w124 vs w201
w124 vs w201
kumpi parempi ajettavuudeltaan? kuinkas kauan w124 0-100 kestäää 260E koneella? entäs 190 0-100 2.3-16v koneella
wannabee mersusti
Niin onkin!dealer kirjoitti:Ajettavuudeltaan ?
W201 on pikkumersu, ja änkyrä talvella vaikka alusta osat ovat samoja.
Joo joo, tiedetään, forumilaisten kaksnollaykköset ovat erinomaisen mainioita ja parempia ajaa ja kyydeilleen kuin 124 mallit.

Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Re: w124 vs w201
Riippuu lootasta ja siitä onko kattiamika, kirjoitti:kumpi parempi ajettavuudeltaan? kuinkas kauan w124 0-100 kestäää 260E koneella? entäs 190 0-100 2.3-16v koneella
260E 8.7-9.8s
2.3-16, 7.5-8.2s
http://www.mercefreaken.com/
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Njaa. Mutkatiellä ja kaupungissa W201 on minusta parempi, maantiellä sitä eroa nyt ei sanottavasti ole. Mielestäni W201 ei valtatielläkään ole "rimpula". Talvella eroja sitten tulee, 190 on kaikin puolin herkempi ja pienemmän tuntuinen, tosin esim. E30 bemariin verrattuna suorastaan enkeli käytökseltään liukkaillakin.JTG kirjoitti:Molemmat mallit (koriltaan) omistaneena sanon kyllä että w124 on paljon parempi ajaa. Tähän tietysti vaikuttaa yksilöiden kuntokin..
Ei 201 huono ole, mutta vähän sellainen "rimpula" verrattuna 124:seen. Näin siis omasta mielestäni.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Hitaissa vauhdeissa ei tosiaan paljon eroa, mutta ainakin oma w201 vatkasi moottoritienopeuksissa. Tämä tosin johtui varmaankin jostain muusta kuin itse autosta.. (huonot renkaat jne.)Aku P kirjoitti:Njaa. Mutkatiellä ja kaupungissa W201 on minusta parempi, maantiellä sitä eroa nyt ei sanottavasti ole. Mielestäni W201 ei valtatielläkään ole "rimpula". Talvella eroja sitten tulee, 190 on kaikin puolin herkempi ja pienemmän tuntuinen, tosin esim. E30 bemariin verrattuna suorastaan enkeli käytökseltään liukkaillakin.JTG kirjoitti:Molemmat mallit (koriltaan) omistaneena sanon kyllä että w124 on paljon parempi ajaa. Tähän tietysti vaikuttaa yksilöiden kuntokin..
Ei 201 huono ole, mutta vähän sellainen "rimpula" verrattuna 124:seen. Näin siis omasta mielestäni.
W124 300D autom. -86
Veit sukset suustani!savlari kirjoitti:Oma w201 2.5 16v todella hyvä ajaa maantiellä, nopeudesta riippumatta.
-80mm kyykkyyn ja kaasu iskarit ni mulla ainakin on ihan vakaa tonne 235km/h asti.

...kaupungissa alusta turhan jäykkä; kerää kaikki tien epätasaisuudet, suojatie-maalaukset, pienet kivet jne. kumitkin kun on 215/40R17, niin enää ei puhuta pehmosesta menosta...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Kaikki riippuu niin paljon auton kunnosta, oma w201 on huippuajettava, yhtään kotiinpäin vetämättä, rimpulaa siitä ei löydä ja ajettavuus jopa parempi kuin muutamalla ajamallani w124 mallilla, mutta kuten sanottu, riippuu niin monesta tekijästä, omassani se suurin tekijä todennäköisesti johtuu juuri noista vähistä kilometreistä mittarissa.
Omat kokemukset on viimeajalta 124 H&R + Bilstein + Sportline - yhdistelmästä, ja 201 + H&R + loppuunkuluneet liian pitkät etuiskarit.
