hei.
uutena foorumilaisena ja mersun onnellisena omistajana mieleeni heräsi yksi ihmettelyn aihe.
eilen autoani rassatessa rupesin ihmettelemään mikä on se metallinen putki konetilassa joka menee jälkimmäisestä pakosarjasta imusarjaan ja pakosarjan puolella putkessa on alipainekello. onko sillä koneen toiminnan kannalta minkälainen tarkotus.
kyseessä w124 300d -90
autosta tulossa kuvia heti ku kerkeää. itsetehty madallussarja on jo asennettu ja jarruremppa samalla. jousista tuli jotai 50/40 luokkaa ja sopivan jäykät.
tein jouset lämmittämällä 800-900 asteeseen ja siten tumpattiin lyttyyn. sitten uusi karkaisu ja päästö. todella onnistunut projekti ja kierrosten lukumäärä säilyi alkuperäisenä.
kertokaapa mikä putki?
kertokaapa mikä putki?
w124 ja ponton.
Re: kertokaapa mikä putki?
Miten,kun en oo paljoa tuommosesta madalluksesta kuullut,niin onko miten pitkäkestoinen?turnipe kirjoitti:hei.
uutena foorumilaisena ja mersun onnellisena omistajana mieleeni heräsi yksi ihmettelyn aihe.
eilen autoani rassatessa rupesin ihmettelemään mikä on se metallinen putki konetilassa joka menee jälkimmäisestä pakosarjasta imusarjaan ja pakosarjan puolella putkessa on alipainekello. onko sillä koneen toiminnan kannalta minkälainen tarkotus.
kyseessä w124 300d -90
autosta tulossa kuvia heti ku kerkeää. itsetehty madallussarja on jo asennettu ja jarruremppa samalla. jousista tuli jotai 50/40 luokkaa ja sopivan jäykät.
tein jouset lämmittämällä 800-900 asteeseen ja siten tumpattiin lyttyyn. sitten uusi karkaisu ja päästö. todella onnistunut projekti ja kierrosten lukumäärä säilyi alkuperäisenä.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
jep.
ensinnäkin se putki. otan sen pois koska en halua autooni mitään turhaa toimimattomana olevaa systeemiä.
se madallus on todella hyvä konsti laskea autoa juuri sen verran kun haluaa. jouset ovat käsittelyn jälkeen uuden veroiset ja huomattavasti jäykemmät johtuen kierrosmäärän säilymisestä. kotikonstein kyseinen homma ei kuitenkaan onnistu
helposti koska siihen tarvitaan karkaisu-uuni ja päästöuuni.
jos kiinnostusta olis noitten jousien suhteen ja ei mikään tulipalokiire niin saattasin tekasta muutamat kiinnostuneille. ja hintakaan ei tule päätä huimaamaan. itellä ei ole tällä hetkellä "aihioita".
kerron sähköpostilla lisää jos kiinnostaa.
ensinnäkin se putki. otan sen pois koska en halua autooni mitään turhaa toimimattomana olevaa systeemiä.
se madallus on todella hyvä konsti laskea autoa juuri sen verran kun haluaa. jouset ovat käsittelyn jälkeen uuden veroiset ja huomattavasti jäykemmät johtuen kierrosmäärän säilymisestä. kotikonstein kyseinen homma ei kuitenkaan onnistu
helposti koska siihen tarvitaan karkaisu-uuni ja päästöuuni.
jos kiinnostusta olis noitten jousien suhteen ja ei mikään tulipalokiire niin saattasin tekasta muutamat kiinnostuneille. ja hintakaan ei tule päätä huimaamaan. itellä ei ole tällä hetkellä "aihioita".
kerron sähköpostilla lisää jos kiinnostaa.
w124 ja ponton.