Mika.T kirjoitti:Ja muuten onnistuu Kumma homma että tästäki pitää joka saatanan viikko väitellä. Ite kyllä olen irrottanut iskarin alapäästä ja laskenut napoineen alatukivarren alas.
Ja värkätä niiden pyörän ripustuksien kanssa vaikka ja kuin kauan
Kunnon puristimella kun ei tarvii ees rengasta irrottaa. (montako paukkua siinäkin ajassa ehtii ottamaan kun aikaa säästyy noinkin paljon)
E300TD kirjoitti:. Tottahan tämän osaa kaikki, mutta laitappa takaisin purkamista päinvastaisessa järjestyksessä, ja vielä uusi jousi. Ja sitten se perkuleen alapallonivelkin pitäisi osua reikään..... Et saa. Enkä *ttuile! Näin se asia vain on.
No älä *ttuile! selintänkö sen vielä siten että sinäkin ymmärrät? esipuristaa jousta hieman ennenkuin laskee sillä tunkilla avattua alapalloa...ja toisinpäin puristaa sitä jousta hieman kasaan kun sen perskuleen alapallonivelen sovittaa sinne reikään takas...puristimet paikallaan...muovailuvahaa saa tiimarista
Olisin varmaan jo eläkkeellä jos olisin opiskellut autonasentajaksi enkä johonkin v*tun toimistohommiin...joku raja sentään..on hienoa että asiantuntijoita ja korjaajia jotka osaavat tehdä hommia mitä tälläiset poropeukalot kotiasentajat eivät osaa mutta on turha tehdä suht helpoista hommista jotain salatiedettä...
Jos noita vaihtotyön hintojakin saa laittaa esiin...niin saman tien voisi kai laittaa korjaamon osoitteenkin rohkeasti esiin tänne..olis varmaan satojen metrien pituinen jono tiedossa täältä etelän suunnalta...ja nykyäänhän jo melkein pitää vielä erikseen maksun lisäksi taputella selkään pelkästään kiitollisuudesta että autonsa saa korjattua ylipäätänsä...
Viimeksi muokannut Petri M., La 23.07.2005 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Mika.T kirjoitti:Ja muuten onnistuu Kumma homma että tästäki pitää joka saatanan viikko väitellä. Ite kyllä olen irrottanut iskarin alapäästä ja laskenut napoineen alatukivarren alas.
Ja värkätä niiden pyörän ripustuksien kanssa vaikka ja kuin kauan
Kunnon puristimella kun ei tarvii ees rengasta irrottaa. (montako paukkua siinäkin ajassa ehtii ottamaan kun aikaa säästyy noinkin paljon)
No oman aikansa se ottaa avata ja laittaa takas kiinni kolme pulttia. Niinkuin joka ikinen homma. Mutta ei maksa mitään. Vajaa tuntinen menee etujousissa. 10min takajousissa.
Itse olen aina pitänyt itseäni aikamoisena TI miehenä ja jousia on tullut autoihin vaihdettua monenmonta kertaa. Siispä päätin vaihtaa ITSE myös meseeni (124) etujousen. Käytössäni on hallinosturi ym. kaikki mahdolliset ja mahdotomat työkalut, mutta siltikin vielä kadun että ylipäätänsä aloitin homman. Se jousi oli muuten ketun tiukka. vanhan katkenneen sain suht mukavasti vekka halpahallin puristimilla, mutta uuden laittaminen oli täysin mahdotonta näillä halpispuristimilla. Kierre ei riittänyt vetää jousta tarpeeks littuun vaikka iskari, raidetanko ja kallistuksenvakaaja oli irroitettuna. vaikka ehkä lopulta olisinkin saanut sen tarpeeksi kasaan, puristimien kanssa jousen asennus takaisin autoon on tosi vaikeata kun se jousi pitää alapäästä saada just oikeaan asentoon ja ympärillä ei juurikaan ole tilaa. Jouduin rakentamaan itse M24 kierretangosta puristimen millä sain homman tehtyä. alatukivarren pojassahan on reikä, mistä sain sen tangon sitten pujoteltua ulos, mutta kyllä pelotti perhanasti. Aikaa minulta paloi hommaan noin 14 tuntia ihmettelyineen ja työkalun tekoineen päivineen.
Tuli tehtyä, mutta jos olisin tiennyt homman olevan niin vaikea ja vaarallinen, en olisi koskaan edes aloittanut. Joskus hommat kannattaa jättää suosiolla ammattimiehille joilla on ammattimiehen työkalut.
toisen puolen jousta en aio itse enää vaihtaa vaikka työkalu on tehtynä.
Harkitkaa 3 kertaa ennenkuin teette tämän homman itse.
työhinnoista senverran että lahdessa hirsimetsäntiellä autoalarmia vastapäätä vaihtoivat kaikki jouset tuntitöinä, veloitus 1h työ. Siihen nähden 70€ pelkistä etujousista on paljon.
dealer kirjoitti:
Taas kerran, juuri kuin Mauri kirjoitti; älkää ihmeessä pelleilkö niiden etujousien kanssa sopimattomilla puristimilla.
En tiedä karkasiko Maurilla jousi samoista puristimista, kuin itselläni.. Eli ne globaalisti yhteiset "melkein" orginellit jousipuristimet. Mutta säväytti aika miehekkäästi, kun jousi karkasi niistä. Ja haju oli aika "hitsattu", hieman lämpeni kierre, kun meni nopeasti laite läpi
Joo melkoinen oli vauhti jousella kun pamahti tallin nurkkaan,luovuin hommasta, ja aamulla kävin vuokraamassa tutulta oikeat puristimet.Oli muuten aika kätevää laitella jouset.
Mites muuten nuo takajouset onnistuuko niiten vaihto japaninpuristimilla vai tarvitseeko oikeat puristimet.
hla kirjoitti:
Mites muuten nuo takajouset onnistuuko niiten vaihto japaninpuristimilla vai tarvitseeko oikeat puristimet.
Ei tartte takajousiin mitään puristimia. Tukivarsi sisäpäästä irti ja pitiköhän iskari irroittaa. Tunkki vaan ensin sinne tukivarren alle...
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)