M102.980 pakoputkivinkkiä tarvitaan
M102.980 pakoputkivinkkiä tarvitaan
Moi!
Paikansin tuon pakarin säpsätyksen pakosarjan ja "haitariosan" liitokseen. Eli siihen kohti, mistä putki jatkuu kahtena putkena. Kummastus oli suuri, kun huomasin, että eihän tuossa ole edes muttereita paikallaan!
Tai siis kysymys kuuluukin, onko siinä lenssissä läpireiät, vai onko pakosarjan puolella jengat, joihin tappi kierretään altapäin? Vai onko vaan käynyt niin, että mutterit ovat ajan myötä lentäneet poies?
Olisiko esim. Akulla tai Henryllä mahdollisuutta tsiigata omasta M102:staan käytäntö? Mielestäni kaksilitraisessa on samanlainen putkisto...
Paikansin tuon pakarin säpsätyksen pakosarjan ja "haitariosan" liitokseen. Eli siihen kohti, mistä putki jatkuu kahtena putkena. Kummastus oli suuri, kun huomasin, että eihän tuossa ole edes muttereita paikallaan!
Tai siis kysymys kuuluukin, onko siinä lenssissä läpireiät, vai onko pakosarjan puolella jengat, joihin tappi kierretään altapäin? Vai onko vaan käynyt niin, että mutterit ovat ajan myötä lentäneet poies?
Olisiko esim. Akulla tai Henryllä mahdollisuutta tsiigata omasta M102:staan käytäntö? Mielestäni kaksilitraisessa on samanlainen putkisto...
Viimeksi muokannut Timo L., To 10.04.2003 21:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hmm.
Perkkele. Vietin juuri M102:an äärellä muutamat tovit tulpanvaihdannan ja muun mukavan merkeissä, olisipa tullut tuolloin katsottua. Tarkastelen asiaa huomisaamuna valoisassa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jotakin vastausta....
Kaksilitraisessa on muuten erilainen putkisto ( ainakin alunperin ).
Tuo "jousto-haitari-pätkä" on vain 230 E/ CE/ TE- malleissa.
Ja sen yläpää kyllä kuuluu olla kiinni ruuvattuna pakosarjaan.
Ja välissä vielä tiiviste. Nyt jos kiinnitys on ollut löysällä, niin tuo tiiviste
on todennäköisesti palanut.
Pakosarjassa on pinnapultit, jotka tulevat siis läpi laipan, ja kiinnitys
4 ;llä mutterilla. Yleensä nämä mutterit 'palavat' kiinni eli harvemmin
putoilevat... Avatessa kannattaa olla aina 6-kanttinen hylsy, joka ei
'sutaise' yli mutterin kulmien.
Olisiko vaan mutterit unohtuneet korjaamon pöydälle...
Tuo "jousto-haitari-pätkä" on vain 230 E/ CE/ TE- malleissa.
Ja sen yläpää kyllä kuuluu olla kiinni ruuvattuna pakosarjaan.
Ja välissä vielä tiiviste. Nyt jos kiinnitys on ollut löysällä, niin tuo tiiviste
on todennäköisesti palanut.
Pakosarjassa on pinnapultit, jotka tulevat siis läpi laipan, ja kiinnitys
4 ;llä mutterilla. Yleensä nämä mutterit 'palavat' kiinni eli harvemmin
putoilevat... Avatessa kannattaa olla aina 6-kanttinen hylsy, joka ei
'sutaise' yli mutterin kulmien.
Olisiko vaan mutterit unohtuneet korjaamon pöydälle...

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Juuh.
On tosiaan erilainen tuo liitospaikka 2- litraisessa ja 2,3-litraisessa. Kyllä meitillä parin litran koneessa on tuossa juuri ennen haaroituspaikkaa kaksi "läpipulttia" pitämässä etuputkea ja pakosarjaa yhdessä, ja vielä tiiviste välissä. Aamusella tarkastin -- otin kuvankin, jos tarvitaan vakuudeksi.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: Jotakin vastausta....
Ogei...eli siis laipassa on läpireiät, ja neljä kappaletta? Ja itse laipassa ei ole jenkoja? Siinä tapauksessahan se on vain ajan kysymys, koska putki rämähtää tielleHenry V. kirjoitti:
Ja sen yläpää kyllä kuuluu olla kiinni ruuvattuna pakosarjaan.
Ja välissä vielä tiiviste. Nyt jos kiinnitys on ollut löysällä, niin tuo tiiviste
on todennäköisesti palanut.
Pakosarjassa on pinnapultit, jotka tulevat siis läpi laipan, ja kiinnitys
4 ;llä mutterilla. Yleensä nämä mutterit 'palavat' kiinni eli harvemmin
putoilevat... Avatessa kannattaa olla aina 6-kanttinen hylsy, joka ei
'sutaise' yli mutterin kulmien.

