Ruiskupumpun ajoitus
Ruiskupumpun ajoitus
Kampiakselin ja nokka-akselin merkit kohdallaan. Mihin asentoon laitan pumpun, että sillä pääsee ammattilaisen käsittelyyn. Pumpun akselissa on boorit rattaassa ja siinä yksi "hahlo". Onko se jokin merkki, ja mihin kohtaan sen laitan? Vaihdoin pumpun ennakonsäätimeen uudet laakerit (entiset olivat kadonneet öljypohjaan) ja nyt on siis pumpun ajoitus hukassa. Auto on 290 tdt.
Pumpun takapäässä suhkuputkien keskellä on proppu joka otetaan irti ja siihen reikään laitetaan jalusta + jalustaan kello, sillä ajoitetaan pumppu niin että ruiskutuksen alkamishetki on 0,90 mm ennen yläkuolokohtaa.
Ellei ole, pumppua käännetään kiinnitysruuviensa varassa jotta saadaan ajoitus kohdalleen.
Senverran harvoin olen 290:stä pumppua irti käyttänyt etten tosiaan ole varma tuosta asteluvusta, ennakko on kuitenkin se 0,90.
Pumppu on vähän hankala saada laitettua kohdalleen, ainakin minun mielestäni.
Ellei ole, pumppua käännetään kiinnitysruuviensa varassa jotta saadaan ajoitus kohdalleen.
Senverran harvoin olen 290:stä pumppua irti käyttänyt etten tosiaan ole varma tuosta asteluvusta, ennakko on kuitenkin se 0,90.
Pumppu on vähän hankala saada laitettua kohdalleen, ainakin minun mielestäni.