200D 7mm elementeillä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

200D 7mm elementeillä

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Kuinka paljon käytännössä olisi mahdollista saada voimaa 200rieselistä tuommoisella pumpulla, kannenporttauksella, paremmalla pakosarjalla? Onko joku penkittänyt tuommoisella iso elementtipumpulla varustettua vapari 200d?
RED POWER IHC DT-358
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

PP D:tä on usutettu penkittämään "vaimon kauppakassia", vaan eipä ole tuloksia kuulunut. :(
wiimax.fi
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Olis kiva kyllä saada tuloksia, koska tuohon minun autooni ei laillisesti turboa saa laittaa. Enkä minkään muutaman hepan takia viitsisi maksaa isoa rahaa pumpun rukkauksesta.
RED POWER IHC DT-358
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Kyllä teho eron huomaa, kyydissä olen ollut useasti ja ajanutkin pari kertaa...
säädetyn ja 7mm pumpun eron huomaa se on 100% varma

Myyntipalstallahan on tollainen isotappinen myynnissäkin
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Tuli testailtua tuota PP:n hallituksen autoa.
Ero on todellakin valtava! Kyllä varmaan saa sen 100Hp irti, jos kannenkin meinaat laittaa, miksei enemmänkin?
Joku mersupurkaamo??
EsaO
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: To 19.02.2004 04:51
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja EsaO »

Minkääs hintanen tuo pumpun tapitus on? jos säätö on siinä jotain 350e ja siitä ylöspäin nii paljo tulee hintaa lisää??
Suzuki Hayabusa -08
exät:
MB W124E 250D -95
YAMAHA YZF R1 -01
HONDA CB500 -94
W124 200D -91 Meni vähä rikki.
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Se oli jotain 600 - 700 jos pumpun vie irrallaan.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

EsaO kirjoitti:Minkääs hintanen tuo pumpun tapitus on? jos säätö on siinä jotain 350e ja siitä ylöspäin nii paljo tulee hintaa lisää??
Myyntipalstalla on myynnissä 4-syl pumppu 7mm elementeillä, oliko nyt 800e
ja vaihtopumpulla 600e...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Kesällä ajoin Stonen 200:lla mersulla varustettuna Mynän 7mm tapeilla ja olihan melkoinen yllätys mitenkä pelit veteli :lol: :lol: :lol: Ja tapahtui suljetulla alueella kun kyseisessä stunt mesessä ei ollut kilpiä :lol: :lol: :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Pelkällä säädöllä teho lienee 90 hevosvoiman paikkeilla. Syöttöä saisi vielä vähän lisää, mutta savutus lisääntyy enemmän kuin teho...

7 mm tapeilla polttoaineannos saadaa ajoitettua edullisempaan kampikulmaan, jolloin tehoa saataneen samalla savumäärällä enemmän (hyötysuhde paranee). Vaikea kuitenkin kokeilematta uskoa, että menisi paljoa yli 100 hv. Aika kalliiksi tulee noi 10 lisähevosta. Lisäksi isoilla tapeilla kylmäkäynnistys on äänekkäämpi.

Jos löytyy tietoa, että ilman ahdinta tai älytöntä savutusta saisi 200 D:stä yli 100 hp, olen itsekin kiinnostunut pumpun modauksesta.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ei se 100Hp varmasti ilman savua tule, mutta eihän se ole ongelma :lol:
PP:n autokin savuttaa aika rankasti vaikka syöttömäärä oli aivan kohtuullinen.
Eihän se tahdo ilman happea palaa niin hyvin....
Joku mersupurkaamo??
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18274
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Täällä on jotkut ihmetelleet, miksi vaparidiesel säädetään niin että se savuaa kun savu ei lisää voimaa.

Ei lisää savu voimaa, mutta voima lisää savua. :D

Toisesta suupielestä samat henkilöt ihastelevat turbojen "voimasavuja" :roll:

En minäkään savua kaipaa, mukavampaahan se olisi jos autoon saisi reilusti lisää tehoa ilman savumerkkejä.
PP:n auto kyllä jättää ison mustan läikän maahan kun paikallaan livauttaa kaasua. :shock:
Mitenkäs muuten lämmöt pysyvät kurissa, PP ?
alappas nyt lukea tämä ja vastailla :lol:
wiimax.fi
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tulipa tässä villi päähänpistos että onko kukaan kokeillut suurentaa esikammioden pieniä reikiä joista palotapahtuma kulkee männän päälle. Eikös TurboD:ssä ole juuri isompi reikäiset esikammiot?
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

kerran pohdittiin erään hemmon kans tuota esikammio asiaa mutta en tiedä onko testannut suunnitteli volkkariin mersun kammioita...
Itse tein ja säästin
Avatar
PP D
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 62
Liittynyt: Pe 21.11.2003 10:27
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PP D »

Noo, kyllä se kieltämättä vähä tuprauttaa....
Tässä kerran pääsin rouvan kiesiä kokeileen, lämmöt pysyy tasan normaalissa normaali ajolla, sitte ku laskin lentokentän päästä päähän noin 180 km/h niin nousi siihen 90-100 astetta. Ei minusta juuri paha.
Syöttömäärä on kohtuullinen, ei se oikein tuon enempää pysty polttaan.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Paljon on syöttö määrä :?:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Eli jos kannenporttaisi ja kiillottais ja rakentais paremmin virtaavan pakosarjan niin kyllä 100hv jotain on. Onko jollain tietoa mimmoset virtaukset on vakio/viilatussa kannessa???
RED POWER IHC DT-358
Vastaa Viestiin