W124 260E -300E käyttö autona

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

W124 260E -300E käyttö autona

Viesti Kirjoittaja tupis »

Onks kokemuksia käyttö autona ko malleja.
Mulla on tällä hetkellä 260E ollut maaliskuusta 2003 lähtien . Olen ollut tyytyväinen tähän meseen, ei oo tarvinnu vielä hitsailla mistään kohtaa .
Eikä tartte.
Kori on priima kunnossa ja tekniikka pelaa. Pesu ja vahaus niin näyttää taas uudelta.
Eli on orginelli varusteilla kuin se on tehtaalta lähtenyt.
Huolto osat, mitä olen ostanut ovat olleet edullisia , moneen muuhun merkkiin verrattuna
Kesällä tuli tota kaasu jalkaa paineltua vähän raskaasti muutaman kerran , niin nokialaiset kuluivat takana öljyn vaihtovälillä.
Mulla oli 200d-87 , ennen 260E:tä ja sitä piti hitsailla , etelän pirssi
Viimeksi muokannut tupis, To 09.10.2003 21:19. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Matti N »

-
Viimeksi muokannut Matti N, Pe 18.03.2011 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Re: 260E -87

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Matti N kirjoitti:Moottorillekaan ei olisi tarvinnut tehdä mitään erikoista, mutta vaihdatin ketjun, kiristimen, nostajat niinkuin kahdensadantuhannen huolloksi. Öljyn kulutus tippui tuon jälkeen lähes olemattomaksi.
Varmaan jotain muutakin vaihdettiin koska noilla nyt tuskin kauheasti on tekemistä öljynkulutuksen kanssa?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W124 260E -300E käyttö autona

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tupis kirjoitti:onks kokemuksia käyttö autona ko malleja
mulla on tällä hetkellä 260E ollut maaliskuusta 2003 lähtien ja olen ollut tyytyväinen tähän meseen ei oo tarvinnu vielä hitsailla mistään kohtaa ,eikä tartte kori on priima kunnossa ja tekniikka pelaa pesu ja vahaus niin näyttää taas uudelta eli on orginelli varusteilla kuin se on tehtaalta lähtenyt
ja huolto osat mitä olen ostanut ovat olleet edullisia moneen muuhun merkkiin verrattuna
kesällä tuli tota kaasu jalkaa paineltua vähän raskaasti muutaman kerran niin nokialaiset kuluivat takana öljyn vaihtovälillä
mulla oli 200d-87 sitä piti hitsailla oli etelän pirssi
Sorry, mutta nyt tulee nipotusta, kaikella ystävyydellä. Voisitko käyttää a) isoja kirjaimia ja b) välimerkkejä. Niillä tekstin luettavuus paranisi biljoona pykälää. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: W124 260E -300E käyttö autona

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Aku P kirjoitti:
tupis kirjoitti:onks kokemuksia käyttö autona ko malleja
mulla on tällä hetkellä 260E ollut maaliskuusta 2003 lähtien ja olen ollut tyytyväinen tähän meseen ei oo tarvinnu vielä hitsailla mistään kohtaa ,eikä tartte kori on priima kunnossa ja tekniikka pelaa pesu ja vahaus niin näyttää taas uudelta eli on orginelli varusteilla kuin se on tehtaalta lähtenyt
ja huolto osat mitä olen ostanut ovat olleet edullisia moneen muuhun merkkiin verrattuna
kesällä tuli tota kaasu jalkaa paineltua vähän raskaasti muutaman kerran niin nokialaiset kuluivat takana öljyn vaihtovälillä
mulla oli 200d-87 sitä piti hitsailla oli etelän pirssi
Sorry, mutta nyt tulee nipotusta, kaikella ystävyydellä. Voisitko käyttää a) isoja kirjaimia ja b) välimerkkejä. Niillä tekstin luettavuus paranisi biljoona pykälää. :wink:
Saman sanat , näytti olevan yhtä piitkää puuroa ... piti oikein miettiä
missä kohtaa lause loppui ja alkoi uusi asia !! :o :)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Re: W124 260E -300E käyttö autona

