mikä vikana 124:ssa? VIKA LÖYTY.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

mikä vikana 124:ssa? VIKA LÖYTY.

Viesti Kirjoittaja oilhand »

kaverin 300d-1990. hyytyy pikku hiljaa. ensin voimat väheni, sit jaksoi käydä vain kaasu pohjassa ja nyt ei käynnisty. muutama pytty sytyttää ja yhdellä kohtaa kone "jarruttaa" ja vinkaisee pahasti, kuulostaa mekaaniselta metalli metallia vasten ääneltä. Laakerivika??? Jättäkää ehdoituksia, katsotaan kuka arvaa lähimmäks. :? :oops:
Viimeksi muokannut oilhand, Ma 01.08.2005 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Mun yhdellä kaverilla kävi ooppelin kanssa tolla tavalla. Kone oli lykännyt öljyt ulos ajossa eikä öljynpainevalo toiminut. Kaveri vaan ajeli rauhassa ja sit alkoi peli hyytymään. Ekaks vaan hävis tehot pikkuhiljaa ja joutui kaasu pohjassa ajamaan että pääsi edes eteenpäin. Sit se meno lopahti totaalisesti ja bussipysäkiltä matka eteni narun nokassa. Seuraavana päivänä kun kone oli jäähtynyt, niin hemmo pisti koneen käyntiin ja ajeli sillä vielä muutaman sata kilometriä ennen remonttia !!!!
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Juu. unohdin sanoa et kaverilla öljynpainemittarin neula hypähtää täysille kun laittaa virrat päälle! Ettei olis vaan myynti kytkös johdoissa. Mulla ollut vissiin jo kymmenkunta mersua ja tulee aika hyvin tukeuduttua öljynpainemittarin lukemaan autokauppaa tehdessä. Lämpöisen kun vaan pysyy päälle 1.5 tai mielummin 2.
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

oilhand kirjoitti:Juu. unohdin sanoa et kaverilla öljynpainemittarin neula hypähtää täysille kun laittaa virrat päälle! Ettei olis vaan myynti kytkös johdoissa. Mulla ollut vissiin jo kymmenkunta mersua ja tulee aika hyvin tukeuduttua öljynpainemittarin lukemaan autokauppaa tehdessä. Lämpöisen kun vaan pysyy päälle 1.5 tai mielummin 2.
Mistäs nuo yleensä on kytketty nuo johdot? Anturin päästä vai mittariston takaa? Itsellä sama homma...
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
Make76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ti 29.06.2004 08:14
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Make76 »

Jos ottaa johdot irti mittari näyttää aina 3 kiloa. Joten siellä on joko kello rikki, tai johdot irti ollut.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Marde kirjoitti:Mun yhdellä kaverilla kävi ooppelin kanssa tolla tavalla. Kone oli lykännyt öljyt ulos ajossa eikä öljynpainevalo toiminut. Kaveri vaan ajeli rauhassa ja sit alkoi peli hyytymään. Ekaks vaan hävis tehot pikkuhiljaa ja joutui kaasu pohjassa ajamaan että pääsi edes eteenpäin. Sit se meno lopahti totaalisesti ja bussipysäkiltä matka eteni narun nokassa. Seuraavana päivänä kun kone oli jäähtynyt, niin hemmo pisti koneen käyntiin ja ajeli sillä vielä muutaman sata kilometriä ennen remonttia !!!!
Juu niin meki tehtiin, tosin ajettiin vaan sillä sen jälkeen vielä puolivuotta, koneessa oli semmonen karkee käynti mut kyl se toimi. Öljynpaine valo kyl toimi mutta öljy oli vaan loppunu. Siihen se hajos tienvieree, meni 1min niin tuli lappuliisa kysymään miks seistään tässä, sanottiin että öljy on loppu :lol: :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

oilhand kirjoitti:Juu. unohdin sanoa et kaverilla öljynpainemittarin neula hypähtää täysille kun laittaa virrat päälle! Ettei olis vaan myynti kytkös johdoissa. Mulla ollut vissiin jo kymmenkunta mersua ja tulee aika hyvin tukeuduttua öljynpainemittarin lukemaan autokauppaa tehdessä. Lämpöisen kun vaan pysyy päälle 1.5 tai mielummin 2.
Kai se kaverisi nyt edes tarkisti, että siellä on öljyä? :roll: Jos vanhassa mersussa on aina öljynpaineet täysillä, niin silloin pitää olla joko kuitit isoista remonteista tahi sitten on anturi rikki :lol: Eikös dealerin 300:ssa paineet pysyttele aikalailla aina täysillä lämpimänäkin, ja on tehty vasta kansiremonttia ym.?

