Motonetin W123:n vetoakselit

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
kaemae
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:06
Paikkakunta: Somero

Motonetin W123:n vetoakselit

Viesti Kirjoittaja kaemae »

Alkoipa tuossa juhannuksen korvilla 123:sta vetari paukkumaan siihen malliin jotta vaihtaa tuo pitäisi..
Ja pariin kertaan sitten sen vaihtaa saikin kun menin luottamaan käytettyihin akseleihin.
Nyt kuitenkin meinaa pinna palaa ko. hommaan ja motonetti näyttäiskin tarjoavan helpotusta uuden akselin muodossa hintaan lähemmäs 300e.
Onko kellään kokemusta noista, kestääkö? Auto kun on jokapäiväisessä ajossa ja pelaa muuten suht varmatoimisesti niin olisi vallan mukavaa ettei joka viikonloppua tarvisi montussa viettää että pääsisi maanantaina töihin.

Ja vielä, saako noita akseleita jostain alle motonetin hinnan?
[url=http://kaemae.ath.cx/kuvat/MB_W132_240D_-77/]W123 240D -77 Automaatti[/url] (ikuisuus)projekti
Avatar
roiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: To 24.02.2005 17:09
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja roiala »

Lähinnä huonoa on kuulunut noista kunnostetuista vetareista, työstön jälkeisen karkaisun laatu urissa joissa kuulat kulkevat ei ole kuulemma useinkaan kovinkaan hyvä, jotkin liikkeet jopa kieltäytyvät niitä myymästä/asentamasta koska palautetta on aikanaan tullut riittävästi?

Itse laitoin käytetyt ja hyvin sen jälkeen pelannut (toki maksoivatkin melko paljon)

Taitaa olla samaa "sarjaa" kuin kardaanin tasapainotus (123) josta osa sanoo jottei juurikaan onnistu?
300td -91, manuaali.
Avatar
Antti M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1064
Liittynyt: Ti 28.09.2004 09:57
Paikkakunta: Pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Antti M. »

Kyllä niitä käytettyjä vetareitaki hyviä löytyy, pitää muistaa laittaa vetari samalle puolelle ku aiemminki nii kestää kauemmin ja käytetty vetari kannattaa kattoa automaattilootalla olleesta autosta nii on saanut hieman "pehmeämpää" käsittelyä.
Millhill Performance
-Built With Pride-
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

roiala kirjoitti: Taitaa olla samaa "sarjaa" kuin kardaanin tasapainotus (123) josta osa sanoo jottei juurikaan onnistu?
Vai onko osaajat hukassa? :(
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jkujala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 12.10.2004 17:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jkujala »

Itellä on pyörinyt vaihtovetari alla kohta 100 tkm (W123 240D). Jos en väärin muista tais olla W124:sen vetari..joutui tosin uuden kiinnityspultin teettämään. Alusta asti ollut väljää perässä ja peruuttaessa kuuluu pientä naksutusta. Meno on kuitenkin ollut luotettavaa.
W126 300 SEL -87
W124 200D -90
W123 240D -84
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

joo käyttetyä vetaria minäkin suosittelisin. niitä kun saa tuolla 300€ useampiakin eli jos käytetty kestää vaikka vain 200tkm ja uusi 500tkm niin tuolla rahalla saa käytettyjä hyviä vetareita lähes kymmenkunta ja vaihto työ on aika helppo vaikka tekisikin muutaman vuoden välein
kaemae
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 27.06.2004 21:06
Paikkakunta: Somero

Viesti Kirjoittaja kaemae »

Eipäkai siinä sitten muu auta kuin alkaa noita käytettyjä katselemaan.
Hyväkuntoista ja ehjäkumista vasemman puolen vetaria saa tarjota, laitan kyllä tuonne ostopuolellekin ilmoituksen kunhan kerkeän.
[url=http://kaemae.ath.cx/kuvat/MB_W132_240D_-77/]W123 240D -77 Automaatti[/url] (ikuisuus)projekti
Vastaa Viestiin