jatakki kirjoitti:Tuo kulutus juttu on ihan jotain muuta itselläni mitä täällä puhutaan.. omistan -00 w202 220cdi manuaalin ja kerran,siis yhden ainoan kerran olen päässyt kulutukseen 6,1l/100 km.Tämä oli ihan täyttä matka ajoa noin 100-125km/h. Normaalisti jossain 7-8,5 nurkilla.Talvelle vielä litra lisää. Ja auto on mielestäni kunnossa,kulkee sen mitä luvataan (yli 200 mittariin) ja kiihtyy niinku pitää.. Tekniikka kyllä on pelannut ihan moitteetta, olen ajanut autolla yli 60tkm ja lasissa nyt noin 170tkm.(ruoste hommat erikseen...)
Onko tuo ajotietokoneen näytöstä otettu luku, vai itse tankkauksista laskettu.
Jos luku pitää oikeasti kutinsa, niin on siinä kyllä liikaa.
Jossain on vika.
Toivotaan, että tietokone valehtelee, tai laskuvirhe "paholainen" iski.
Mulla on varmasti painavampi kaasujalka, kun sulla.
Suutimienkin vaihdon jälkeen matka-ajo menee varmasti kuuden pintaan, vaikka olisi kiirekkin.
Yhdeksän kulutuksiin olen päässyt vaan, kun nop. on ollut kahden markan molemmin puolin. Tai kun on ollut tonnin punnus perässä.
Tosin, en ole ollutkaan niin kovin kiinnostunut koko aiheesta, että olisin jaksanut sen tarkempaan seurata.
Nuo sinun lukemasi tuntuvat vaan äkkiä aika suurilta, jos auto on vakio.
Mulla oli joskus veholta kuusipyttyinen päivän koeajossa, se oli nimenomaan koeajoja varten liikkeessä, siinäkin oli kulutus ollut alle 8 litran, vaikka liikkeiden autoja ei kyllä koeajolla varmaan poljeta säästömielellä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5