Tosin ei niiden pitäis heti virrat päälle laittaessa pompata täysille.. Kyllähän tuo kuulostaa anturivialta (tahi myyntiviritykseltä).
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18105
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

"Eikös dealerin 300:ssa paineet pysyttele aikalailla aina täysillä lämpimänäkin..."

Juu, nyt huomasin kun ajoin hellekelillä tuollaista 130 mittarinopeutta ja ylämäen jälkeen heitin vapaalle niin mittari näytti 2,5 kiloa.
Hetken ajoin kahdeksaakymppiä niin taas oli 3 kiloa tyhjäkäynnillä.
Castrol Lightec 10/40 joilla ajettu noin 10000 km.

Minullakin painemittari nousee joskus vajaaseen kiloon kun laittaa virrat päälle, joskus ei.
Kosketushäiriö jossain, olisiko se pyöreä moninapaliitin mittariston takana; lämpömittari tekee myös joskus sen että nousee 90-95 ja kojetaulua kopauttaessa tipahtaa 80 jossa on normaalisti.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Mikäs se muuten lopulta aiheuttaa sen, että paineet vanhemmiten tippuu? Ja mitä remontoimalla paineet taas nousee tappiin? Kannentiivisteen siinä ketjukopan vieressä oleva painekanavako alkaa pikkuhiljaa vuotamaan, vaan onko ainut syy?

Kuinka paljon öljypumpun kunto vaikuttaa? Tai siis kyllähän toki vaikuttaa, jos ei jaksa puskea painetta eteenpäin, mutta kuinka paljon sen kunto ylipäätään aikaa/kilometrejä myöten heikkenee?
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Laakerit kuluu ja pumppu kans. mulla on noi paineet vaihdellu suunilleen noin:250tkm ajetussa 2.5d:ssä lämpösenä vajaa 3. 480 ajetussa 200d:ssä 2,5 ja noin 700 ajetussa 240d:ssä 1.5. Valitettavasti noissa väykyissä ei oo mittaria vakiona, vois vertailla.Pumpun kulumiseen vaikuttaa moni asia. kylmäkäynnistykset,öljyn vaihtovälit ja öljy laadut...
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Joo, tuo öljynvaihtoväli taitaa olla kans aika merkittävä.. Itsellä ehti edelliset (Mobil 0W40) olla 20 tkm ennen öljynvaihtoa. Tosin tuon öljyn pitäisi kestääkin tuo 20 tkm, mutta joka tapauksessa teki sellaisen "tempun", että sellaiset pari viikkoa ennen öljynvaihtoa öljynpaineet oli selvästi alempana kuin aiemmin. Kylmänä tietty tapissa, mutta kuumana tipahti 1.2 tuntumaan. Uusilla öljyilläkin meni reilu viikon verran tällaista rataa, mutta sitten minun yllätyksekseni toipui siitä. Nykyään paineet on niinkuin ennenkin, eli kuumana 1.5:n yli hiukan.. Ihme temppu, kun vielä toipuikin :) Täytyy vissiin seuraava öljynvaihto ajoittaa 15 tkm tuntumaan - etenkin kun tuo matkamittari nykyään valehtelee sen 12 % :wink:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Omassa 300d:ssä ihmetellyt öljynpaineen hidasta nousua.Kylmänä käyntiin,kestää muutaman sekunnin ennenkuin mittari nousee kiloon,kaasua painamalla nousee ylös asti ja pysyy siellä.
Muuten kone tuntuu olevan kunnossa,ei huohota,ei syö öljyä,mutta kylmätyhjäkäynti puuttuu-käy aina just 500 kiekkaa/minutti.
Samanlainen tuo oli ennen öljynvaihtoakin.
Pikkumersussa (2.5d)paineet nousee heti tappiin,mutta se käy kylmänä n.900rpm.
Muuten kyllä vitoskone on melkoinen rälläkkä,kutosessa paljon nätimpi ääni tyhjäkäynnillä.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

kilander kirjoitti:Omassa 300d:ssä ihmetellyt öljynpaineen hidasta nousua.Kylmänä käyntiin,kestää muutaman sekunnin ennenkuin mittari nousee kiloon,kaasua painamalla nousee ylös asti ja pysyy siellä.
Muuten kone tuntuu olevan kunnossa,ei huohota,ei syö öljyä,mutta kylmätyhjäkäynti puuttuu-käy aina just 500 kiekkaa/minutti.
Samanlainen tuo oli ennen öljynvaihtoakin.
Pikkumersussa (2.5d)paineet nousee heti tappiin,mutta se käy kylmänä n.900rpm.
Muuten kyllä vitoskone on melkoinen rälläkkä,kutosessa paljon nätimpi ääni tyhjäkäynnillä.
Hmm... eikös tyhjäkäynnin pitäisi olla 750 rpm 300D:ssä?
1991 420 SE
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Aika ihmeellistä,tänään vaihdettu jarruvalokatkaisin ja ylijännitesuoja,tyhjäkäynti nousi 500:sta 700:taan :shock:
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

