W124 lasinpyyhkijän avaamiseen apua?
W124 lasinpyyhkijän avaamiseen apua?
Tarttis vähän lisää tietoa tuulilasinpyyhkijän "ojentajan" avaamisesta, kun olis tarvetta mekanismin rasvaukseen. Löysin haulla kyllä englanninkieliset ohjeet miten kotelon saa auki, mutta en oikein pääsyt jyvälle, miten kotelon saa auki sen jälkeen kun on avannut 2 ruuvia alapuolelta. Ilmeisesti siellä on vielä jotkut "kiinnityskynnet" jotka pitäisi saada kammettua auki, jos oikein ymmärsin englanninkieltä, mutta ulkona tuli pimeä niin piti jättää toiseen kertaan. Siis miten tapahtuu ja minkälaista työkalua ohjeessa tarkoitettiin?
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
itse olen kanssa koittanut avata sitä, olen tosin jättänyt homman sikseen koska se on jotain kevytmetalli seosta->ruuvarilla kun yrittää kammeta auki, niin se metalli murtuu siitä reunasta. Eli varmasti auki saa, mutta pitää olla oikeat työkalut. Ja niitä kynsiä oli muistaakseni aika hankala saada auki 

Siis nyt puhutaan ilmeisesti siitä levästä "lunssista" joka on hyyhkimen tyvessä? Itsekin koetin avata sitä aikoinaan, kun vaihdoin koko systeemiä, mutta katsoin, ettei siitä ole mitään hyötyä, ja jätin sikseen. Taisin kyllä ruiskauttaa sinne rasvat sisään
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä sen pitäisi aueta ihan helposti. Ei siinä mitään kynsiäkään muistaakseni ole. Avasin sen 3-4 vuotta sitten, mutta kun on laho pää, ni ei tarkkaan muista.
Oiskohan se mennyt jotenkin näin. Eli ne ruuvit mitkä näkyy irti. Sitten siinä oli muistaakseni noin 10mm halkaisijaltaan oleva pieni kansi, joka pois. Sitten taisi olla niin, että vartta piti liikuttaa, jotta reiästä näkyy kuusiokoloruvi, joka pois. Kuusiokoloruuvi liittyi jotenkin siihen mekanismiin. Kansi pitäisi lähteä raottamalla meisselillä. Kuorien välissä saattoi olla jotain tiivistys ainetta, mutta kannen pitäisi lähteä kotuullisella voimalla. Mutta mitään kynsiä siellä ei pitäisi olla.
No, muistikuvani on aika hataralla pohjalla, mutta jotain sen suuntaista muistelisin.

Oiskohan se mennyt jotenkin näin. Eli ne ruuvit mitkä näkyy irti. Sitten siinä oli muistaakseni noin 10mm halkaisijaltaan oleva pieni kansi, joka pois. Sitten taisi olla niin, että vartta piti liikuttaa, jotta reiästä näkyy kuusiokoloruvi, joka pois. Kuusiokoloruuvi liittyi jotenkin siihen mekanismiin. Kansi pitäisi lähteä raottamalla meisselillä. Kuorien välissä saattoi olla jotain tiivistys ainetta, mutta kannen pitäisi lähteä kotuullisella voimalla. Mutta mitään kynsiä siellä ei pitäisi olla.

No, muistikuvani on aika hataralla pohjalla, mutta jotain sen suuntaista muistelisin.

Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Täydennystä kysymykseen
Ruuvit oli auki ja ja kokeilin mielestäni aika reilulla voimalla ja varovasti meisselilläkin kammeta, mutta kansi tuntui olevan kiinni vielä jossain. Missä kohtaa edellä mainittu kuusiokoloruuvi on, kun en moista mielestäni siinä havainnut? 

ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91