Umpiossa kosteutta.
Umpiossa kosteutta.
Viime viikon sateen tehny näköjään tepposet ja umpiossa on selvästi vettä tai ainakin kosteutta sisällä. Lasin perusteella näyttäis olevan ihan Hellan tekele mutta lasin ja itse umpion väli on joskus tiivistetty jollain silikoonilla tai vastaavalla joten lasi voi olla vaihdettu tai sit vaan korjattu. Mutta mitä tilanteelle olis tehtävissä? Onko umpio helppo irroittaa ja kuivata ja yrittää jos sauman sais pitämään? Tai myydäänkö pelkkää lasia erikseen vai onko koko valo ostettava kerrallaan? Onko lasin ja umpion välissä alkuperäisenä jotain tiivistettä? Hintaa komeudella on jonkin verran?
Kyse on siis W124:sen sumuvalollisista umpioista joissa on ilmeisesti alipaineella toimiva korkeuden säätö.
Kyse on siis W124:sen sumuvalollisista umpioista joissa on ilmeisesti alipaineella toimiva korkeuden säätö.
[url=http://www.digitalblue.fi/~tahtiklu/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/lindroos/lindroos.html]EX MB 200D vm.88/89[/url][url=http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=8683]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
[color=red]EX Audi A4 1.8T ABT Sportline[/color][/url]
Kyllähän laseja myydään erikseen...taas joutuu mainostamaan Motonettia.
Hommasin sieltä aikaisempaan kulkimeen W124 E-mallin umpion lasit, eikä ole ollut mitään ongelmaa verrattuna alkuperäisiin.
Voisikohan olla että tiiviste seuraa uuden lasin mukana
Tollaset mulle jäi yli "faceliftistä" ei nyt tallilla käymättä muista oliko noissa tiivisteet kiinni...


Voisikohan olla että tiiviste seuraa uuden lasin mukana
Tollaset mulle jäi yli "faceliftistä" ei nyt tallilla käymättä muista oliko noissa tiivisteet kiinni...

Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
tiiviste..
Lasin ja umpion välissä on paksu kumitiiviste. Lasi on kiinni valokotelossa neljällä klipsillä ja sovite on todella tiukka. Kun vaihdoin motonetistä ostetut uudet lasit niin sai ihan tosissaan painaa kiinni paljain käsin, työkaluja vääntämiseen en paljon uskaltanut käyttää. Jos sulla vuotaa vesi lasin väärälle puolelle niin ota se umpio irti ja tsekkaa että kaikki muovikynnet on ehjät ja oikein paikallaan lasiin nähden. Jos näin on niin sitten tiivisteessä on vikaa, se on joko hapertunut tai väärin asennettu. Veikkaan että sulla on joku niistä muovikynsistä paskana tai huonosti kiinni. Laseja saa tarvikkeena motonetistä mutta valokuvio on kyllä huonompi hellaan verrattuna. Philips vision plussilla näkee ajaa noiden "motonet" lasienkin kanssa 
Ai niin, uusi tiiviste tulee myös motonet lasien mukana!

Ai niin, uusi tiiviste tulee myös motonet lasien mukana!
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mulla oli tuossa jokin aika sitten kanssa takavalossa kosteutta..syynä oli pienenpieni hiushalkeama,ilmeisesti jonkin kolautuksen seurauksena syntynyt.
Hetken pähkäiltyäni asiaa keksin vetäistä halkeaman päälle lakkaa..ja kuinka ollakaan tuloksena täysin huomaamaton jälki..ja mikä tärkeämpää..myöskin kosteuden kertyminen loppui siihen
Hyvä ja toimiva kikka..ja edullinen myös jos vertaa siihen että joutuisi ostamaan uuden lasin haljenneen tilalle.
Hetken pähkäiltyäni asiaa keksin vetäistä halkeaman päälle lakkaa..ja kuinka ollakaan tuloksena täysin huomaamaton jälki..ja mikä tärkeämpää..myöskin kosteuden kertyminen loppui siihen