kilander kirjoitti:Aika ihmeellistä,tänään vaihdettu jarruvalokatkaisin ja ylijännitesuoja,tyhjäkäynti nousi 500:sta 700:taan :shock:
Eikös tuossa ole se ELR eli tyhjäkäynnin vakaaja. Saa virtansa ylijännitesuojalta. ELR säätää tyhjäkäynnin aina tuohon 700:aan(tai ainaki yrittää). Tiileri vois tulla ja vahvistaa...
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

oilhand kirjoitti:Mulla ollut vissiin jo kymmenkunta mersua ja tulee aika hyvin tukeuduttua öljynpainemittarin lukemaan autokauppaa tehdessä. Lämpöisen kun vaan pysyy päälle 1.5 tai mielummin 2.
Juurikin näin...ohjekirjakin ilmoittaa käyväksi arvoksi vielä 0.3-0.5 käsittääkseni...aika hyvä pohja siis ostaa mersuja ;) tuohonhan vaikuttaa anturi...muita myyntikikkoja on vahvat öljyt sisään ja niin edespäin...selvännäkijän vikaa taitaa miehessä olla jos öljynpainemittarista pystyt arvioimaan koneen kuntoa...en ainakaan itse uskaltaisi ostaa mersua jossa lämpöisellä koneella öljynpaineet lähellä 3... :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Jaajaa, mieluumminko ostat mersun, jossa kylmänä paineet alle 1 :lol: :shock:
Kyllähän tuo ohjekirjan 0,3-0,5 kuulostaa samalta kuin kansanvaunujen "öljyn kulutus 1 l/1000 km on vielä normaalia"... Ettei vaan kukaan tule ainakaan takuuaikana nurisemaan, kun on mersedeksessä konerikko. Kyllä itsellä ainakin olisi kovasti jo huoli päällä, jos paineet olisi noissa lukemissa.. Onko muuten kellään foorumilaisella lie edes ollut paineet noissa lukemissa (ja vielä pitkäänkin ja vieläpä toiminutkin konepuoli ok) :?:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

veppe kirjoitti:Jaajaa, mieluumminko ostat mersun, jossa kylmänä paineet alle 1 :lol: :shock:
Jaa tuohon en osaa sanoa mitään...taitaa olla vaan itsesääliä kun omassa autossa on paineet yhden pintaan lämpimänä tyhjäkäynnillä...

eilenkin piti todistaa itselle kauppareissulla että paineet pysyy siellä kolmosessa mittanopeudella 180-190 km/h ja tässä autossa mittari näyttää vähemmän kuin auto tosiasiassa kulkee...vastaan tuli valkosininen pakettiauto - onneksi oli kaiteet kaistojen välissä...kauheeta kun on koko ajan sellainen epätoivo että koskahan tämäkin leikkaa kiinni :twisted:

niin muuten se 1 litra öljyä 1000 km on normaalikulutus jos nopeampaa ajoakin...näin mersun mukaan...kuullaan

täytyy muuten soitella Muhametille saksanmaalle että mikä on kun on pekamo ruvennut sisäkatosta räpsyttämään - no ei huolta eiköhän tämä mene vielä takuun piikkiin...kauheeta kun kattokangas ottaa frisyyriin kiinni :lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Bensakoneissa matalemmat paineet noin yleisesti,mulla ollut vain kiisseleitä Suurin osa 124:SIA. Hyvin on tuntunut toi painejuttu pätevän kaikkiin tähän asti, myös suurin osa ostajista puhuu ja tukeutuu tohon mittarin näyttämään. Yhdessä oli lämpösenä 1.2 ja sen myyminen oli hankalaa juuri sen takia. Tosin mulla vaan kokemusta noin kymmenestä 124:sta ja yhdestä pikkumesestä. Ensimmäinen meseni oli pystylamppuinen 115. 240d, josta hajos joka intin reissu jotain. Jakoketju meni poikki ja siinä sivussa muutama nokka-akselipukki ja pumpun ennakon säädin hajos. Öljypumpun hela hajos keskelle metsää ja paineet nollaan. Silti en saanut kammoo mersuja kohtaan. Noikin viat oli tietämättömyyttä...olis tarvinnut huoltoo. kakkosneloset ovatkin jo palvelleet todella hyvin, enkä usko et toi nykyinen väykky on sen huonompi, sähkövikoja on nykyään joka merkissä, tosin japseissa vähemmän. SIlti mersu on mersu. Sähkövikoihin voi osittain vaikuttaa itse käyttämällä
STARTTIKAAPELEITA.
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Täytyypä nyt oikein seurata duuni matkalla paineita tuosta bensa farkusta jotta saan tungettua lusikan soppaan. Muistelen että lämpösenä tyhjäkäynnillä noin 2 tai vähän alle ja kylmänä täpöt.

