Mutta mikäs kumma saa tämän ilmiön aikaan? Kiristin on ehjä ja tiukassa ja vesiletku näyttää aivan hyvältä? Letku irtoaa siis termostaattikotelon päältä, ja kotelo on se Maurihoon mainitsema muovinen alkuperäinen, käsittääkseni. Tuo varsinainen vesiletku tulee siis "muoviputken" päälle.
Ylävesiletku on lämmin, joten termarilta vesi pääsee kunnolla eteenpäin. Samaten alavesiletku on yhtä kuuma, joten syylärikään ei kovin tukkeessa liene. Sen verran taustatietoa, että molemmilla kerroilla letku on irronnut kiihdytys-jarrutus-yhdistelmän päätteeksi, eli tilanteessa jossa vesipumppu (ja näin järjestelmän paine?!

Ajatuksia, ideoita, vai onko vanha letku vaan antamassa periksi?
PS. Mauri: miten se muovinen termarikotelo aiheutti teikäläiselle harmaita hiuksia tai muuta karvoituksen lähdentää?!

Niin, tarkennuksena ja tuoreille tuttavuuksille tiedoksi, että kyseessä on -89 W124 300TE, kone siis M103.