Mistä pitäisi lähteä etsimään vikaa,kun oikea etuparkkivalo ei pala vaikka polttimo on ehjä ja vaihdettukin,eikä tunnu liittimellekään tulevan virtaa...Onko jotakin paikkaa,mistä johto olisi herkkä katkeamaan yms..??
ps: Paistaa ikävästi tuo palaneen polttimon merkkivalo silmään mittaristossa.
Monesti sulake kärvähtää niin ettei sitä edes huomaa sulakkeen ollessa paikoillaan, koita vaihtaa sulake jos sillä korjaantuis, jossei niin liittimien puhdistus.
Sulakkeet ainakin näyttää ehjiltä ja olen mitannut,että polttimon kantaan ei tule virtaa mutta vika on vain oikean puolen parkissa,vasen toimii moitteettomasti samoin kaikki takavalot..
Virtaa ei tunnu tulevan edes siihen isoon liittimeen asti joka on kiinni umpiossa eli jonka kautta tulee kaikki valojen sähköt...
Onko valojen valvontayksikön nastajuotokset tarkastettu. http://www.onpatilanne.com/docs/
Eli tarkasta nasta 7:kan juotos.
Katkaisimen ja releet voi unohtaa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Aikaisempia keskusteluja seuranneena on jäänyt sellainen käsitys, että on sulakerasian takana. Itse ei ole tarvinnut vielä kaivaa esiin, olen muiden vehkeistä piirtänyt noi kytkikset..
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Itsellä samanlainen vika . Virtaa ei tullut oikeanpuoleiselle etuvalon lampulle. Vähän väliä sytyi valojen vikalamppu. Sai joksikin aikaa toiminmaan valoaivojen kuoren vääntämisellä. Lopulta otin kuoret pois ja virta tuli oikeaan etuvaloon (seisontavaloon) kun heilutteli piirilevyjä. Eli katkos piirilevyissä. Hommasin toisen aivon niin vikakin loppui. Eli tarkistappa valojen ohjausyksikön toiminta.
Tarkasta myös se moninapaliitin, jolla johdot liittyy umpioon.
BlueLadykin "arpoi", koska ajovalo paloi ja koska ei. Hankala paikallistaa, kun piti ensin saada valo sammumaan omia aikojaan. Löytyi viimein ja CRC + naaraspuolen holkkien tiukkaaminen neulalla poisti vian. Koiraspuolen tapit onkin siinä umpiossa.
Muista panna sen liittimen yläpuolella oleva korkeussäädön alipaineletku paikoilleen; saattaa irrota sitä moninapaliitintä nitkutellessa.
Valojen ohjausyksikkö löytynee sulakerasian takaa. Täytynee avata sulakerasian sivuilta muistaakseni kuusi ruuvia jonka jälkeen saa nousemaan kannen pois. Sulakkeiden takana on noin kolme senttiä leveä 5 korkea ja kymmen pitkä rasia . Tamä on ns valoyksikkö, jonka kautta virrat kulkevat. Rasia on kiinni kolmessa liittimessä joista päätypuolen liittimet tahtoivat nousta mukana kun poisti yksikön paikaltaan. Eli varovasti irti ettei tule vahinkoa. Kannen yksiköstä saa aiki levittämällä kantta varovasti lattapääruuvarilla. Näin pääsee näkemään piirilevyt ja tarkistamaan onko katkoksia. Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.
RSU kirjoitti:
Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.
Eli sinulla oli juotos murtunut. Liittimien uudelleen juottaminen auttaa usein asiaa. Juotosmurtuman havaitseminen silmällä vaatii usein kyllä vuosien kokemuksen asiasta. Aina ne on löytyneet silmällä. Siis vuosien kokemus.
Onko vanha tallessa.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Eli sinulla oli juotos murtunut. Liittimien uudelleen juottaminen auttaa usein asiaa. Juotosmurtuman havaitseminen silmällä vaatii usein kyllä vuosien kokemuksen asiasta. Aina ne on löytyneet silmällä. Siis vuosien kokemus.
Onko vanha tallessa.
Jos en väärin muista niin ko kappale kävi luonasi tutkimuksissa. Teit siitä käsittääkseni kaaviot foorumille. Käsitykseni mukaan myös juotit sen kuntoon. En ole testannut kun tilalle hummaamani vanha toimii edelleen.
Tarkoititko RSU sitä poksia jonka minulle lähetit, sillä heiluttelulla. En löytänyt poksista muuta vikaa kuin 7 juotosta oli murtunut ja vikasi johtui juuri niistä. Piirsin todella juuri siitä poksista kytkentäkuvat, joten se poksi on aika arvokas vai mitä, uniikkikappale, kiitos lainasta sinulle, autoit paljon foorumilaisia.
PS. Onko Sumppu ( Raimo ) sinulle tuttu henkilö, sukunimi sama kuin sinulla.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
mjo33400 kirjoitti:
PS. Onko Sumppu ( Raimo ) sinulle tuttu henkilö, sukunimi sama kuin sinulla.
RSU (isä) on mökillä sivistyksen saavuttamattomissa (lue: ilman tietokonetta). Mutta siis Raimo sillä lukee ajokortissa etunimen kohdalla, mutta Sumpusta en ole koskaan kuullut/ isä puhunut. Suntiksi sitä on ainakin töissä kutsuttu...
RSU kirjoitti:Valojen ohjausyksikkö löytynee sulakerasian takaa. Täytynee avata sulakerasian sivuilta muistaakseni kuusi ruuvia jonka jälkeen saa nousemaan kannen pois. Sulakkeiden takana on noin kolme senttiä leveä 5 korkea ja kymmen pitkä rasia . Tamä on ns valoyksikkö, jonka kautta virrat kulkevat. Rasia on kiinni kolmessa liittimessä joista päätypuolen liittimet tahtoivat nousta mukana kun poisti yksikön paikaltaan. Eli varovasti irti ettei tule vahinkoa. Kannen yksiköstä saa aiki levittämällä kantta varovasti lattapääruuvarilla. Näin pääsee näkemään piirilevyt ja tarkistamaan onko katkoksia. Itselläni piirilevyjen heiluttelu sai seisontavalon (oikea etu) vilkkumaan.
Asia on prikulleen näin, joten sana "löytynee" voidaan korvata sanalla "löytyy".