kaikki irti vaparista.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
turnipe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 10.07.2005 07:20
Paikkakunta: uusimaa

kaikki irti vaparista.

Viesti Kirjoittaja turnipe »

eli tämmönen ajatus tuli mieleen. jos vapari 300:sta yritetään rutistaa kaikki mahdollinen teho irti niin mitä kaikkea voi tehdä. noita turboja kun näyttäs olevan aika lailla niin onko tosiaan niin ettei vapaastihengittävästä dieselistä saada mitään irti. yrittänyttähän ei laiteta.

aina on hyvä ainaki suunnitella. ideoita?
w124 ja ponton.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

soitto mynä-dieseliin ja 7mm elementit paikoilleen, siitä se lähtee
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
turnipe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 10.07.2005 07:20
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja turnipe »

no se on yksi asia, mutta mitäs muuta? kannattaako pakopuolelle vajota ja mites dieselissä vaikuttaa nokka-akseli ja kanavat? imusarja? bensakoneita on tullut laiteltua mutta nämä diisselit on jääny vähemmälle. mutta en usko etteikö diisselistä tehoja irtoa muulla ku turbolla. kokeilemallahan se selviää. kaikki ideat on tarpeen.
w124 ja ponton.
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Kyllä kai sitä nyt aina kansi kannattaa portata ja nokkia vähä hioa....vähä putkistoa ja ilmanputsaria
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Samat säännöthän ne koskee niin dieseliä, kuin bensaakin, että mitä enemmän happea, niin sitä enemmän saadaan ainetta poltettua energiaksi. Dieselissä ei varmaankaan ole näillä kanavien muotoiluilla ym. niin suurta merkitystä, kun kierrosluvut ovat hiukan matalampia. Vapaavirtaussuodatin varmaan auttaa jotain, kun vertaa miten vedot paranee kun vaihtaa uuden suodattimen vanhan tukkoisen tilalle.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Asiallinen 6-2-1 tyylinen pakosarja, vapariputki, 2,5 tuumainen riittää. Kunnon ilmanputsari ja ilmanotto varmasti viileästä paikasta. Kaikki pakokaasunkierrätykseen liittyvät helyt pois.

Nokan hionta, kanavien avarrus ja sitten se mynän pumppu.

Siinä alkaa olemaan jo aika hyvä paketti
turnipe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 10.07.2005 07:20
Paikkakunta: uusimaa

Viesti Kirjoittaja turnipe »

no niin.. kiva kun rupes heti tulee hyviä vinkkejä.
w124 ja ponton.
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Mitä nää diisselit kiertää kun laittaa kiertämään? 6500-7000?


Imusarjaa saa lyhentää kanssa. Noin 4-6 tuumaa pitkillä putkilla kun tekee niin tulee teholisäys arviolta 6500rpm kohdalle. Ja alavääntö tietysti tippuu.

Nokkaan asteita noin 295, nostoa niin paljon kun mahtuu.

Kun tuommoisen nokan laittaa niin voipi olla että ei lähe käyntiin kun hinaamalla. Tippuu puristukset pienillä kierroksilla.

Kampuran stroukkaus (iskun pidennys hiomalla laakerikaulat "kieroon")

Matalammat männät edellisen takia.

Poraus.

Alakerran tasapainotus ja kevennys. Myös vauhtipyörä ja asetelma jne..

Öljysuihkut männille.

Pakosarja kannattaa tehdä tosiaan 6-2-1. 6-1 ja 6-3-1 ei toimi niin hyvin. Rännien pituudet ensiö 40cm ja toisio 50cm. 1.5 - 1.75" ja 2.5 - 3" halkaisijaltaan. Kollektori jonkunlainen, vaikka 30cm. Siitä riittää 2.5" rööri loppuun.

Kannen avarrus ja palotilojen muotoilu.

Isommat venat jos mahtuu. Niille hiotaan paremmat kulmat ja ohennetaan vartta alapäästä (natriumtäytteistä ei varmaankaan kannata ohentaa?).

Imusarjan laipan tarkka kohdistus ja viimeistelymuotoilu. Myös tiiviste.

Pakosarjalla ei niin väliä kunhan siinä on vähän isompi reikä kun kannessa. Sama tiivisteeseen.



Samoja juttuja kun bensakoneeseen. Eikä nuo luvut ole raamattuun verrattavia, heitin vaan jotain suunnilleen sinnepäin. Laskea tai kokeilla ne pitäisi kaikki.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Vastaa Viestiin