eli tämmönen ajatus tuli mieleen. jos vapari 300:sta yritetään rutistaa kaikki mahdollinen teho irti niin mitä kaikkea voi tehdä. noita turboja kun näyttäs olevan aika lailla niin onko tosiaan niin ettei vapaastihengittävästä dieselistä saada mitään irti. yrittänyttähän ei laiteta.
aina on hyvä ainaki suunnitella. ideoita?
kaikki irti vaparista.
kaikki irti vaparista.
w124 ja ponton.
no se on yksi asia, mutta mitäs muuta? kannattaako pakopuolelle vajota ja mites dieselissä vaikuttaa nokka-akseli ja kanavat? imusarja? bensakoneita on tullut laiteltua mutta nämä diisselit on jääny vähemmälle. mutta en usko etteikö diisselistä tehoja irtoa muulla ku turbolla. kokeilemallahan se selviää. kaikki ideat on tarpeen.
w124 ja ponton.
Samat säännöthän ne koskee niin dieseliä, kuin bensaakin, että mitä enemmän happea, niin sitä enemmän saadaan ainetta poltettua energiaksi. Dieselissä ei varmaankaan ole näillä kanavien muotoiluilla ym. niin suurta merkitystä, kun kierrosluvut ovat hiukan matalampia. Vapaavirtaussuodatin varmaan auttaa jotain, kun vertaa miten vedot paranee kun vaihtaa uuden suodattimen vanhan tukkoisen tilalle.
Mitä nää diisselit kiertää kun laittaa kiertämään? 6500-7000?
Imusarjaa saa lyhentää kanssa. Noin 4-6 tuumaa pitkillä putkilla kun tekee niin tulee teholisäys arviolta 6500rpm kohdalle. Ja alavääntö tietysti tippuu.
Nokkaan asteita noin 295, nostoa niin paljon kun mahtuu.
Kun tuommoisen nokan laittaa niin voipi olla että ei lähe käyntiin kun hinaamalla. Tippuu puristukset pienillä kierroksilla.
Kampuran stroukkaus (iskun pidennys hiomalla laakerikaulat "kieroon")
Matalammat männät edellisen takia.
Poraus.
Alakerran tasapainotus ja kevennys. Myös vauhtipyörä ja asetelma jne..
Öljysuihkut männille.
Pakosarja kannattaa tehdä tosiaan 6-2-1. 6-1 ja 6-3-1 ei toimi niin hyvin. Rännien pituudet ensiö 40cm ja toisio 50cm. 1.5 - 1.75" ja 2.5 - 3" halkaisijaltaan. Kollektori jonkunlainen, vaikka 30cm. Siitä riittää 2.5" rööri loppuun.
Kannen avarrus ja palotilojen muotoilu.
Isommat venat jos mahtuu. Niille hiotaan paremmat kulmat ja ohennetaan vartta alapäästä (natriumtäytteistä ei varmaankaan kannata ohentaa?).
Imusarjan laipan tarkka kohdistus ja viimeistelymuotoilu. Myös tiiviste.
Pakosarjalla ei niin väliä kunhan siinä on vähän isompi reikä kun kannessa. Sama tiivisteeseen.
Samoja juttuja kun bensakoneeseen. Eikä nuo luvut ole raamattuun verrattavia, heitin vaan jotain suunnilleen sinnepäin. Laskea tai kokeilla ne pitäisi kaikki.
Imusarjaa saa lyhentää kanssa. Noin 4-6 tuumaa pitkillä putkilla kun tekee niin tulee teholisäys arviolta 6500rpm kohdalle. Ja alavääntö tietysti tippuu.
Nokkaan asteita noin 295, nostoa niin paljon kun mahtuu.
Kun tuommoisen nokan laittaa niin voipi olla että ei lähe käyntiin kun hinaamalla. Tippuu puristukset pienillä kierroksilla.
Kampuran stroukkaus (iskun pidennys hiomalla laakerikaulat "kieroon")
Matalammat männät edellisen takia.
Poraus.
Alakerran tasapainotus ja kevennys. Myös vauhtipyörä ja asetelma jne..
Öljysuihkut männille.
Pakosarja kannattaa tehdä tosiaan 6-2-1. 6-1 ja 6-3-1 ei toimi niin hyvin. Rännien pituudet ensiö 40cm ja toisio 50cm. 1.5 - 1.75" ja 2.5 - 3" halkaisijaltaan. Kollektori jonkunlainen, vaikka 30cm. Siitä riittää 2.5" rööri loppuun.
Kannen avarrus ja palotilojen muotoilu.
Isommat venat jos mahtuu. Niille hiotaan paremmat kulmat ja ohennetaan vartta alapäästä (natriumtäytteistä ei varmaankaan kannata ohentaa?).
Imusarjan laipan tarkka kohdistus ja viimeistelymuotoilu. Myös tiiviste.
Pakosarjalla ei niin väliä kunhan siinä on vähän isompi reikä kun kannessa. Sama tiivisteeseen.
Samoja juttuja kun bensakoneeseen. Eikä nuo luvut ole raamattuun verrattavia, heitin vaan jotain suunnilleen sinnepäin. Laskea tai kokeilla ne pitäisi kaikki.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]