300dtd automaatti
300dtd automaatti
automaatti vaihtaa 1-2 liian äkkiä.ja muukki vaihteet liian nopesti,vaikka vaijeri on niin tiukalla kuin voi säätää.pienemmälle ei tahdo vaihtaa esim. 4-3 80 vielä vaihtaa muttei90 muuta kuin kiktaanin avulla.kauttaaltaan pitäis saada vaihdot 500-1000 kierrosta ylemmäs. voiko kiktaania säätää.eikö bensa malleissa vedä ylemmäs.kone kietää aika mukavasti kuin viritin kierroksen rajoitinta yläsyötön ruuvasin täysille,mutta alasyötön joutu jättää aika pienelle ettei savuta.alle 3000 kirroksen kone on laiska mutta 3000-6000 liikkuu kuin bensa auto.pitäis saada pelaan laatikko yhteen.laatikon paineita joutu nostaan,että sai laatikon toppaamaan.voisko esim. keskipako säätäjää virittää,että ei antas vaihtokäskyä niin aikasin...
Koneen viritys.
Eli siis onko autosi Turbodiesel, tuollainen DTD kuullostaa aika kummalta, TDT taas aika paljon tutummalta.
Koneesi säätö kuulostaa kyllä kummalta, oma on säädetty viimeisen päälle penkissä ja vääntöä on tyhjäkäynniltä lähtien rutkasti ja potkua tulee 2400 kierroksesta lähtien erittäin vahvasti, tuon allakin liikkuu ihan kivasti. Nuo omin päin tehdyt säädöt eivät kyllä ikinä mene nappiin, kun jokaisen putun seosmäärä olisi säädettävä erikseen jotta ne olisivat tasapainossa.
Vaihtokohdista täytyy sanoa että jos ei vaijerin kiristämisellä muutu niin kumma on, omassa on vaijeri suth tiukalla ja laatikko toimii todella hyvin kaasun kanssa yhteen, ei vaihda liian aikaisin jos kaasua käyttää oikein.
Eli siis onko autosi Turbodiesel, tuollainen DTD kuullostaa aika kummalta, TDT taas aika paljon tutummalta.
Koneesi säätö kuulostaa kyllä kummalta, oma on säädetty viimeisen päälle penkissä ja vääntöä on tyhjäkäynniltä lähtien rutkasti ja potkua tulee 2400 kierroksesta lähtien erittäin vahvasti, tuon allakin liikkuu ihan kivasti. Nuo omin päin tehdyt säädöt eivät kyllä ikinä mene nappiin, kun jokaisen putun seosmäärä olisi säädettävä erikseen jotta ne olisivat tasapainossa.
Vaihtokohdista täytyy sanoa että jos ei vaijerin kiristämisellä muutu niin kumma on, omassa on vaijeri suth tiukalla ja laatikko toimii todella hyvin kaasun kanssa yhteen, ei vaihda liian aikaisin jos kaasua käyttää oikein.
kyllä seon tdt,tuli ajatusvirhe.kyllähän kone jotenkin vääntää alakierroksiltakin,mutta on niikö tavallinen diisseli.voima alkaa 3000kierroksesta. miten eri pyttyjen seosmäärät muuttuu,jos neon ollut alumperin kohdallaan.säädin vain paikallaan,en ottanu pummppua irti.ei se alavääntö muuttunu alkuperäisestä miksikään,mutta yläkirroksilla tuli voimaa bensa-automalliin.vetäviä kierroksia n6000.coolerinki värkkäsin. kyllähän vaijerin kireys vaikuttaa,mutta on jo niin tiukalla kun voi säätää,löysääminenhän huonontaa vain.pitäis vain saada toimiin niikuin bensa mallin laatikko.mitähän teknisiä eroja mahdollisesti on.on se kumma vain että tällainen energian säästö vehe sutii jo märällä asvaltilla väännollä ilman repimättä.
Niin, no jos ne seokset ovat alunperin olleet kohdallaan niin hyvä, pumpun kuluessa ne vaan tuppaavat muuttumaan pikkuhiljaa. Toivottavasti ei tule käynnistymisen kanssa ongelmia pakkasella kuten itselle tuli ennen kuin säädätin penkissä, ensin säädätin paikallaan ja tuli muka hyvä, sitten kuitenkin otatin myöhemmin irti ja penkkii ja voi herran jestas mikä ero !
Vanhoilla säädöillä 25 - 30:n pakkasessa ilman lohkoa oli sahaamista
Vanhoilla säädöillä 25 - 30:n pakkasessa ilman lohkoa oli sahaamista

kyllähän nuo määrät saa kohalleen kotikonsteinkin on niin hirmu kallista viedä säädätysiin.kerran säädettiin yks pumppu ja tuli ihan hyvä. ensin juotiin sixbäkki tyhjäksi ja laitettiin pumppu ruuvipenkkiin,ja pulloille tehtiin peti että pysyvät pystyssä.pyöritettiin porakoneella täyskaasulla pullot yli puolen välin näki aivan selvästi mitä elemettiä pitää säätää.säädeltiin niin kauan kun määrät olivat tasan.hyvin toimi mutta piti hakea pari sixbakkia lisää että sai tarkasti.ennakko vain 2-3 astetta aikasemmalle koska vaati sen pysyäkseen kohdalla. veetu
poistin toiminnasta koko jääkiekon ja imurarjassa olevan ahtopainetunnistimen,suoraan letku imurarjaaan pumpun kalvolta,niin muuten pelaa hienosti. laatikko vain on mysteeri mitä pitäs tehä.eikö 126 bensasa ole samallainen laatikko.ja kuitenkin pelaa erillalailla.on varmaan samallaisista jousivirityksistä kiinni kuin pumppukin. t veetu