124 bentsiini koneen hihnankiristimen lopahdus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

124 bentsiini koneen hihnankiristimen lopahdus

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Tuli sitten tuota moniura hihnaa kiristeltyä tienpäällä "sen viimeisen kerran" ,kun ei vinkumisesta tahtonut tulla loppua,eli se vielä vähän ja..Naps :roll: .No kiristintanko alkoi heilua holtittomasti ja hihna tietysti löystyi totaalisesti.Tunnin ihmettelyn ja ähräämisen jälkeen uskoin lopulta etten saa kiristintä enään toimimaan, lyhyt isämeidän kone tulille ja kotiin.Tuli siis sekin kokeiltua että ainakin omassa biilissäni hihna jaksoi löysänäkin vielä pyörittää systeemejä ja pysyi kiltisti paikallaankin eikä puhkonut syylaria tai parintonnin( :shock: )sytytysyksikköäni. Kotosalla kiristin tsydeemi irti ja murtunuthan se korvake oli johon kiristintangonpääässä oleva koukku tulee. Uusi osa(made in Germany) Motonetistä ja eikus asenteloitselemaan.Tarinan gluu onpi siinä että vanhassa härpäkkeessä oli tuo "kiristinvoima"ajan saatossa kuoleentunut. Kohta johon kiristimen koukunpää tulee oli täysin erikohdassa uudessa kuin vanhassa ,elikkä kiristäminen ei enään vanhassa tehonnut.Kiristintanko(pää näkyy siis siellä holkin sisällä) oli ennen katkeamistaan jo noin kiristinholkin tasalla eli jos omassannekin näin on saattaa vaihdon aika olla kenties horisontissa...
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Vastaa Viestiin