W126 ajovalopesurin rele??
W126 ajovalopesurin rele??
Sattuisko kukaan tietämään mikä sulakelaatikon releistä ohjaa valopesureita, nimittäin huomasin että pesurit ei toimi, sulat ei liiku eikä vesi lennä... Oisko rele jumissa? Sulakkeet näyttäis olevan ehjät.
300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Itse olen tapellut saman ongelman kanssa jo pitkään, kaikki johdot / tsydeemit olen tsekannut, eikä missään pitäisi olla vikaa. Luultavasti vika on siis tuossa releessä. Tarvis viritellä joku päivä tuon releen ohittava kytkentä, sillähän sen sais selville, josko rele on kaput.
Ainakin meikällä se rele on sellainen alumiinikuorinen, about 20x20mm kanttiinsa. Boschin valmistetta tietty ja päällä numerot 37a, 37, 35, 36, 30 tai 87a, 87, 85, 86 ja 80. Lähtee nyppäsemällä irti, vaan mistäs sais uuden?
Ainakin meikällä se rele on sellainen alumiinikuorinen, about 20x20mm kanttiinsa. Boschin valmistetta tietty ja päällä numerot 37a, 37, 35, 36, 30 tai 87a, 87, 85, 86 ja 80. Lähtee nyppäsemällä irti, vaan mistäs sais uuden?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Juu alumiinikantisia releitähän sulakeboxissa on, pystytkö tarkentamaan mikä niistä.. eli monesko ja miltä riviltä on juuri se rele... tarkotan vaan että saahan sen tietysti selville kun nyppii kaikki yksitellen irti ja katsoo mikä ei toimi milloinkin... Vai liekkö ne releet sitten kaikissa malleissa juuri samalla paikalla 

300SEL -88
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
E200Cdi -02
E270Cdi T -03
Uups...
Eihän siellä taida meikäläisellä olla kuin yksi ainoa alumiinikantinen rele.
Enpä tiedä onko niiden paikkoja mitenkään "standardoitu".
Tsekkaan illemmalla, mihin loosiin se rele on lykätty.
Tuossapa kaavio tuon systeemin johdotuksista:


Eihän siellä taida meikäläisellä olla kuin yksi ainoa alumiinikantinen rele.

Enpä tiedä onko niiden paikkoja mitenkään "standardoitu".
Tsekkaan illemmalla, mihin loosiin se rele on lykätty.
Tuossapa kaavio tuon systeemin johdotuksista:

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Nyt muistin sen tsekata ja F-loosissa se näytti oleskelevan.Tomppa kirjoitti:Juu alumiinikantisia releitähän sulakeboxissa on, pystytkö tarkentamaan mikä niistä.. eli monesko ja miltä riviltä on juuri se rele...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tuohan olikin hyvä tieto!Tomppa kirjoitti:Kiitos tiedosta... siinähän se F-loosissa oli minullakin... ainakin alkoi toimia kun hommasin uuden releen tilalle... ThanksPasi M. kirjoitti:Nyt muistin sen tsekata ja F-loosissa se näytti oleskelevan.
Kai se sitten on meikäläiselläkin kaput, mitäs tuollainen kustansi ja mistä hankit?
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]