Hyvä ja toimiva kikka..ja edullinen myös jos vertaa siihen että joutuisi ostamaan uuden lasin haljenneen tilalle.
Lasitussilikoni on myös hyvää umpion lasin paikkaamiseen jos on esim. kivi aiheuttanut reiän.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Jaa siitä on vaikea sanoa...mutta eipä paikka tuossa omassa valokuviota kauheasti haittaa. Ja kun lasi on ihan kirkas niin en sitten viitsinyt pulittaa 50 € uudesta...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
On mennyt läpi silikonilla paikattu W124:n umpio. Nyt tosin paikalla ovat MB-purkaamolta ostetut kiinalaiset tarvikeumpiot. Hyvin näkyy, ja etenkin hyvältä näyttää! Auto nuoreni vuosi(kymmenen), kun ilmettä kirkastettiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
jatkoa
Se lasitussilikoni on hyvää varsinkin sinne tiivisteeseen pruutattuna.
Mulla oli umpiossa kosteutta, Silikonia tiivisteisiin, ku oli vanhat kovettuneet.Hienosti pelittää, eikä kosteutta enää ole.
Mulla oli umpiossa kosteutta, Silikonia tiivisteisiin, ku oli vanhat kovettuneet.Hienosti pelittää, eikä kosteutta enää ole.
200D -91, aiemmin 220D -77
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
No niin,eilen ostin varaosaputkasta kiinalaiset? TYC-merkkiset umpion lasit W124-malliin ja vaihtotyössä ei kauan nokka tuhissut,helpointa oli irroittaa koko umpio ja sen alla oleva pelti,autossani ei ole lampunpesureita eli olisikohan tuo pellin suikale vaikeampi irroittaa pesurilla varustetusta autosta? Muutamia vinkkejä:
ne muovikynnet on sikatiukat ja ruuvimeisseli tod.näköisesti katkoo ne lipareet jotka pitelevät lasia kiinni umpiossa,itsellä toinen oli helppo mutta toisessa meinasi mennä kynnet ja sormenpäät verille
Pyörittelin umpiota tietysti puskurin päällä joten se kannattaa suojata naarmuilta
Molemmat lyhdynlasit sumuvaloilla maksoivat yht.80 euroa ja lopputulos on hieno,ilme kirkastui kirjaimellisesti;kunhan hämärtää niin nähdään sitten käytännössä.
ne muovikynnet on sikatiukat ja ruuvimeisseli tod.näköisesti katkoo ne lipareet jotka pitelevät lasia kiinni umpiossa,itsellä toinen oli helppo mutta toisessa meinasi mennä kynnet ja sormenpäät verille
Pyörittelin umpiota tietysti puskurin päällä joten se kannattaa suojata naarmuilta
Molemmat lyhdynlasit sumuvaloilla maksoivat yht.80 euroa ja lopputulos on hieno,ilme kirkastui kirjaimellisesti;kunhan hämärtää niin nähdään sitten käytännössä.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Ja taas tulee turvallisuusvinkkejä näinkin yksinkertaiseen asiaan.
Nimittäin eilen vaihdoin 115:een molemmat parkit. Umpioiden lasit on kiinni metalliklipseillä. Klipsejä paikalleen kammetessa toisesta lasista halkesi klipsin alta pieni pala, jonka lentoradalla naamani sattui olemaan. Tuloksena reikä poskessa, noin 3cm päässä silmästä.


Nimittäin eilen vaihdoin 115:een molemmat parkit. Umpioiden lasit on kiinni metalliklipseillä. Klipsejä paikalleen kammetessa toisesta lasista halkesi klipsin alta pieni pala, jonka lentoradalla naamani sattui olemaan. Tuloksena reikä poskessa, noin 3cm päässä silmästä.

[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Omassa kärryssä oli myös umpiossa kosteutta.
Tarkemmin kun katsoin, sieltä löytyi pohjalta n. 1cm. vettä.
Pohja oli ruskean ruosteliejun peitossa.
Syy:
Autosta on poistettu lampunpesimet / pyyhkijät ja yli jäänyt pesimen letku oli tungettu (vahingossa?) umpion sisään
Irrotin siis lampunpesimen pumpun ja poistin letkut kokonaan.
(ihme kun oli jätetty paikoilleen)
Tarkemmin kun katsoin, sieltä löytyi pohjalta n. 1cm. vettä.
Pohja oli ruskean ruosteliejun peitossa.
Syy:
Autosta on poistettu lampunpesimet / pyyhkijät ja yli jäänyt pesimen letku oli tungettu (vahingossa?) umpion sisään

Irrotin siis lampunpesimen pumpun ja poistin letkut kokonaan.
(ihme kun oli jätetty paikoilleen)
Re: jatkoa
Tuolla lailla!?diisselin kannattaja kirjoitti:Silikonia tiivisteisiin, ku oli vanhat kovettuneet.Hienosti pelittää, eikä kosteutta enää ole.
Oli toinen yläreunan klipseistä auenut (huonosti kiinni) ja kosteus pääsi tiivisteen kautta tupaan.
Se tiiviste on solukumia, joka näyttää korppuuntuvan. Spraypulossa myytävä silikoniöljy pehmittää kummasti, kun käyttää reilusti ja antaa imeytyä.
Sama juttu myös takavalon ja kattoluukun tiivisteessä.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Huurua
Omassa W201:ssä kuskinpuolella uusi! umpio.
jonka takakannessa tuommoset "tuuletuskanavat".
http://img408.imageshack.us/img408/2263 ... nsipa5.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/9839 ... si2rg6.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/2817 ... si3ir6.jpg
On ollut hieman kosteusongelmia eli esim. rankkasateiden jälkeen menee
kosteutta lasin sisäpuolelle eli jonkin verran huurussa.
Vanhassa umpiossa ei tuommosia tuuletuksia ole, olen kokeillut tukkia ja
pitää auki noita reikiä.
Samalla tavalla on huurussa. :
jonka takakannessa tuommoset "tuuletuskanavat".
http://img408.imageshack.us/img408/2263 ... nsipa5.jpg
http://img408.imageshack.us/img408/9839 ... si2rg6.jpg
http://img248.imageshack.us/img248/2817 ... si3ir6.jpg
On ollut hieman kosteusongelmia eli esim. rankkasateiden jälkeen menee
kosteutta lasin sisäpuolelle eli jonkin verran huurussa.
Vanhassa umpiossa ei tuommosia tuuletuksia ole, olen kokeillut tukkia ja
pitää auki noita reikiä.
Samalla tavalla on huurussa. :

Re: Umpiossa kosteutta.
Turha vastaus, sorry
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020