No, ei kai auta muu kuin painella varaosaliikkeen tiskille ja ostaa tiivisteet ja uudet pultit... samberg.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Lisää aiheesta...
Jengat on siis pakosarjassa. Pinnapulteissa on jengat molemmissa päissä
toinen pää kierretty pakosarjaan. Toinen pää tulee läpi laipan ja tiivarin,
ja siihen sitten mutterit kiinni.
Mutta ehkäpä pinnapultit ovat vielä kunnossa ? Mutterit vaan puuttuu ?
Laiskana ( en tarkoita sinua ) voisi tietenkin kokeilla, että jos vaan
kiertäisi mutterit paikoilleen - hyvällä tuurilla voisi sillä hiljentyä.
toinen pää kierretty pakosarjaan. Toinen pää tulee läpi laipan ja tiivarin,
ja siihen sitten mutterit kiinni.
Mutta ehkäpä pinnapultit ovat vielä kunnossa ? Mutterit vaan puuttuu ?
Laiskana ( en tarkoita sinua ) voisi tietenkin kokeilla, että jos vaan
kiertäisi mutterit paikoilleen - hyvällä tuurilla voisi sillä hiljentyä.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Lisää aiheesta...
Jaa nythän mie tajusin! Eli "päällepäin" ei tulekaan mitään muttereita, vaan mutteri onkin siellä alapuolella!?Henry V. kirjoitti:Jengat on siis pakosarjassa. Pinnapulteissa on jengat molemmissa päissä
toinen pää kierretty pakosarjaan. Toinen pää tulee läpi laipan ja tiivarin,
ja siihen sitten mutterit kiinni.
Mutta ehkäpä pinnapultit ovat vielä kunnossa ? Mutterit vaan puuttuu ?
Laiskana ( en tarkoita sinua ) voisi tietenkin kokeilla, että jos vaan
kiertäisi mutterit paikoilleen - hyvällä tuurilla voisi sillä hiljentyä.
Illalla kun hämärissä katselin taskulampun loisteessa, en nähnyt, että onko siellä tapin pää vai mutteri siellä alhaalla. Kun siellä' jokin sellainen on. Eli tilanne saattaakin olla sellainen, että mutterit ovatkin vain löysällä... autosta tai minulta

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Olet oikeassa.....
Yläpuolelta näkee nuo pinnapulttien yläpäät kierteissään...
Kiinnitys tosiaan alakautta. Siksi suosittelin tuota 6-kulmaista hylsyä.
Nimittäin jos mutteri pyöristyy, niin paikat on kovin ahtaat 'viilailla'.
Mutta nyt epäilen, että se tiivari on palanut.... näkyykö mustia
nokivanoja pakosarjassa ? Jos näkyy, niin varmaankin kärähtänyt.
Kiinnitys tosiaan alakautta. Siksi suosittelin tuota 6-kulmaista hylsyä.
Nimittäin jos mutteri pyöristyy, niin paikat on kovin ahtaat 'viilailla'.
Mutta nyt epäilen, että se tiivari on palanut.... näkyykö mustia
nokivanoja pakosarjassa ? Jos näkyy, niin varmaankin kärähtänyt.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Olet oikeassa.....
Aivan niin, yläpuolelta ei näy kuin pulttien päät pakosarjan laipan sisässä.Henry V. kirjoitti:Yläpuolelta näkee nuo pinnapulttien yläpäät kierteissään...
Kiinnitys tosiaan alakautta. Siksi suosittelin tuota 6-kulmaista hylsyä.
Nimittäin jos mutteri pyöristyy, niin paikat on kovin ahtaat 'viilailla'.
Mutta nyt epäilen, että se tiivari on palanut.... näkyykö mustia
nokivanoja pakosarjassa ? Jos näkyy, niin varmaankin kärähtänyt.
Niin no varmasti onkin palanut tiiviste, jos liitos on löysällä ollut ja nyt säpsättää. Pitääpä tsekata tarkemmin, jahka tästä ulos ehtii. Kyllä taas kerran tuli huomatuksi tämän foorumin tarpeellisuus...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
ja vielä lisää...
No hyvä....
Jos joudut tiivarin vaihtoon, niin kannattaa irroittaa pakoputken etupään
kannatin, joka on kiinni vaihdelaatikon kyljessä. Näin saat putkia riittävästi irti toisistaan.

