w123 200D käyttöautona??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MercMan
Mersumies
Mersumies

w123 200D käyttöautona??

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Olisiko hyvä vaihtoehto? Eihän se mihinkään kulje, mutta eikö käyttökustannukset ole aika pienet? Olisiko 240D parempi vaihtoehto, sillähän ajaa maailman tappiin jos vain vähänkin huoltaa ja hoivaa.. :) Sata kertaa kysytty aihe, mutta eikö 240D:n ja 200D:n kulutuksessa ole pieni ero? Onko joku litran puolentoista ero mahdollinen?
Varmasti tämä kyseinen aihe on paljon puhuttu, mutta alkaa tekemään diisseliä mieli kun näkyy ajoa riittävän. Enkä oikein koskaan ole pitänyt bensakoneita luotettavana.. Talven tulo tietysti rajoittaa ajoa, mutta harkitsen silti.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
lede
Sisäänajossa
Sisäänajossa

käyttöautona

Viesti Kirjoittaja lede »

palvelee W123 300D ja kyllähän tuolla mielikseen ajelee. Nykymittapuussa se ei kyllä ole mitenkään taloudellinen ajettava. Varaosat niinkin taitaa olla halpoja (jos niitä edes tarvii) mutta polttoainetta meneekin sitten astetta enemmän verrattuna vaikkapa 124 diiseleihin. Alle kymmenen litran sataselle ei tahdo joka tankillisella päästä. Ja luulen, että 200D:n kulutus ei ole merkittävästi tuota pienempi :?: Ainakaan tehtaan ilmoituksen mukaan..

Jos itse ajaisin vuodessa enemmän kilometrejä kuin nyt niin harkitsisin kyllä 124 dieseliä. (nyky kilsoilla pitäisi vaihtaa jo bensaksi..)
ex-300D 1979
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Leka »

lede kirjoitti:palvelee W123 300D ja kyllähän tuolla mielikseen ajelee. Nykymittapuussa se ei kyllä ole mitenkään taloudellinen ajettava. Varaosat niinkin taitaa olla halpoja (jos niitä edes tarvii) mutta polttoainetta meneekin sitten astetta enemmän verrattuna vaikkapa 124 diiseleihin. Alle kymmenen litran sataselle ei tahdo joka tankillisella päästä. Ja luulen, että 200D:n kulutus ei ole merkittävästi tuota pienempi :?: Ainakaan tehtaan ilmoituksen mukaan..

Jos itse ajaisin vuodessa enemmän kilometrejä kuin nyt niin harkitsisin kyllä 124 dieseliä. (nyky kilsoilla pitäisi vaihtaa jo bensaksi..)
Puheiden perusteella ainakin 240 D kuluttaa jopa enemmän kuin 300 D. Syy taitaa olla, että pienitehoisempi moottori joutuu enemmän työskentelemään ja välitykset ovat lyhyemmät.

Ihmetyttää tuo ettet alle kympillä meinaa selvitä. Onko sitten pumpusta kiinni? Omani on automaattivaihteinen ja kulutus on pyörinyt ajotavasta riippumatta siinä 8-9 litran paikkeilla. Alle kahdeksan litran on muutamaan otteeseen tullut myös mitattua.
lede
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja lede »

Leka kirjoitti:
Ihmetyttää tuo ettet alle kympillä meinaa selvitä. Onko sitten pumpusta kiinni? Omani on automaattivaihteinen ja kulutus on pyörinyt ajotavasta riippumatta siinä 8-9 litran paikkeilla. Alle kahdeksan litran on muutamaan otteeseen tullut myös mitattua.
Tekiskö sitten tuo mun vanhempi tekniikka (-79) osansa tuohon kulutukseen? Ja tuskin pumppua on ihan vasta säädetty / suihkuja tarkisteltu. Eikä kone muutenkaan ihan täydessä iskussa enää ole, palaa nimittäin öljyäkin dieselin ohella :shock: ...
ex-300D 1979
Timo K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Timo K. »

