Ajatuksena on hankkia jokin Mersu tämä nykyisen japanilaisen tilalle. Civic on hyvä ja toimiva auto, mutta eniten siinä hämää meluisuus ja teiniauton imago. Eikä pikku-Civic mikään kovin turvallinenkaan ole. Perheessä on ja on ollut Mesejä, joten merkin vaihdossa ei tule olemaan mitään ongelmia. Itse asiassa minullakin oli aikoinaan hetken aikaa käytössäni vähän ajettu W123 200B -80, joka tuli perintönä isoisältä, mutta myimme sen sitten pois; hieman vikaa siinä tuppasi olemaan. Oli kyllä mukava ajaa ja 2-litraisella kaasarikoneella ei tarvinnut esittää hidasta hevoskärryä. Toisaalta harmittaa kun se myytiin pois.
Haluan auton, joka olisi jollakin tapaa erikoinen, sinä olisi tyyliä ja jonkin verran asennetta.
On tullut katseltua W126 sellinä ja sekkinä, W201 ja W124. Viime aikoina eniten on kiinnostanut C124.
126 SEC vastaisi mainiosti tiukkoja raamituksiani, mutta niiden (hyväkuntoisten ja hyvin varusteltujen) hinnat ovat hieman korkeita. Hyväkuntoista yksilöä on arvatenkin vaikea löytää, ainakin mikä olisi hinnaltaan kohtuullinen. Tavallisia W126 saa halvalla, mutta ne eivät toisaalta sytytä niin paljoa. Kaiken lisäksi 126 vaatii kuulemma sitoutumista kuin kiukkuinen savoilaisakka ja kansanedustajatkin tarvitsisivat vieläkin palkankorotusta sellaisen ylläpitoon.
W124 ja W201 alkaa olla jo joka nurkassa. Toisaalta valinnan varaa niissä on paljon. Näiden korimallien kohdalla pienoista erektiota saa aikaan suurempi bensakone ja tyylillä tunattu ulkonäkö. Perus kaksataa-dee -Mese ei ole minulle. Sen sijaan musta, matala, isoilla levittävillä vanteilla ja 6-koneella voisi hyvin ollakin.
C124 on tyylikäs, melko ajaton korimalli ja hieman urheilullisempi kuin normi-124. Tällaisia olen Nettiautosta katsellut ja joitakin jo tosissani kysellytkin. Mutta tuntuu, että vaatimuksiani täyttävää C124-autoa on vaikea löytää. Tai löytyy heti jos lauantain lottorivi tuottaa +3000 euroa. Ja jos löytyy niin varusteissa tai jossain muussa täytyy tehdä kompromissi (esim ilmastointi puuttuu tai moottori on nuhanen(?)nelonen 2.3). Ja milloin kone syö öljyä ja milloin kattoluukku ei toimi ja milloin auto on ollut omistajalla 4kk ja on jo sitä myymässä mikä saattaa herättää epäilyksiä.
Vanhemman korin SL/SLC:kin olisi mielenkiintoinen tapaus, mutta luulen että ne ovat enemmän harrastelija-autoja kuin tälläiseen melko-päivittäiseen ajoon nuorelle miehelle jonka tiedoissa lukee opiskelija.
Komea Mercedes-Benz -merkki ei tietenkään ole ainoa vaihtoehto. Ehdottakaa jos mielessä on muu minulle muuten sopiva auto (Corolla ei ole minulle sopiva, siitä puuttuu tyyli, asenne ja erikoisuus vaikka muutenhan se on juuri oikea järkiauto.
Onko minulle olemassa autoa? Olisiko siinä tähti keulalla? Löytyiskö sellainen ehkä tältä foorumilta? Joudunko odottamaan aikaa suurempien palkkapussien kasvumaille? Vai lähdenkö suosiolla Jamaicalle polttamaan pilveä ja nauttimaan naisemi - eikun maisemista?
Viestille tuli pituutta, mutta onhan sitä tuolla alapäässäkin.. Vai onkohan sittenkään kun kiikarissa on V8-koneinen, iso, musta, leveäläskinen, öh ..jatke?
Terveisin,
uusi foorumilainen,
Groove
PS. Olen lukenut mersufoorumia enemmän ja vähemmän aktiivisesti jo parin vuoden ajan. Ja rekisteröidyin jo hiukan aikaisemmin nimimerkillä ' Juha M. ', mutta jostain syystä homma kyrvähti, joten käytetään nyt tällaista hieman svengaavampaa nimimerkkiä ja virittäydytään sopivaan Pori Jazz -tunnelmaan.