Hyvästi hologna!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Hyvästi hologna!

Viesti Kirjoittaja Boss »

Tuossa aiemmin itkin lämpöprobleemien kanssa kun ei eberi futannut eikä lämmöt tuntunu nousevan konehuoneessa kun alle 80 ja konttoriinkin puhalteli vaan sellasta vähän lämmintä, muistelin viimeksi vaihtaneeni jonkun tarviketermarin, no kävin veholta ostamassa uuden ja vaihtaessa huomasin paikalla kököttävän myöskin orkkis termarin jolloin muistin että sehän joskus vaihdettiin veholla myös. No tuossa oli sitten se tiiviste päästellyt läpi, oli aikas surkean näköinen. Putsailin pinnat(kotelon reunat taisi unohtua :oops: ), uusi paikalle motti käymään ja ilmojen päästelyä poies. Ja kas lämmöt pysyttelee siinä 85 asteessa ja suuttimet hönkii siihen tyyliin että hihat syttyy palamaan jos liian lähelle laittaa, eberikin toimii taas kuin nakutettu. Aiemminhan tuo eberi ei toiminut, kun ajamisen jälkeen laittoi aamulla eberin hurraamaan röystäsi se aina alkuvaiheessa ilmakuplan liikenteeseen ei jaksanut pumpata ja veti herneet nenään ja sammui. Aina oli ilmaa vedenkierrossa ajamisen jälkeen. Voiko siis olla noin pienestä kiinni kuin tuosta vaivaisesta O-renkaasta, nyt nimittäin ajeltu tollaset 300km eikä ilmasta letkuissa ole tietoakaan? Jo viime keväänä ihmeteltiin tuota ongelmaa kun testattiin että paineet ainakin pysyvät systeemissä ,vaihdettiin jopa paisuntasäiliön korkki tutkimisen jälkeen, eikä vika poistunut ilmaa tupsahti kuitenkin jostain. Eikä tullut silloin termostaatti mieleenkään, varmaan kun se oli vastikään veholla vaihdettu.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Tuli mieleeni

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Terve!

Tuosta tuli mieleeni, jotta mikähän mahtanee olla ässän termarin oikea asteluku? Nyt lämmöt pysyttelevät siin 80:n paikkeilla. Lämppäriin tuo kyllä riittää, toistaiseksi.

Pitänee kuitenkin vaihtaa samalla, kun asentelee lohkolämmitintä (lue: vesipinta valmiiksi alhaalla).

Edit: Johan tätä keskustelua käydään tuossa toisessa ketjussa, joten ei vastaustarpeita. (87 taitaa olla sopiva, ainakin Suomen talveen)
Terveisin
Tero
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jopp, termari menee kyllä minultakin uusiin, jahka kerkiää sen ostamaan. Vaikka lämpötilamittari näyttääkin reilua 80 astetta normaalisti, niin kabiiniin ei tule mersumaisesti lämpöä. Saa ajaa aika pitkään ennen kuin lämmintä alkaa tulemaan, toisin on 250 D:ssä. Hyvä että pari kilsaa oli ehtinyt ajamaan, kun sai lämpöjä jo ruuvata pienemmälle. No, ei ehkä ihan mutta melkein.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: Tuli mieleeni

Viesti Kirjoittaja PM »

flosse kirjoitti:Tuosta tuli mieleeni, jotta mikähän mahtanee olla ässän termarin oikea asteluku? Nyt lämmöt pysyttelevät siin 80:n paikkeilla. Lämppäriin tuo kyllä riittää, toistaiseksi.
Tämmösiä oli Motonetin sivuilla:

W126 260-300 87°
W126 260-300 92°
W126 380/500 80--81 75°
W126 380/500 82--85 84°
W126 420-560 86--89 80°

Tuo 75-asteinen olis kova sana kovaan ajoon. :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin