HELP!! Öljyä paisuntasäiliössä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mrblake
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 25.02.2005 17:28

HELP!! Öljyä paisuntasäiliössä

Viesti Kirjoittaja mrblake »

Paisuntasäiliössä on öljyä toistuvasti. Moottorista öljy ei vähene, eikä myöskään vaihteistosta. Mikähän mahtaa olla todennäköisin paikka, mistä öljy pääsee jäähdytysjärjestelmään, kansipahvi, vai? Joissakin autoissahan kannentiivisteen vuoto näkyy vaahtona öljykorkissa, mutta nyt ei ole sitäkään. Autoni on W124-koppanen 300D Automat -90.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

taitaapi olla pahvi mennyt.

bensakoneissa on yleisempi vika.. :roll:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tiisselikoneissa on niin suuri öljytilavuus ettei siellä pinei vuoto näy :D Itekkin epäilisin kannentiivistettä. Vai onkohan autoon tehty kansiremppaa joskus.
Avatar
lampinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Su 23.01.2005 18:19
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja lampinen »

toden näköisesti se on se kannentiiviste.
203 200cdi -01.
ex.c220d -95.
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Kansi pahvi, 200D oireili samalla tavalla, ja puski suoraan kakkos sylinteristä naftat ja noet veden sekaan..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Avatar
E300TD
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 370
Liittynyt: Ma 28.02.2005 20:11
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja E300TD »

Olikos tuossa jo moottoriöljyn lauhdutin? Ainakin moniventtiilissä on. Tehtiin kerran työmaalla samaan autoon kaksikin kansi remonttia turhaan, kun vikana oli haljennut öljynlauhdutin. Ja auto oli silloin W124 250D moniventtiili.
tommy1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: To 30.09.2004 21:32

Viesti Kirjoittaja tommy1 »

kannattaa muuten korjata heti,kun ei uskalla pitkälle lähteä.menee nimittäin jäähdytin tukkoon jossain vaiheessa.veikkaan kannentiivisteen o-rengasta joka on yleinen vika diisseleissä puolenmiljoonan kohdilla.
Vastaa Viestiin