Jos joudut tiivarin vaihtoon, niin kannattaa irroittaa pakoputken etupään
kannatin, joka on kiinni vaihdelaatikon kyljessä. Näin saat putkia riittävästi irti toisistaan.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Åålrait
..sanåi ruåttin påika. Kävin tänään metsästämässä tiivistettä. Pahalta alkoi näyttää, kun muutama varaosaliike ja merkkiliikekin sanoivat ei-oota, toki alkuviikoksi olisi löytytnyt tilaamalla. No, onnistuipa kuitenkin yhdestä liikkeestä, hyllyssä odotti jopa kaksi samanlaista.
Hintahaarukka oli taas melkoinen. Halvimmillaan tiiviste olisi irronnut 3,15 eurolla, kalleimmillaan Veholla 13,70 euroa. Tämä jäi käteen 4,20 euron hintaan. Investoin samalla uudet pinnapultit 14 mm kuparimuttereilla, ja siltikään loppusummaksi ei jäänyt kuin 6,50 euroa.
Kannattaisiko tiivarin väliin pistää vielä jotain mömmöä, vai pelkkä tiiviste laippojen väliin?
Hintahaarukka oli taas melkoinen. Halvimmillaan tiiviste olisi irronnut 3,15 eurolla, kalleimmillaan Veholla 13,70 euroa. Tämä jäi käteen 4,20 euron hintaan. Investoin samalla uudet pinnapultit 14 mm kuparimuttereilla, ja siltikään loppusummaksi ei jäänyt kuin 6,50 euroa.
Kannattaisiko tiivarin väliin pistää vielä jotain mömmöä, vai pelkkä tiiviste laippojen väliin?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kunnon kopteri
Terveiset täältä pohjoisemmasta.
No niin, nyt se sitten tapahtui. Kun olin päässyt noin 100 km pohjoiseen 6-tietä, viimeisetkin rippeet tiivisteestä katosivat taivaan tuuliin. Hävetti ja nauratti yhtä aikaa, kun alamäessä löysäsin kaasun, ja kuului mihekäs röpömpöm-pöpöm... jne.
Ääni vaan kasvoi mitä pohjoisemmaksi päästiin. Kiteellä kävin kahvilla ja keräsin useita päänkäännöksiä puoleeni. Olihan se aika veikeän kuuloista kiihdyttää pakoputkivaurioisella automaattivaihteisella autolla.
Itse asiassa kun päästiin tuollaiseen 110-120 km/h matkavauhtiin, niin ääntä ei tuossa nopeudessa kuulunut juuri ollenkaan. M102.980:han menee maantiellä lähes pintakaasulla, joten röpötys voimistui ainoastaan jyrkemmissä ylämäissä. No, huomenna toivon mukaan saadaan pakoputki kuntoon. Ei vaan sattunut korjauskirja mukaan, mutta eiköhän tuota pärjätä ilman sitäkin.
No niin, nyt se sitten tapahtui. Kun olin päässyt noin 100 km pohjoiseen 6-tietä, viimeisetkin rippeet tiivisteestä katosivat taivaan tuuliin. Hävetti ja nauratti yhtä aikaa, kun alamäessä löysäsin kaasun, ja kuului mihekäs röpömpöm-pöpöm... jne.