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

tupis kirjoitti:onks kokemuksia käyttö autona ko malleja
mulla on tällä hetkellä 260E ollut maaliskuusta 2003 lähtien ja olen ollut tyytyväinen tähän meseen ei oo tarvinnu vielä hitsailla mistään kohtaa ,eikä tartte kori on priima kunnossa ja tekniikka pelaa pesu ja vahaus niin näyttää taas uudelta eli on orginelli varusteilla kuin se on tehtaalta lähtenyt
ja huolto osat mitä olen ostanut ovat olleet edullisia moneen muuhun merkkiin verrattuna
kesällä tuli tota kaasu jalkaa paineltua vähän raskaasti muutaman kerran niin nokialaiset kuluivat takana öljyn vaihtovälillä
mulla oli 200d-87 sitä piti hitsailla oli etelän pirssi
Mulla kanssa on aika priima 260 E , vm. -88 ja hyvä on kunto tekniikan ja korin osalta.
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Re: W124 260E -300E käyttö autona

Viesti Kirjoittaja tupis »

Sorry, mutta nyt tulee nipotusta, kaikella ystävyydellä. Voisitko käyttää a) isoja kirjaimia ja b) välimerkkejä. Niillä tekstin luettavuus paranisi biljoona pykälää. :wink:[/quote]

Saman sanat , näytti olevan yhtä piitkää puuroa ... piti oikein miettiä
missä kohtaa lause loppui ja alkoi uusi asia !! :o :)[/quote]

:?
Oottekos nyt tyytyväisiä herrat opettajat . Jos ei ymmärrä ,mitä joku korjoitaa
ei pidä nipottaa , sillä olen ehkä kiireessä kirjoittanut ......enpä sano.
no kiitos kumminkin huomaavaisuudesta.
eli vähennän aktiivisuuttani vai lisäänkö sitä .. :oops:
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: W124 260E -300E käyttö autona

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tupis kirjoitti:Oottekos nyt tyytyväisiä herrat opettajat . Jos ei ymmärrä ,mitä joku korjoitaa
ei pidä nipottaa , sillä olen ehkä kiireessä kirjoittanut ......enpä sano.
no kiitos kumminkin huomaavaisuudesta.
eli vähennän aktiivisuuttani vai lisäänkö sitä .. :oops:
Älä suinkaan vähennä aktiivisuutta, hemmetin hyvä topicci tämäkin. Piste sinne ja toinen tänne, ja jutuillasi on vieläkin enemmän lukijoita ja vastaajia.

Asiasta astialle, kirjoittelen huomenna kiinteän yhteyden päästä kokemuksia tuosta 260-300-koppa/kone-yhdistelmästä. Tämän kotikoneen paukkulankamodeemin kautta ei uskalla yrittää lähetellä mitään vaativaa... :evil:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

Jatketaan kunhan sopivia aiheita löytyy, sillä ei aina sytytä
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

Hydrauliset nostajat

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Petri M. kirjoitti: Varmaan jotain muutakin vaihdettiin koska noilla nyt tuskin kauheasti on tekemistä öljynkulutuksen kanssa?
Kyllähän nuo kuluneet venttiilin nostajat voivat kuluttaa öljyä aika lailla. Tuon vaihdon jälkeen öljyn kulutus laski reilusta litrasta alle puoleen per 10000km. Sama öljy jne. Joten vaikutusta tuntui olevan.

Muun muassa puristuspaineet olivat moottorissa uudenveroisen arvoissa, eikä muutakaan vikaa ollut.
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Re: Hydrauliset nostajat

Viesti Kirjoittaja tupis »

Matti N kirjoitti:
Petri M. kirjoitti: Varmaan jotain muutakin vaihdettiin koska noilla nyt tuskin kauheasti on tekemistä öljynkulutuksen kanssa?
Kyllähän nuo kuluneet venttiilin nostajat voivat kuluttaa öljyä aika lailla. Tuon vaihdon jälkeen öljyn kulutus laski reilusta litrasta alle puoleen per 10000km. Sama öljy jne. Joten vaikutusta tuntui olevan.

Muun muassa puristuspaineet olivat moottorissa uudenveroisen arvoissa, eikä muutakaan vikaa ollut.

Mulla 260E:ssä vaihdettiin kuluneet venttiilin nostajat , öljyn kulutus väheni reilusti alle puoleen.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: Hydrauliset nostajat

Viesti Kirjoittaja Aku P »

tupis kirjoitti: Mulla 260E:ssä vaihdettiin kuluneet venttiilin nostajat , öljyn kulutus väheni reilusti alle puoleen.
Paljonko oli muuten ajettu? Mielenkiinnosta utelen, omalla on ajettu nyt 193 tkm. Joskus auton pitkään seisottua kuuluu heti käynnistysken jälkeen pieni naputus, mikä loppuu heti kun öljynpainemittari on noussut yli kakkosen...
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Vastaa Viestiin