllä annat itsellesi tuossa parhaan vastauksen, eli heitä sillä tarviketermostaatilla vesilintua. Ne on useaan otteeseen todettu MB:een sopimattomiksi ja uusi orggisosa maksaa vehossa muistaakseni noin parikymppiä. Mukaan tulee O-rengas tiivisteeksi.
Itse kyllä annat itsellesi tuossa parhaan vastauksen, eli heitä sillä tarviketermostaatilla vesilintua. Ne on useaan otteeseen todettu MB:een sopimattomiksi ja uusi orggisosa maksaa vehossa muistaakseni noin parikymppiä. Mukaan tulee O-rengas tiivisteeksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Mikä paras !
Mikä olis sopiva termostaatin avautumislämpötila 78 / 87 / 92 ?
Auto on 190 E 2,0.
Auto on 190 E 2,0.
Eiköhän se tuo 87 asteinen ole aika hyvä(avautuminen alkaa 87, täysi avautuma 102 astetta). 92:sta en sitten tiedä, tuskin ainakaan ympärivuotiseen käyttöön suositeltava, myydäänkös tuollaisia muuten edes alkuperäisosana? Jostain kl-osaluettelosta muistelen kyllä havainneeni tuollaisenkin muttei niitä veholta tietoni mukaan saa.....
Re: Mikä paras !
Kyllä ne kaikki toimii. Mulla on ollut vanhemmassa M102:ssa sekä 78- että 87-asteisia, ja jälkimmäisellä tietysti tulee enempi löylyä talvikeleillä. Kesäkelillä molemmat toimivat ihan hyvin, ehkä 92 käyttäisi jo liian lämpimänä helteillä.parabel kirjoitti:Mikä olis sopiva termostaatin avautumislämpötila 78 / 87 / 92 ?
Auto on 190 E 2,0.
Meikäläinen on antanut muuten kertoa itselleen paikallisesta merkkiliikkeestä, että orggiksena ei saa enää kuin 87-asteisia. Ilmeisesti se on katsottu hyväksi kompromissiksi.
Muilla muita kokemuksia?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Sitä plaatua
Kesällä käväisin termarikaupoilla, tuolloin autossa oli vajaa-asteinen eli 78 C-versio. Ainakin KL:n kaveri sanoi 87-asteisen olevan se oikea, eikä sitä paitsi muuta ollut enää edes tarjolla M103:een. Hyvin tuo tuntuu pelaavan, lämpöä riittää yli äyräidenkin, jos alkaa tosissaan vilu kalkuttaa
Se on sen viisarin leveyden verran 80-asteen viivan yläpuolella kaikissa ajo-oloissa, tien päällä sekä kaupungissa, ja nousee tuohon lukemaan todella nopeasti. Vanhalla sai paahtaa 5-8 km, ennen kuin lämmöt olivat kohdallaaan.

Se on sen viisarin leveyden verran 80-asteen viivan yläpuolella kaikissa ajo-oloissa, tien päällä sekä kaupungissa, ja nousee tuohon lukemaan todella nopeasti. Vanhalla sai paahtaa 5-8 km, ennen kuin lämmöt olivat kohdallaaan.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85