Ääni vaan kasvoi mitä pohjoisemmaksi päästiin. Kiteellä kävin kahvilla ja keräsin useita päänkäännöksiä puoleeni. Olihan se aika veikeän kuuloista kiihdyttää pakoputkivaurioisella automaattivaihteisella autolla.
Itse asiassa kun päästiin tuollaiseen 110-120 km/h matkavauhtiin, niin ääntä ei tuossa nopeudessa kuulunut juuri ollenkaan. M102.980:han menee maantiellä lähes pintakaasulla, joten röpötys voimistui ainoastaan jyrkemmissä ylämäissä. No, huomenna toivon mukaan saadaan pakoputki kuntoon. Ei vaan sattunut korjauskirja mukaan, mutta eiköhän tuota pärjätä ilman sitäkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vika selvisi
Jepsis.. eihän se vika voinutkaan olla niin pieni kuin pelkkä tiiviste. Toinen haitariputki on irronnut laipasta, tarkemmin sanottuna holkki, joka yhdistää haitariputken laippaan, on vielä laipassa, ja haitariputki on siitä holkista irti. Eli mennee uusiksi etuputki(sto). Lappeessa tätä ei vielä näkynyt, vaan rako kasvoi illallisen reissun aikana. Pimeässä en tätä huomannut, lamputta kun olin.
Tsiigailin jo hintojakin. Veholla koko putkisto irtoaisi reilulla 300 eurolla.
KL-Varaosat:
etuputki 99.00 EUR
välivaimentimet 130.00 EUR
takavaimennin 74.00 EUR
YHTEENSÄ 307 euroa
Motonet
230 81--85 (M102) etuputket joustolla 96.54
230 81--85 (M102) väliosa 2 pöntöllä. . 108.31
200/230 81--85 (M102) takapönttö (ei "T"). .56.17
YHTEENSÄ 261,02 euroa
Mikähän on Motonetin merkki? Jos etuputkien hinta ei Vehollakaan heittäisi kovin paljoa 100 eurosta, en kyllä pitkään miettisi mistä sen hommaan. Ei tuossa koko putkistonkaan hinnassa hurjaa hajontaa ole.
Tsiigailin jo hintojakin. Veholla koko putkisto irtoaisi reilulla 300 eurolla.
KL-Varaosat:
etuputki 99.00 EUR
välivaimentimet 130.00 EUR
takavaimennin 74.00 EUR
YHTEENSÄ 307 euroa
Motonet
230 81--85 (M102) etuputket joustolla 96.54
230 81--85 (M102) väliosa 2 pöntöllä. . 108.31
200/230 81--85 (M102) takapönttö (ei "T"). .56.17
YHTEENSÄ 261,02 euroa
Mikähän on Motonetin merkki? Jos etuputkien hinta ei Vehollakaan heittäisi kovin paljoa 100 eurosta, en kyllä pitkään miettisi mistä sen hommaan. Ei tuossa koko putkistonkaan hinnassa hurjaa hajontaa ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Hooh.
Jolllain muullakin on putki- tai letkuongelmia.
Meikäläiselläpä irtosi eilen TE:ssä rivakan moottoritieajon jälkeen ylävesiletku termostaattikotelosta... joku on joskus pistänyt kyllä letkun paikalleen,mutta unohtanut kiertää kiristäjän ruuvin kiinni. Kolmen minuutin homma tien päälläkiin tuo korjaus, mutta kyllä siinä puoli Paimiota peittyi höyryyn, kun motarilämpöiseen koneeseen kaatuu päälle muutama litra vettä...ja itse ei tiedä, että savuako sieltä konepellin saumoista puskee vai höyryä...
No joo, ja asiaan. Ostin tuohon omaan 123:een tarvike-etuputkenkin aikanaan kun koko putkisto piti vaihtaa. Takapönttöjen kohdalta teko on virhe, mutta rohkaisisin ostamaan etuosan jostain ei-merkkiliikkeestä. Pienet erot alkuperäiseen eivät sikäli haittaa, että putki on kuitenkin tukevasti kiinni etupäästään ja mitta- ym. eroille on tilaa huomattavasti enemmän kuin auton alla. Kuumassa alkupäässä kestää vähän vähemmänkin hi-tech-materiaali.
Muistaakseni sain Motonetistä W201:een Redi-putken, tiedä sitten onko se ketjun vakiomerkki
Meikäläiselläpä irtosi eilen TE:ssä rivakan moottoritieajon jälkeen ylävesiletku termostaattikotelosta... joku on joskus pistänyt kyllä letkun paikalleen,mutta unohtanut kiertää kiristäjän ruuvin kiinni. Kolmen minuutin homma tien päälläkiin tuo korjaus, mutta kyllä siinä puoli Paimiota peittyi höyryyn, kun motarilämpöiseen koneeseen kaatuu päälle muutama litra vettä...ja itse ei tiedä, että savuako sieltä konepellin saumoista puskee vai höyryä...

