C Coppasen madallus!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

C Coppasen madallus!

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Kaivattais tietoa kun meinasin pistää farkun lähemmäs viheriöö. Tarjolla on Completoksen K&F , USparsilla KW:n ja Aaltonen motorsportin Eibahin satsi, miten on? Mitkä jouset toimii, eli jämy mutta suht mukava? :D

Onko muuten hankala vaihtaa? Iskari alapäästä irti? Jousipuristimet?
Vinkit otetaan mielusti vastaan! :oops:

Miten on? Mahtuukohan Mesen alle 215/55-17 gummit? Mikä olis hyvä rengas koko? :shock:
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Itselläni ei ole aiheeseen liittyviä laajoja kokemuksia, mutta tiedän tapauksia joissa kyseinen rengaskoko on sovitettu C-koppaan.

Suomenoloihin suosittelisin 205/55 16-rengaskokoa. Olen ajanut tällä rengaskoolla varustettua C-Mersua, jossa oli madallettu alusta. Vaikutti aika passelilta. Ei liian kova, mutta sopivan sporttinen.
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Jees

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Eibach lienee juurikin se oikea valinta sinulle, jos vaadit jämäkkyyttä ja silti mukavuutta. Itse aikoinaan laitoin Eibachint 300 TE:hen, jonka vakioalusta oli aika kaamea, pintakova ja kovaa ajettaessa lyösä, ja renkaiden ja lokareiden rako oli aikamoinen.

Eibacheilla auto laski tarpeeksi muttei liikaa (25mm), tuli paljon mukavammaksi eikä kallistellut enää turhia, olin todella tyytyväinen.

Renkaina itsellä on nyt 205/55 16 ja niistä on vain hyvää sanottavaa, ei ollenkaan uraherkkyyttä, todella jämäkät kovilla paineilla ja kuitenkin tarpeeksi mukavat. Hinnatkin alkavat olemaan fiksulla tasolla kun monessa autossa on jo vakiona tuo koko.
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Jousissa on hirveitä eroja kun on tullut ajettua vaikka minkälaisilla härveleillä joissa on ollut madallus jouset. Tietysti on paljon eroa jos auto on esim. Masa 626 tai Mese.
Einbachin jousia ajattelin itsekkin ja tuo 25mm madallus kuulostaa helkkarin hyvältä, on mahiksia ajella muuallakin kun pikitiellä pohjan kolisematta. :lol:

Mersun alla muuten pyörii nyt kyseiset 205/55-16 kumit, mutta haluttas alle 17" vanteet ja tuo 215/55 olis aika sama jouston kannalta. Kehä renkaassa tietysti suurenee kuten leveys, riittääköhän koteloissa tilavuus? :shock:

Onkohan kyseiseen kärryyn saatavana mistään cromi hilppeitä? 8)
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Varmaan toi 215/45-17 ois sopiva koko 17-tuumaisiin mentäessä.

25 mm madallus? Eikös sen saa aikaan jousikumeja vaihtamallakin... :D Kyllä madalluksen pitää sentään näkyä... :D (Mobilistit ei hereintä :wink: )
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Mersua kenttää kohti

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Itse asiassa tilasin 40mm sarjan, kun 25mm pitää odotella viikko kaupalla. :D

Asennus vinkkejä otettaissiin kiitollisuudella vastaan! :lol:

Katselin tuossa auton alle ja mietiskelin miten sais alle. Kunnon jousipuristimet pitää kyllä olla, mutta riittääkö vakaimen ja iskarin alapäästä irroitus? :?:
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Jouset on nyt alla

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Nyt sitten Mese kulkee matalalla. Huollon yhteydessä pojat tyrkkäs Terran 40 mm jouset alle ja säätivät kulmat.

Yllätys oli melkoinen kun auto laskettiin pyörilleen. Ennen vaihtoa kaaresta mitattuna korkeus oli 66 cm, mutta Terrat alla 61 cm!!!! :shock: Tipahti 50 mm!!

Ei siinä mitään, auto on pirun hyvä ajaa eikä oo hirveen jäykkä. Tietysti tuli hiukan pintakova. :?
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Mitkäs jouset noi tollaset Terrat oikeen on...vai onko taas tälläiselle maalaiselle tuntematon lempinimi :oops:
Minkähintaiset ja missäs myydään? <= Tuo sellaisena hyvä tietää -tietona :wink:
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Tilasin MS-markkinoinnista Turusta. Ainut firma jolla oli meikäläisen autoon jouset hyllyssä. :D

Jos muistan oikein niin myyjä väitti että Terran jouset tehdään samalla teh
taalla kuin G&M:t. :shock: Hintakin oli kohdallaan reilu 150 €rkkiä! :D

Ainiin, jos kiinnostaa niin Turkkuun numero on 040-7459573
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Nyt sitten alusta on hyvä. Alla pyörii 205/55-16 kumit. Liiallisen laskun takia laitettiin eteen ykkös kumien tilalle kolmoset. Pelko p...ssä laskettiin auto pyörilleen ja mittaamaan keuliiko auto. Ei hätää, kori on nyt ihanne asennossa 0,5 cm perä korkeammalla. Talvirenkaatkin mahtuu nyt just ja just pyörimään (sama koko). :D

Mahtava on Mese nyt ajaa. Alkuperäisen kokoiset kumit hävittivät minua niin ärsyttävän pintatärinän ja mutkatiellä menee kuin vuoristoradalla. :D
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Vastaa Viestiin