Mikä h...vetti voi olla vika, voi toimia päiväkausia ja pitkiäkin matkoja nykimättä, mutta sitten taas aloittaa nykimisen - riippumatta matkasta, keleistä ja vuoden ajoista, eikä vakuta onko kone kylmä vai lämmin. Nykiminen kestää jonkin aikaa ja loppuu kun seinään!
Vaihdettu tulpat, pyörijä, virranjakajan kansi: ei vaikutusta....
Malli: 260se/126 -88
ei kehtais rahaa heittää hukkaan, jelppiä tarttettas
Nämä on niitä hauskoja etsittäviä - tällaiset viat. Sympatiaa ainaski heltiää sulle....
Nykii ja tokenee kuin seinään...hmm?
Onkos se nykiminen sellaista luonteeltaan, että se ei ilmene koskaan alle 80 asteen moottorilämmöillä? Ilmeneekö sellaisena nykimisenä, että kierrokset ei nouse kunnolla, mutta auto kulkee kuitenkin lähes 100 km/h? Voisitko kuvailla hiukan, pls!
Onko siinä ruiskukone?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Ittellä kans tässä muutama vuosi sitten hyppi kuin pässi narussa. H*lvetin paskaisen konehuoneen pesu ja nykiminen loppui kuin seinään - eikä ole nykinyt kertaakaan kuluneen kolmen neljän vuoden aikana. Mitään muuta syytä en keksi kuin tuo boksi tai joku vastaava sähkövika, jos muuten käy nätisti kuudella mukilla.
Chili kirjoitti:Nämä on niitä hauskoja etsittäviä - tällaiset viat. Sympatiaa ainaski heltiää sulle....
Nykii ja tokenee kuin seinään...hmm?
Onkos se nykiminen sellaista luonteeltaan, että se ei ilmene koskaan alle 80 asteen moottorilämmöillä? Ilmeneekö sellaisena nykimisenä, että kierrokset ei nouse kunnolla, mutta auto kulkee kuitenkin lähes 100 km/h? Voisitko kuvailla hiukan, pls!
Onko siinä ruiskukone?
Nykiminen on semmosta, että pää on tuulilasissa ja välillä ei tunnu ku vähän selkänojassa ja saattaa tyhjäkäynnilä heitellä kierrokset aika pahasti( välillä sammuu jos ei ossaa oottaa sitä, ja joskus saa pumppaamalla pidettyä käynnissä) Onko mitään tietoo voisko pensapumppu aiheutta tommost häikkää? joo, ja tolla mitä autossa on vauhtia, nii ei oo vaikutusta. en tiiä tietysti mittari pohjas(tulee ajettua harvemmin ) Ja kyl se ruisku on.
Juolahti vaan mieleen, että mulla oli vastaava vika entisessä 325 bemussa ja syyksi paljastui kuukauden hakemisen jälkeen vauhtipyörällä laatikon kyljessä oleva kierrosnopeustunnistin, eli kun kierrosnopeustieto pätki niin auto nyki just tyyliin pää vuoroin tuulilasissa ja niskatuessa....
Sitä en tiiä onko mersussa vastaavaa tunnistinta, mutta kuitenki...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Ittellä kans tässä muutama vuosi sitten hyppi kuin pässi narussa. H*lvetin paskaisen konehuoneen pesu ja nykiminen loppui kuin seinään - eikä ole nykinyt kertaakaan kuluneen kolmen neljän vuoden aikana. Mitään muuta syytä en keksi kuin tuo boksi tai joku vastaava sähkövika, jos muuten käy nätisti kuudella mukilla.
onko se boksi siinä kuskinpuoleisen lokarin päällä abs ohjaus yksikön vieressä? ja pystyykö tota mallia testaamaan sillä testerillä (huomenna kokeillaan tota kone´huoneen pesua ja ilmoittelen avittiko
jukkis__71 kirjoitti:onko se boksi siinä kuskinpuoleisen lokarin päällä abs ohjaus yksikön vieressä?
