automaattilaatikko taitaa hajota lopullisesti??mb 190 2.5d.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
timo_kononen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:56
Paikkakunta: lieksa

automaattilaatikko taitaa hajota lopullisesti??mb 190 2.5d.

Viesti Kirjoittaja timo_kononen »

on ollut ongelmia jo aiemminkin tuon lootan kanssa, mutta nyt taitaa olla loppu lähellä.Ei meinaa pystyä (d.llä) ajamaan enää 100 kovempaa kun alkaa luistaa niin pirusti pienellä kaasunliikkeelläkin!!Onkohan enää mahdollisesti mitään tehtävissä?Öljyt vaihdoin vastottain,paineita en ole nostanut.
APUA?????
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

No paineiden nostohan siihen luistoon auttaa, öljynvaihto ei niinkään. Itse asiassa tuoreet öljyt voivat päinvastoin lisätä luistoa.
timo_kononen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:56
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja timo_kononen »

Hyvä homma.....ja toivottavasti auttaakin,mutta kun se säätöpaikka on niin perhanan ahtaassa paikassa....
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1061
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Samaa katoin ite aluksi,mutta helppo homma ja kannattaa tehdä heti.Melkoisella varmuudella tulee paineen nostamisella kuntoon.
Papukaijapihdit avuksi säätöön,kyll se siitä...
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
MKLa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: La 17.01.2004 10:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MKLa »

Onko öljyä....???? Luistaa varmasti jos vajaalla täytöllä.
Se on siinä....
300 D Turbo
timo_kononen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:56
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja timo_kononen »

Pitäs siinä olla,tosin tikussa ei ole mink.laista merkkiä ylärajasta,mutta se pinta on siinä suoran osan lopussa,eli mistä tikku alkaa kiemurtelemaan.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

timo_kononen kirjoitti:Pitäs siinä olla,tosin tikussa ei ole mink.laista merkkiä ylärajasta,mutta se pinta on siinä suoran osan lopussa,eli mistä tikku alkaa kiemurtelemaan.
Siis kone käynnissä???

Aivan liikaa taitaa olla, omissa laatikoissa maksimipinnan merkki on jossain pari tuumaa tikun alusta.

Kone pitää siis olla käynnissä kun öljyt mittaa.
Viimeksi muokannut Mauri H., Pe 15.07.2005 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Mauri H. kirjoitti:
timo_kononen kirjoitti:Pitäs siinä olla,tosin tikussa ei ole mink.laista merkkiä ylärajasta,mutta se pinta on siinä suoran osan lopussa,eli mistä tikku alkaa kiemurtelemaan.
Siis kone käynnissä???

Aivan liikaa taitaa olla, omasissa laatikoissa maksimipinnan merkki on jossain pari tuumaa tikun alusta.

Kone pitää siis olla käynnissä kun öljyt mittaa.
Juuri näin, vaahtoaako öljy? Onko ilmakuplia tikussa?
timo_kononen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:56
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja timo_kononen »

On ilmakuplia tikussa......
timo_kononen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:56
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja timo_kononen »

nostettiin tänään paineita laatikon kyljestä...JOPA 4,5 kierrosta, eikä sen kummemmaksi tullut.Tottakai kovemmin lyö pykälät päälle,mutta luistaa edelleen niin perhanasti.Vaijeriakin tiukensin...HMM:olisikos mahdollisesti kyseessä alipainevuoto,koska ei korjaantunut ja kun konehuoneesta ottaa alipaineletkun irti,niin sillä ei ole mitään vaikutusta ajoon..!!!Eli joko letku vuotaa jostain tai, se alipainepumppu tai mikä nyt onkaan ei toimi kunnolla.Pitäisi vielä koittaa syöttöjä pienentää,kun niitä on ruuvattu isommaksi.En vaan löydä sitä syöttöruuvin paikkaa.(siis koko laitosta)Voi olla että kokeilen uudella alipaine letkulla, jos se ei auta,niin jostain pitää hankkia toinen alipainepumppu.Varmasti kallis??

Alkaa kärsivällisyys loppua tämän tomaatin kanssa!!!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Hommaa kerralla siihen 722.3 laatikko niin kestää ruuvata syöttöä :D kakspuolikkaassa turbossa on pienempi 722.4 laatikko vakiona ja se ei kestä mitenkään erikoisen suuria tehoja. vaatimattomat noin 200nm. 722.3 kestää jo vakiokunnossa noin 400nm
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Alipaineen puuttuessa laatikko ei voi vaihtaa enää tiukemmin. Taitaapa olla finaalissa tuo lodju. :?
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

timo_kononen kirjoitti:nostettiin tänään paineita laatikon kyljestä...JOPA 4,5 kierrosta, eikä sen kummemmaksi tullut.Tottakai kovemmin lyö pykälät päälle,mutta luistaa edelleen niin perhanasti.Vaijeriakin tiukensin...
Kokeileppas LÖYSÄTÄ sitä vaijeria vielä.
timo_kononen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:56
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja timo_kononen »

Täytyy kokeilla pienentää syöttöjä ensin ja sitten vielä säättää modulaattoria.Olisikohan kellään tietoa että mistä kohti sitä syöttöä saa pienennettyä ja mihin suuntaa pitää ruuvata?oisko kuvaa missään syöttöpumpun ruuvauksesta/pumpusta?
On se kumma,kun rupeaa luistamaan ihan pintakaasulla,esim tiukkaan mutkaan ajaessa 40km/h ja kun hiljentää vauhtia ja lisää kaasua niin alkaa luistaa.Mutta jós kaasun polkasee suoraan lattiaan,(sillon kun luistaa)niin potkaisee kovasti kolmosen melkein heti takasin päälle.Onko se laatikko sitten niin lopussa jo ettei nelonen halua pysyä päällä???!!!Vaikka kierroksiahan ei ole juuri mitään edes 100km/h vauhdissa,mutta kun yrittää kiihdyttää siitä,niin luistaa vaan.PAkkovaihteet kyllä pelaa...

tästä sais pikkuprojektin talvi-iltojen iloksi 2100€.Nettiautossa kuva,rekisterihaku: lix-613
Vastaa Viestiin