124 on aika laiva pikkuiseen verrattuna, kallistelee mutkiin (normiautoon verrattuna ei kylläkään pahemmin) ja on pehmeämpi. Vakaa ajaa vaikka kuinka kovaa, ja ison auton tuntua todellakin on.
201 on kuin mikroauto, ohjaus on todella tarkka ja nopea, ja auto ei kallistele yhtään. Mutkiin voi vetää kaasu pohjassa ihan reikäpäänä, eikä auto edes koita vikuroida. Jopa väärillä ajolinjoilla ja reilulla vauhdilla auto taittuu aina haluttuun suuntaan kun vaan kääntää, rajat tuntuvat tulevan aika pitkällä vastaan.
Hiekalla ja jäällä sitten 124 on tosi rauhallinen, ja luistot on pitkiä ja leppoisia ja on helppo hallita vasemman käden etusormella ja kaasupolkimella. Auto oikenee todella reilusta luistosta jos vaan ohjaa kylmän rauhallisesti eikä hötkyile ja käyttää kaasua oikein.
201 on taas aika äkäinen, ja vaatiin oikein kunnon ohjausta, jos meinaa vetää täysillä hiekkaista mutkapätkää. Luistot on nopeita ja vaatii terävää korjausta, vaikkakin auto on koko ajan hyppysissä. Tottumattomalle tehokas 201 voi olla talvella hiukan kiukkuinen, vertaa isokoneinen E30 BMW. Tätä pitää oikein ajaa, eli tuntuma on paljon sporttisempi.
Normiajossa 124 on nautittava, turvallisuuden tuntua on, ja alusta kunnossa on suuntavakaa eikä välitä 225/45 - renkailla uristakaan.
201 on oikeastaa ihan yhtäkiva ajaa, hiukan ketterämpi kaistanvaihdoissa. Suuntavakavuus on hyvä, mutta samaa massiivisuuden tunnetta ei ole. Ei silti yhtään ikävämpi matkantekoväline, ja näin puhtaaksi leluksi erinomainen.
124 on aika laiva pikkuiseen verrattuna, kallistelee mutkiin (normiautoon verrattuna ei kylläkään pahemmin) ja on pehmeämpi. Vakaa ajaa vaikka kuinka kovaa, ja ison auton tuntua todellakin on.
201 on kuin mikroauto, ohjaus on todella tarkka ja nopea, ja auto ei kallistele yhtään. Mutkiin voi vetää kaasu pohjassa ihan reikäpäänä, eikä auto edes koita vikuroida. Jopa väärillä ajolinjoilla ja reilulla vauhdilla auto taittuu aina haluttuun suuntaan kun vaan kääntää, rajat tuntuvat tulevan aika pitkällä vastaan.
Hiekalla ja jäällä sitten 124 on tosi rauhallinen, ja luistot on pitkiä ja leppoisia ja on helppo hallita vasemman käden etusormella ja kaasupolkimella. Auto oikenee todella reilusta luistosta jos vaan ohjaa kylmän rauhallisesti eikä hötkyile ja käyttää kaasua oikein.
201 on taas aika äkäinen, ja vaatiin oikein kunnon ohjausta, jos meinaa vetää täysillä hiekkaista mutkapätkää. Luistot on nopeita ja vaatii terävää korjausta, vaikkakin auto on koko ajan hyppysissä. Tottumattomalle tehokas 201 voi olla talvella hiukan kiukkuinen, vertaa isokoneinen E30 BMW. Tätä pitää oikein ajaa, eli tuntuma on paljon sporttisempi.
Normiajossa 124 on nautittava, turvallisuuden tuntua on, ja alusta kunnossa on suuntavakaa eikä välitä 225/45 - renkailla uristakaan.
201 on oikeastaa ihan yhtäkiva ajaa, hiukan ketterämpi kaistanvaihdoissa. Suuntavakavuus on hyvä, mutta samaa massiivisuuden tunnetta ei ole. Ei silti yhtään ikävämpi matkantekoväline, ja näin puhtaaksi leluksi erinomainen.