W124 200D kestävyys?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

W124 200D kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Warner »

Tervehdys arvon raati,

Olisin kysellyt tuosta W124 200d mersusta...

Olisin moista kapistusta hankkimassa, 80luvun lopulta ja paljon ajettuna :D

Lähteekös tuollainen käymään talvella jos hehkut ja akku on kunnossa ilman roikkaa? Jos vaikka pakkasta sattuisi olemaan hiukan enemmän?

Mites tuo tekniikka puoli? Taitaa olla kestävää kun selailee noita autoja,
niin melkoisia kilometrejä jollain on ajeltu.

Mitäs muita murheita niissä on? Ruoste ei haittaa kun sitä joka vanhassa rotiskossa on... Mutta mutta, onko jotain ihmeempää?

Ja mihen paikkoihin erityisesti kannattaisi kiinnittää huomiota?

Kulutus taitaa olla aika kohtuu kuitenkin noissa aparaateissa.

Muorille tulisi käyttöautoksi, kun tuo japanin ihme rupeaa lyömään viimeistä henkäystä :twisted:

Kiitoksia nyt etukäteen jos joku jotain osaisi kertoa.
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18277
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Lähtee käyntiin pakkasesta, kun on hyvät öljyt.

Tekniikka kestää aikansa, ja sitten sitä korjataan jokapaikasta.

Murheita on listattu täällä monessa topicissa, mm. täältä saat osviittaa millaista elämä on 200 D:n kanssa. :D

Kulutus on erittäin kohtuullinen, se ei ole ongelma.
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Heip,

Omia kokemuksia edesmenneeltä 200D:stä jonka juuri möin
Vähän alle vuosi ja noin 20 000km tuli tuolla pörrättyä ja mallina oli entinen taksi ja mittarissa 527tkm kun möin sen, saatto olla jo kerran mennyt ympäri mutta kulki hyvin, moottori oli jo kerran vaihettu.

Ensimmäinen ongelma oli että kuskin puolen ovi ei auennut avaimenlla, no dremelillä siittä selvisi ja hyvin toimi.

Toinen ongelma oli että ei lähtenyt käyntiin avaimella, noh, uusi virtalukon pohja(n. 25€) ja pari tuntia äherrystä niin siitäkin selvittiin.

Eräänä kauniina tammikuun pakkaspäivänä toinen etuiskari laukes, noh, uudet iskarit ja muutama tunti äherrystä niin siitäkin selvittiin.

Loppuaika selvittiinkin yhdellä koiranluulla, takakelkan kumityynyillä ja öljyjen vaihdolla, ei voi muuta sanoa että hyvä auto oli, ennen myyntiä huomasin että perästä vuotaa öljyä mutta se jäi uuden omistajan harmiksi, tottakai informoin hänelle asiasta.

Oma auto oli tosiaan mallia karvalakki taksi eli ei ABS:sää ASD:tä tai muuta ylimääräistä osaa joka hajoaa. Ja jos tälläisen auton hankkii niin neuvoksi voisi vaikka sanoa että kannattaa nostaa auto ylös ja katsella ensinnäkin vuotaako öljyä mistään, (itse en tykkää stefojen vaihdoista ollenkaan). Pohjan ruosteet, (Itsellä pintapellit kukki mutta pohja oli terve). Ja koeajolla kannattaa kiinnittää huomiota alustan toimintaan, alustan nivelet (koiranluut, linnunluut tai mitä lie ovatkaan "kallistuksenvakaajan niveltangot") ovat kulutustavaraa (kolisevat). Samoin taka-apurungon etupuslat, "narinanivelet" eli tukivarsien puslat, alapalonivelet ja raidetangon päät kaipaavat jossainvaiheessa huomiota.

Kabiinin puolelta kannattaa tarkistaa tuleeko lämmintä kummallekkin puolelle tyhjäkäynnillä, saattaa olla "närhenmunat" eli jäähdytysnesteen magneettiventtiilit jumissa, kiertovesipunppu sökö tai lämmönsäätöpaneeli kaput.

Mutta kaikenkaikkiaan 200D on hyvä käyttöauto, rauhallisen miehen auto. Ja mikäli auto on mallia "karvalakki" niin kaikista edellä mainituista asioista selviää jo suht. pienellä kokemuksella itsekkin.

Tässäpä mitä tulee ensimmäisenä mieleen.