No joo, ja asiaan. Ostin tuohon omaan 123:een tarvike-etuputkenkin aikanaan kun koko putkisto piti vaihtaa. Takapönttöjen kohdalta teko on virhe, mutta rohkaisisin ostamaan etuosan jostain ei-merkkiliikkeestä. Pienet erot alkuperäiseen eivät sikäli haittaa, että putki on kuitenkin tukevasti kiinni etupäästään ja mitta- ym. eroille on tilaa huomattavasti enemmän kuin auton alla. Kuumassa alkupäässä kestää vähän vähemmänkin hi-tech-materiaali.
Muistaakseni sain Motonetistä W201:een Redi-putken, tiedä sitten onko se ketjun vakiomerkki

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jep
Kävin justiinsa tee-itse-hallissa tsiigailemassa tilannetta altakin päin. Eli haitari on katkennut niin, että pari kierrettä on jäänyt laipan päähän. Eli ihan toisen haitariputken yläpäästä. Eipä sitä paljon kannata käydä tinailemaan.. ei saata kestää edes asennusta. Irroitin toisen etuputken alapäästään tarkastelua varten.
Eipä muuta kuin odotellaan maanantaita varaosakyselyineen.
JNS-LPR-välillä asuvat, pidelkää korvianne tänä iltana!
Eipä muuta kuin odotellaan maanantaita varaosakyselyineen.
JNS-LPR-välillä asuvat, pidelkää korvianne tänä iltana!

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Hooh.
Tota noin, onko sulla termarikotelon kansi vielä alkuperäinen, eli musta muovinen. Multahan lohkesi TE:stä se alkuperäinen pikkuhiljaa palasiksi ja aiheutti aina välillä kylmiä väreitä selkäpiihin. Ostin sitten tilalle alumiinisen jossa on jopa ilmausta varten 10 mm pultti päällä kiinni (vaikkei mersua tarvitse ilmata).Aku P kirjoitti:Meikäläiselläpä irtosi eilen TE:ssä rivakan moottoritieajon jälkeen ylävesiletku termostaattikotelosta... joku on joskus pistänyt kyllä letkun paikalleen,mutta unohtanut kiertää kiristäjän ruuvin kiinni.
Eli jos sulla on tuo muovinen lärpäke niin vaihda ihmeessä alumiiniseen, se uusi ei maksanut kuin jotain satasen pintaan vanhaa rahaa..
Lisää aiheesta...
w123- malleissa termarikoppa on alumiininen, ja tuosta päällä olevan
pultin alta (banjo), menee ilmausputki vesipumpulle.
Hei Timo L. : Olipa huono tuuri...
Nuukana kysysin jos vaikka Venetmäeltä löytyisi etuputki "purkumallia",
voisi mennä vielä pitkään
Näiden laippojen väliin ei tarvita mitään ainetta. Tiiviste kyllä riittää.
pultin alta (banjo), menee ilmausputki vesipumpulle.
Hei Timo L. : Olipa huono tuuri...
Nuukana kysysin jos vaikka Venetmäeltä löytyisi etuputki "purkumallia",
voisi mennä vielä pitkään

Näiden laippojen väliin ei tarvita mitään ainetta. Tiiviste kyllä riittää.
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Re: Lisää aiheesta...
Jees, soitin jo tuossa aamutuimaan muutaman tarvikeliikkeen läpi.. huhhuh, hurjia hintoja: Bosal 253 e, Redi 125 e...
No, soitin aamuyhdeksältä myös MB-purkaamolle. Sieltäpä löytyikin etuputki hintaan 50 euroa. Koko putkisto olisi löytynyt 128 tkm ajetusta autosta hintaan 150 e. Että jos joku tarvitsee osia vähän ajetusta 230E:stä, niin sieltä löytyy. On kuulemma juuri purettu.
No, soitin aamuyhdeksältä myös MB-purkaamolle. Sieltäpä löytyikin etuputki hintaan 50 euroa. Koko putkisto olisi löytynyt 128 tkm ajetusta autosta hintaan 150 e. Että jos joku tarvitsee osia vähän ajetusta 230E:stä, niin sieltä löytyy. On kuulemma juuri purettu.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi