ce300 12v ´90 virinokka

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Wimmu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 25.11.2004 23:18
Paikkakunta: Tampere

ce300 12v ´90 virinokka

Viesti Kirjoittaja Wimmu »

tarvis siis saaha kyseiseen automalliin virinokat jostakin itse en tiedä mistä ostaa joten aattelin jos joku teistä viisaista haluaisi tyhmää auttaa..!
Wimmu

" Ei muitten kateudella rajaa kun mersulla ajaa.. :) "

CE230 "88
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kysy vaikka tuolta--> http://www.fischer-motortechnic.de/
Vakionokat ainakin maksaa noin kolmanneksen suomen hinnoista.
Tekevätten luultavasti mittojenkin mukaan sellaisen kuin haluat :roll:
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

http://www.dbilas-dynamic.de/ tuollahan nuita oli montaakin vaihtoehtoa, pahimpana lähes 300-asteinen rallinokka.

http://www.drschrick.de/ tuoltakin saattaa löytyä
So long, and thanks for all the fish
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Vaihtoehtona on myös hioa vakioista jyrkemmät. Esim. R-Koneistus, GT-Motor, Mauri Virtanen, jne tekee nokkia.

Omani on R-Koneistuksen tekemät, kaverilla Virtasen. Molemmat hyviä, enkä ole kuullut moitteita GT-Motoristakaan.

Hinnat noin 85e / akseli.

En sitten tiedä mitä hydraulinostajat tykkää pienemmästä perusympyrästä... No mekaaniset nostajat tilalle niin ainakin onnistuu, eikä ne ainakaan jousta yhtään. 8)
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Itekin mietiskelly mahdollista nokan vaihtoa. Onkos kukaan forumilainen viritelly 300 12V nokkia ja millä tuloksin?
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
Melitos
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 713
Liittynyt: Ke 18.08.2004 14:30
Paikkakunta: Se rennompi voorumi...

Viesti Kirjoittaja Melitos »

Sivonen kirjoitti:Vaihtoehtona on myös hioa vakioista jyrkemmät. Esim. R-Koneistus, GT-Motor, Mauri Virtanen, jne tekee nokkia.
Mitenkäs noissa kestävyys hiottuna? Tekevätkö jonkun sortin pintakäsittelyn noihin hionnan jälkeen etteivät jää pehmeiksi?
So long, and thanks for all the fish
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Muuramessa oli joskus firma, joka nitrasi metalliesineitä, juuri nokka-akselin yksi tuttu käytti tälläisessä käsittelyssä. En vain muista firman nimeä, oisko ollu Stenin karkaisimo? Samuli H saattaisi paikkakuntalaisena tietää?
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Ei tarvi normaalisti nokkia nitrata. Akseli on muutenkin kovempaa ainetta kuin keinut. Mutta esim. joissain sivikeissä on kromi-mikälie-yhdiste keinut, niissä pitää akselit nitrata. Nitraus maksaa noin 100e per akseli. R-Koneistuksessa ainakin onnistuu.

Kyllä nokkien kestävyys kuitenkin huononee, mutta missäpä virikoneen osassa kestävyys ei kärsisi... Kunnon öljyt ja järkevä käyttö niin pitäisi kestää Mersussakin ihan hyvin.

Kahdessa Sierrassa mulla on ollut hiottu nokka, ja käyttö on ollut kaikkea muuta kuin järkevää. Kylmänä kierrätetty ja paskoilla öljyillä ajettu. Ei mitään kulumia, vaikka kilsoja oli molemmilla kymmeniätuhansia.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
matti virta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: To 17.04.2003 14:50

kenuvivut

Viesti Kirjoittaja matti virta »

Ei tarvi normaalisti nokkia nitrata. Akseli on muutenkin kovempaa ainetta kuin keinut.
M103 moottorin keinuvipujen ' vastinpinta' nokka-akselin nokkiin on kovametalli
pala. Näin syksystä -89.
Kuva
Vastaa Viestiin