-Risto
ps. Kirjallinen suoltaminen ei ole minun leipälaji joten antakaa anteeksi mahdolliset kirjoitusvirheet
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Jarkko H.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 05.03.2004 11:12
Paikkakunta: Kmo

Viesti Kirjoittaja Jarkko H. »

Isällä oli oli 200D -85 ja sillä tuli ajeltua monet mutkat.Ainut vika oli kun startti sippasi yht äkkiä,varoittamatta.No eiku uutta tilalle ja matka jatku.Ostettaessa kilsoja olin.500tkm ja myydessä n.700tkm.Eli omasta mielestä varma käyttö auto,kori vaan alkaa loppumaan kuten ko.yksilöstä.

Ja hyvin toi lähti aina käymään.Tottakai se oli pakkasilla roikan nokassa.

Ja kyseinen auto ilmeisesti liikkuu kemin suunnalla vieläkin jos ei ole paalissa :) :lol:
Ex-W201 2.0E -87-
Ex-MB 290 TD Avantgarde -96
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Voisin ristiä ikiliikkujaksi. Tämä ainakin oman kokemuksen perusteella. Vajaasta puolesta miljoonasta 630tkm:iin aikana meni laturi, takaiskarit, lämppärin säätöpaneeli + kaikkee ilmanaikuista pikku värkkäämistä.
Avatar
Warner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Su 06.07.2003 12:25
Paikkakunta: Turun tienoo...

W124 200D kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Warner »

Kiitoksia hurjasti kaikista vastauksista arvon raadille!

Vielä tuli mieleen jos löytyy suhteellisen terve tuollainen aparaatti,
niin toimiiko automaattilodju mitenkään tuossa vanhemmiten?

Ja kestääköse tuota hurjaa voimamäärää :wink:
Tällä mennään kesät R170 230K
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

kyllä tuossa autossa kori loppuu ennen konetta, jos vaan ihmistenlailla ajelee. vertailukohteena oma w123, joka ei ainakaan kestävämpi ole, niin peräti 2 kertaa välille jättäny 1517tkm aikana :shock: . kyllähän siinä perkules hinauskulut alkaa nousta kattoon :lol: . ja siis osat mitä on vaihdettu laturin, jousien yms. pikkujuttujen lisäksi on etupenkit muutamaan kertaan :lol: , moottori kerran ja etummainen rättinivel kerran. ja tuossa on varmuudella kaikki. eli ikiliikkuja :) .

ps. ensimmäisellä moottorilla meni 1200tkm :roll: ...
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

Näitähän on niin monenlaisia. Yksilöitä kaikki kuitenkin käytettynä ja vanhoja alkavat olla uusimmatkin.
Itsellä kokemusta viime talvelta -88 dieselistä, jolla ajettiin talven aikana suurin piirtein kymppi. Monenlaista pientä ja vähän isompaakin tuli korjattua ja monenlaista jäi seuraavalle omistajallekin. Mittarissa tuolloin 530tkm. Käymään lähti ainakin etelän keleissä aina kivutta.
Sen tilalle tuli -95 200D, jolla on kevään ja kesän aikana ajettu nyt vajaat 20tkm., mittarin osoittaessa nyt noin 420tkm lukemia. Vaihdettu molemmat raidetangon päät. Kansitiivisteremontti jossain vaiheessa edessä, kun alkanut hieman sotkea konehuonetta. Käy kuin kello ja toiminut kuin sveitsiläinen sellainen. Tukeva ja yllättävän kulumattoman oloinen ajostaan ja muutenkin, mitä nyt alkavaa ruosteongelmaa paljon suolaa ja kilometrejä nähneessä pelissä tietysti luonnollisesti on. Paljon enemmän varusteita kuin riisutussa 80-lukulaisessa ja paaallljon paremmat penkit.
Oma ehdotukseni on, että osta sitten tuollainen 94-95 E-malli. Niitäkin saa jo kovin pienellä rahalla. Käyttökapistusta vielä vuosiksi eteenpäin. :D
Avatar
Arto S
Mersumies
Mersumies
Viestit: 563
Liittynyt: Ma 02.02.2004 11:42
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 200D kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Warner kirjoitti:Kiitoksia hurjasti kaikista vastauksista arvon raadille!

Vielä tuli mieleen jos löytyy suhteellisen terve tuollainen aparaatti,
niin toimiiko automaattilodju mitenkään tuossa vanhemmiten?

Ja kestääköse tuota hurjaa voimamäärää :wink:
Kyllä se kestää kun vain öljyt ja suodatin muistetaan vaihtaa. Omallani ajettu 580 tkm ja automaatti vielä koskematon.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350cdi -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Vastaa Viestiin