Se on juurikin se. Tuota anturihommaa kannattaa kans tutkia, siinä kampuran päässähän on joku mikälie anturi en muista ja se on yleensä aikas möhnän peitossa. Joka tapauksessa joku triviaali sähkövika oli ainakin mulla kyseessä kun vesi kerran auttoi, sytytysosia sun muita vaihtelin vasta pari vuotta tuon episodin jälkeen.
Ittellä kans tässä muutama vuosi sitten hyppi kuin pässi narussa. H*lvetin paskaisen konehuoneen pesu ja nykiminen loppui kuin seinään - eikä ole nykinyt kertaakaan kuluneen kolmen neljän vuoden aikana. Mitään muuta syytä en keksi kuin tuo boksi tai joku vastaava sähkövika, jos muuten käy nätisti kuudella mukilla.
Totta tuokin. Kannattaa sitten varata ohuet hylsyt, jos sitä boksia irrottelee, ne mutterit on näköään ahtaammassa kolossa. Sitä letkua ja johtoa kun ympärillä kulkee.
Kokeilin sitä ohjausboksin maadotuksen puhdistusta, eikä p...kule avittanu.
Sit kävin kysyy sitä konehuoneen pesua mersuliikkeellä, sanovat että voi tulla
enemmän vahinkoo kuin hyötyä. Meinaan kohta mese ei liiku kohta olleskaan, jos vesi menee arkoihin paikkoihin. Pitäsköhän vaihtaa B-pumppu ja -suodatin? Paljonkohan maksaavat ?
jukkis__71 kirjoitti:Pitäsköhän vaihtaa B-pumppu ja -suodatin? Paljonkohan maksaavat ?
KL:ssä 185€ pumppu ja suodatin 34€, Motonetissä pumppu 139,90/175€ ja suodatin 24,22€. Jos autolla on ajettu suolapaskassa kesät talvet eikä suodatinta ole vaihdettu miesmuistiin, joutuu todennäköisesti vaihtamaan samalla ison kasan letkuja, putkia ja tiivareita pumpun yhteydestä että liitoksista saa pitäviä. Omalla suodattimella oli ajettu varmaan 200th eikä sen vaihtaminen vaikuttanut koneen käyntiin pätkääkään. Jos siinä pumpussa on jotain vikaa niin yleensä se on laaki ja vainaa. Kannattais varmaan ekaks mittauttaa bensanpaineet jossain asiansa osaavassa huollossa, hyvin harvoin tuo pumpun vaihto nimittäin on auttanut käyntihäiriöihin.
Ja pesusta sen verran että useamman kerran on tullut pestyä kahta M103:sta (ja muitakin motteja), ilmanputsarikotelo pois, lävet umpeen muovilla + lenksuilla, liuotinta purkillinen pintaan, 10-15min odottelua ja suruttomasti vaan painepesurilla, ei toki täydellä paineella. Ja tarvittaessa uudestaan ja uudestaan... Kertaakaan ei ole mennyt mitään rikki, päin vastoin kone on tuntunut käyvän paremmin ja apulaitteiden kakofoniakin on hiljentynyt ainakin hetkeksi. No ehkä seuraavana päivänä on saattanut esiintyä pientä nykimistä mutta thats it. Kyllä kone vettä kestää, jos ei kestä niin sitten siellä on ollut jo jotain orastavaa vikaa muutenkin...
Kummaa puhetta Mersuliikkeessä.Onkohan sattunut joskus jotain ja nyt ollaan sitten niin varovaisia että...?
Tuota M102:sta olen pessyt usein tekemättä mitään monimutkaisia suojauksia,ja hyvin on onnistunut.Ja kyllä siisti moottori on uljas näky!
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Hei vaan. mesen pannu on nyt sit pesty kahteen kertaan, eikä avittanu, p..kules. Eilen laitoin sit pesulitkut tankkiin, vielä nykii, jos se siitä talttus. Jos ei avita niin taitaapi muutes lähteä mese vaihtoon. Katotaanhan vielä
Nyt kun seokset on tankissa, niin koneelle kannattaa tarjota vähän reippaampaa syöttöä.
