Missä w124:n raitisilmasuodin piilee?
Missä w124:n raitisilmasuodin piilee?
Mistä se löytyy? En tosin ole varma, että onko autossani (E220T) edes sellaista, mutta koskapa ohjaamoon ei tule mitään roskia suulakkeiden kautta, niin sellainen suodin voisi hyvinkin olla olemassa. Jokatapauksessa ilmaa tulee huonosti.
124 raitisilmasuodatin
Veikkaanpa että kakkosnelosesta ei löydy raitisilmasuodatinta lainkaan!!
Olen tosi iloinen jos joku voi todistaa että olen väärässä.

Olen tosi iloinen jos joku voi todistaa että olen väärässä.

Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Yleensä tuo suodatin on lämmityslaitteen propellin tai siis sen puhallinkotelon yhteydessä.
Ja esim. Hondassa sitä saa putsailla ainakin kaksi kertaa vuodessa, mikäli ilman haluaa kiertävän edes tyydyttävästi.
Ja jos sinne suodattimeen jää talveksi paljon skeidaa, niin kosteus jää muhimaan kivasti -> lasit ovat aina huurussa.
Siksi monet ottaa sen talveksi pois, mutta yleensä saa purkaa vähintään puoli autoa, että sen saa ylipäätään esille. Mutta kun sen on tehnyt > 10 kertaa, alkaa se jo menemään rutiinilla.

Ja esim. Hondassa sitä saa putsailla ainakin kaksi kertaa vuodessa, mikäli ilman haluaa kiertävän edes tyydyttävästi.
Ja jos sinne suodattimeen jää talveksi paljon skeidaa, niin kosteus jää muhimaan kivasti -> lasit ovat aina huurussa.
Siksi monet ottaa sen talveksi pois, mutta yleensä saa purkaa vähintään puoli autoa, että sen saa ylipäätään esille. Mutta kun sen on tehnyt > 10 kertaa, alkaa se jo menemään rutiinilla.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Raitisilmasuodin
Suodin sijaitsee tuulilasinpyyhkijän kohdalla moottoritilassa. Siinä on parit ritilät päällä ja tosiaan pitää purkaa moottoritilan halkaiseva kumitiiviste pois ensimmäisenä ja sitten parit muoviklipsit ja nostaa ritiläkansi pois. Tarkat ohjeet kuvineen löytää Alfamerin korjaamokäsikirjasta MB Owner's Bible hintaan n. 70 E. Sieltä löytyy lähes kaikki muukin tieto W124 saloista. (ainakin jos on joku tavallisempi moottorivaihtoehto)
W124 280 TE vm-93
124.n tarvike suodattimia (esim.Motonet) löytyy. Läntätään muotoiltua "harsoa" (2kpl) yksinkertaisesti konepellin alle ilmanottoaukkojen päälle ja klipsuilla kiinni.Apu
Itse pistin vielä tiheämmän verkon näiden väliin jäävään, suorakaiteen muotoiseen irroitettavalla kannella olevaan imuaukkoon,eikä koivunsiemenet ole enää vaivanneet 

" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
W124 230kat-88
Löytyihän ne suodatin sieltä ritilöiden alta puhaltimen päältä. Oikein kaksin kappalein (varaosanro 1248350047). Näistä suotimista ei päivä paista läpi, ne olivat kauttaaltaan mustan noen näköisen töhnän peitossa. Koivun siemeniä ja muita roskia ei juurikaan ollut. Saksalainen insinööri ei ole kyllä tarkoittanut, että suodattamia rassataan kovinkaan tiheästi. Oli nimittäin aika savotta saada suotimet irti autosta. Jos jonkilaista muovinräpäkettä joutui irrottamaan; onneksi ei ollut pakkasta silloin irto-osia olisi noin 10 sijasta ehkä 20.
Em jälkeen kävi muuten kabiinissa aika mahtava viima, kun laittoi puhaltimen täysille.
Em jälkeen kävi muuten kabiinissa aika mahtava viima, kun laittoi puhaltimen täysille.
W124 E220T