Mahtaakohan kuinka paljon vaikuttaa miten paksua nestettä käyttää??

Itse laitoin viimeks 10/40 ja hyvin tunuttu kulkevan. Tuppaavaan kuulemma vähän syömään normaali vaihtovälillä (ex-omistajan lausahdus).
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

Itellä lämpimänä joutokäynnillä pysyy nipinnapin 2,5 barissa(joutokäyntiä tuo käy 750rpm). ja tietty kylmänä täydet kierroksista riippumatta.
Sais joutokäynti olla 850rpm, mutta eipä ole kukaan osannut sanoa kuinka sitä nostetaan.
Viimeksi muokannut Pasi H., Ti 19.07.2005 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Minulla oli ostettaessa jotain ties mitä öljyä pistetty pataan. Paineet aina 3 ja ne hävisi itsestään 2tkm aikana melkein kokonaan. Nykyään Castrolin 10/40 litkuilla ovat paineet lämpimänä tyhjäkäynnillä vähän alle 2.
Avatar
Vane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 24.05.2005 10:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vane »

Vane kirjoitti:Täytyypä nyt oikein seurata duuni matkalla paineita tuosta bensa farkusta jotta saan tungettua lusikan soppaan. Muistelen että lämpösenä tyhjäkäynnillä noin 2 tai vähän alle ja kylmänä täpöt.

Mahtaakohan kuinka paljon vaikuttaa miten paksua nestettä käyttää??

Itse laitoin viimeks 10/40 ja hyvin tunuttu kulkevan. Tuppaa vaan kuulemma vähän syömään normaali vaihtovälillä (ex-omistajan lausahdus).
Noinhan nuo bensa koneen paineet on just eikä melkein.
200T (S)/W124 -86
*********************
Interior - 071 Fabric black+anthracite
Paint - 568 signal red (T)

Options
260 elimination of model designation on rear lid
341 additional lamp
481 undershields
(541 double roller blind used as luggage and passenger guard)
605 headlamp wiper unit and license plate mounting

Oil for rear axle with limited-slip differential in canisters and trim strips on hardtop
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: mikä vikana 124:ssa?

Viesti Kirjoittaja JP74 »

oilhand kirjoitti:kaverin 300d-1990. hyytyy pikku hiljaa. ensin voimat väheni, sit jaksoi käydä vain kaasu pohjassa ja nyt ei käynnisty. muutama pytty sytyttää ja yhdellä kohtaa kone "jarruttaa" ja vinkaisee pahasti, kuulostaa mekaaniselta metalli metallia vasten ääneltä. Laakerivika??? Jättäkää ehdoituksia, katsotaan kuka arvaa lähimmäks. :? :oops:
Oiskohan laturi mennyt jumiin?
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Vinkasu kuuluu koneen takaa, kutos pytyn kohdalta. Parhaiten sen kuulee öljyn paluu reijästä takareunassa. Tekee siis samaa suuttimet löysällä.
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

öljynpaine

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

meikän mesessä öljyt on tyhjäkäynnillä siin 2bar, riippuu kuinka lämpösenä kone on 1,5-2,5 vähän painaa kaasua ni pomppaa 3:een. ja mittari toimii huonommilla öljyillä se oli tyhjäkäynnillä 1bar:ssa .....ja painehan nousee vast ku kone on käynnissä( 2s startin jälkeen) et jos paineet nousee ku näyttää virta-avainta ni sit on jännää virta-piireissä :P
Vanhassa vara parempi
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

No nyt se vika sit löyty. Öljypumpun käyttöratas kypsynyt ja kun öljynpaine mittari ei toiminut, kaveri ajo vaan ja laakerit kypsyivät. Eli kitisi kuivuuttaan.
Laittakkaa nyt ihmeessä mittari kuntoon, ettei tule tommosta yllätystä. Otti
meinaan pumpusta kattella noin hyväkuntoista 300d konetta "nivelvikasena".
Itse en uskaltaisi ostaa megee, jos mittari ei toimis.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Eihän "uudemmissa" ole kyseistä mittaria, eli mitä sillä tekee :twisted: Insinöörit eivät ole katsoneet tarpeelliseksi :?:
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Benzo kirjoitti:Eihän "uudemmissa" ole kyseistä mittaria, eli mitä sillä tekee :twisted: Insinöörit eivät ole katsoneet tarpeelliseksi :?:
Voi myydä enemmän autoja.
Vastaa Viestiin