Ite suoritin suuttimien kevätsiivouksen sellaiseen piiiiiitkään ylämäkeen. Täys poka päällä, mäen alapäässä kasikympin nopeudesta kaasujalka nukkamattoon ja vasta huipulla ylös sieltä. Huipulla taulussa 140, sisään tulvi sellainen "kuuma" tuoksu ja käynti siistiytyi laakista
Onko sytytystulpat varmasti oikealla lämpöarvolla? Yhdessä autoistani (w123 230E-84)oli sellainen vika, että ostin uudet sytytystulpat ja oireet olivat samanlaiset ja vikaa etsittiin, kunnes ei muuta keksitty niin tarkistimme tulpat ja vääränlaiset olivat ja siiten vaihdoimme oikeanlaiset ja oireet jatkuivat, kunnes kulku loppui kokonaan ja totesimme sytytyksenohjausyksikön kärähtäneen vääränlaisilla tulpilla -> lasku 900€.
Lisäys: Oletko tarkistanut rättinivelet? aiheuttaa myös nykimistä ajaessa, jos ovat väsähtäneet/päässeet huonoon kuntoon.
Hei vaan taas pitkästä aikaa. Nyt sit mesee tartatessa se potkii takasipäin ja joutuu jauhattamaan pitkään ennenku lähtee tulille. Sit ku lähtee ni ei pyöri kaikilla pytyillä.... ei pysty ajamaan...
määränjakaja sanon mä.. ei anna tasaista annosta jokaiselle pytylle..eli se kalvo siellä on väsynyt..pistä viestiä,jos olet kiinnostunut koittamaan uudella määränjakajalla..sellainen löytyy ylimääräisenä..
mitäs tämä määränjakaja kustantais? tulpanjohdot vaihdettiin noin kolme vuotta sitten heti kun nykimisongelmat alkovat, mutta ei avittanut. eilen kokeilin kipinätesterillä virranjakajan ja sytkäjohdot ja kipinä oli milestäni ok. uudet tulpat hankittiin tänään ja vaihdetaan viikonloppuna - vähän hakuammuntaa
Omassa teki bensapumppu juuri tuota. Välillä tuli ihan kunnon stoppi kesken matkan. Hetken päästä mentiin taas ilman ongelmia... Sen vaihtamista suosittelisin. Tosin en tiedä tuon mallin pumpun hinnoista että kannattaako vaihtaa ihan vain kokeilumielessä tuota tehdä... Omaani kun saa halpispumpun reilulla 20€:lla.
Omasta tuon pumpun vian huomasi kun laittoi läpinäkyvän letkun pumpusta kaasarille niin näki kuinka se pumppas bensan sekaan pieniä ilmakuplia, joita se imi itseensä jostain kohtaa.
Ja kaikki pienimmätkin letkut siellä ruiskun lähettyvillä on tarkastettu..? Tuttavalla oli nimittäin samanmoisia ongelmia juuri 2.6-koneen kanssa ja syy oli yksi niistä monista alipaine tms.-letkuista, en muista tarkasti. Oli haljennut liitoksesta, ei kokonaan irti. Tämä letku sijaitsi muistaakseni vielä imusarjan alapuolella, johon ei päässyt käsiksi kuin käsikopelolla. Ja itsellänihän on myös kokemusta, kuinka dramaattisesti yhden letkun irtoaminen vaikuttaa noihin vanhempiin jetteihin M102-koneessa.
MH_W124 kirjoitti:Ja kaikki pienimmätkin letkut siellä ruiskun lähettyvillä on tarkastettu..? Tuttavalla oli nimittäin samanmoisia ongelmia juuri 2.6-koneen kanssa ja syy oli yksi niistä monista alipaine tms.-letkuista, en muista tarkasti. Oli haljennut liitoksesta, ei kokonaan irti. Tämä letku sijaitsi muistaakseni vielä imusarjan alapuolella, johon ei päässyt käsiksi kuin käsikopelolla. Ja itsellänihän on myös kokemusta, kuinka dramaattisesti yhden letkun irtoaminen vaikuttaa noihin vanhempiin jetteihin M102-koneessa.
Kuinka se vaikutti? ja mikä letku?
-Keke-
*****************
ex W140 SEL 300 -92
ex- W124 260E -86