300 D -85 (W124):n uima-allas?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pooto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Ma 29.09.2003 11:24
Paikkakunta: Espoo

300 D -85 (W124):n uima-allas?

Viesti Kirjoittaja Pooto »

Terve.
Nyt toimii automaatti. Kiitokset neuvojille. Oli vaijerit löysällä ja repullinen sulakkeita palanut. Samaisen remontin yhteydessä löytyi peräöljyjen tilalta vaaleanruskeaa perävaahtoa sekä takaiskarit joiden nestetoimitus oli ulkoistettu.

Nyt ilmeni seuraava päänvaiva. Sateen jälkeen peräkontissa sivukotelot täynnä vettä. Kovasti yritin paikallistaa että mistä ja miten, mutta ei. Ajelin sateessa 600km jonka jälkeen moisen huomasin. Nouseeko jostain reiästä vaiko vuotaako joku ylhäältäpäin? Onko jotain vakiojuttua? Mutta tiiviit kotelot sielä sivuissa on. Ollut sama vesi jo kaks päivää eikä pinta ole laskenut yhtään. :lol:

Sitten toinen vaiva. Miten pääsee siihen ohjekirjan kulutukseen? Lupaa moottoritielle jotain 7,5litran luokkaa, enkä saa palamaan juurikaan yli kuutta.

Taas jeesiä kysymässä
Pooto

Ex W124 300D aut. -85
Ex w201 200D -89
Ex S124 300D aut. -87
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: 300 D -85 (W124):n uima-allas?

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pooto kirjoitti:Terve.
Nyt toimii automaatti. Kiitokset neuvojille. Oli vaijerit löysällä ja repullinen sulakkeita palanut. Samaisen remontin yhteydessä löytyi peräöljyjen tilalta vaaleanruskeaa perävaahtoa sekä takaiskarit joiden nestetoimitus oli ulkoistettu.

Nyt ilmeni seuraava päänvaiva. Sateen jälkeen peräkontissa sivukotelot täynnä vettä. Kovasti yritin paikallistaa että mistä ja miten, mutta ei. Ajelin sateessa 600km jonka jälkeen moisen huomasin. Nouseeko jostain reiästä vaiko vuotaako joku ylhäältäpäin? Onko jotain vakiojuttua? Mutta tiiviit kotelot sielä sivuissa on. Ollut sama vesi jo kaks päivää eikä pinta ole laskenut yhtään. :lol:

Sitten toinen vaiva. Miten pääsee siihen ohjekirjan kulutukseen? Lupaa moottoritielle jotain 7,5litran luokkaa, enkä saa palamaan juurikaan yli kuutta.

Taas jeesiä kysymässä
Mersujen peräkontit tuppaa keräämään tuota vettä aina joskus. Tippuu 99%:sti takalasin välistä, siellä on semmoset kolot. No mutta ei se haittaa, kun pitää kotelojen poistoreiät auki. Eli ruuvimeisselin kärki kumitulpasta läpi alhaaltapäin ja sivukotelot tyhjenee.

Suosittelen myös sivelemään kotelon vaseliinillä tms... ruoste-esto aineella. Ei ruostu, vaikka joskus vettä keräisikin.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Aloita tiivistämällä takalasia:

* Jos tiiviste on kulmista haljennut, niin olisi hyvä vaihtaa uusi tiiviste.

* Tiivistä takalasin reuna tuulilasikitillä. Tiiviste pitää saada reunaltaan tiiviiksi
peltiä vasten. Tämän työn voi teettää myös jossain tuulilasihuollossa,
jossa heillä on hyvät kittipuristimet.

* Nuo reiät tiivisteuran pohjassa ovat vaan "hätävara" kondensoituneen
veden poistamiseksi. Vilkaise sateen jälkeen hattuhyllyn alapuolelle
( siis takakontin kautta ), vesipisarat 'juoruavat' tiivisteen vuotamisesta.

Ja sitten : avaa ne tukkeutuneet kumitulpat sieltä tavaratilan reunoista :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Avatar
Kaitsu K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ke 16.07.2003 15:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Kaitsu K »

Valojen kohdaltakin saattaa sinne luukkuun tihkuttaa vettä
Siis niidenkin tiiveys on hyvä tarkastaa.
-300D -85
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Su 19.10.2008 02:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Kaitsu K kirjoitti:Valojen kohdaltakin saattaa sinne luukkuun tihkuttaa vettä
Siis niidenkin tiiveys on hyvä tarkastaa.
Takavalojen tiivisteen kohdalta kannattaa tarkistaa peltien kunto, tyypillinen 124:n ruostumis kohta.

Samoin lahoaa sisälokarin ja ulkopellin sauma... massalla monasti peitetty.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1643
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Aivan... takavalotiiviste menettää pehmeytensä aikaa myöden ja vuoto alkaa.

Olen laittanut pysyvästi elastista massaa lisäksi - ja pitää.
Tätä on saatavilla rullatavarana ( esim. Teroson), ja on kuin mustaa muovailuvahaa. Tämä ensin peltiin/ takavaloaukkoon ja sitten painetaan
lyhty tiivisteineen tähän päälle.

Enhän tätä ensin muistanutkaan, kun pitää niin hyvin :wink:
1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

ksutinen kirjoitti:
Kaitsu K kirjoitti:Valojen kohdaltakin saattaa sinne luukkuun tihkuttaa vettä
Siis niidenkin tiiveys on hyvä tarkastaa.
Takavalojen tiivisteen kohdalta kannattaa tarkistaa peltien kunto, tyypillinen 124:n ruostumis kohta.

Samoin lahoaa sisälokarin ja ulkopellin sauma... massalla monasti peitetty.
Ferrarista tuli tarkastettua tuo paikka ja aika tervettä oli. Laitoin vaseliiniä väliin ennen uusien vilkkujen asennusta. Vaseliinikin tiivistää aika hyvin. Se hylkii niin tehokkaasti vettä, että vesi ei pääse edes yrittämään tiivisteen ohi.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Vastaa Viestiin