lede kirjoitti:Alle kymmenen litran sataselle ei tahdo joka tankillisella päästä. Ja luulen, että 200D:n kulutus ei ole merkittävästi tuota pienempi :?: Ainakaan tehtaan ilmoituksen mukaan..
Oma yli 600tkm poljettu '85 200D syö 7 - 8,5 litraa sadalle. Keskinopeuden noustessa yli 100km/h kasvaa myös kulutus, joten pikkuteillä menee seitsemällä ja motaria polkiessa tuonne päälle kasin. Omassa yksilössä on ilmeisesti syöttöä ruuvailtu reippaammalle kulusta ja tyhjäkäynnin rikkaudesta päätellen.
Koneella on koneen tahti
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

hmm..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kulutuksessa on ole kyllä havainnut meikäläisen ajotyylillä mainittavaa eroa 200D ja 300D:n välillä. D-vero on 300D:ssä 150mk kalliimpi ja vakuutus n.300mk kalliimpi vuodessa. Osta vaan 300D samantien :roll:
w115,123,124,126,140, 210 yms.
AriK123
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja AriK123 »

lede kirjoitti:Alle kymmenen litran sataselle ei tahdo joka tankillisella päästä. Ja luulen, että 200D:n kulutus ei ole merkittävästi tuota pienempi :?: Ainakaan tehtaan ilmoituksen mukaan..
Tuo kulutus taitaa riippua ihan yksilöstä. Minulla on mennyt nykyisellä 200D-koneella alle 9 litraa sataselle reippaassa ajossa. Ja pitemmällä matkalla saisi varmaan menemään 8:lla tai vähän alle.
508 D matkamersu -70
S203 C 220 T CDI -04/05
S211 E 220 T CDI -06/07
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Leka »

AriK123 kirjoitti:Tuo kulutus taitaa riippua ihan yksilöstä. Minulla on mennyt nykyisellä 200D-koneella alle 9 litraa sataselle reippaassa ajossa. Ja pitemmällä matkalla saisi varmaan menemään 8:lla tai vähän alle.
Vanhemmiten noita "yksilöeroja" pääsee syntymään.
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Laskin tuossa 300D:n kulutusta ja tulos oli vähän alle 8l/100km, eikä ajotyyli ole ollut mikään erityisen taloudellinen.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

123 300D:n kulutus

Viesti Kirjoittaja Jori Ravantti »

Oma 123:seni oli alunperin vuosimallin 1977 200 D koneella. Perävälitys 3,92. Kone oli kulunut ja reippaammassa ajossa kulutti paljon.

Vaihdoin vuosimallin 1981 ambulanssista 300 d koneen. Perävälitys on nyt 3,07, renkaat on kokoa 205/70/15. Kulutus on pienentynyt. Pääsee helposti 8:lla alkaviin lukemiin. 7:llakin alkaviin lukemiin pääsee.

Nykyinen tekniikka sopii hyvin myös moottoritiellä ajoon ja matka etenee sopivan liukkaasti ilman, että kulutus on kohtuuton.

-----------------------

Jos saisin vapaasti rakennella autoa, laittaisin siihen mielelläni vaikka Land Cruiserin 4 litraisen turbodieselin tai GM:n 6,2 litraisen dieselin + jenkkiautomaatin. Pidentäisin välitystä kenties lisää.
MercMan
Mersumies
Mersumies

No, mutta aion todennäköisesti hommata Ladan, eli tuo diesel mersu vaihtoehto siirtyy vielä ensi kesään.. :)
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Ladat ja muut hienot pelit

Tipuin hieman kärryiltä Mersun ja Ladan yhtäläisyyksien suhteen. Ladassa ja 123 Mersussa/sitä vanhemmissa on se hyvä puoli kun ovat jollain tavoin persoonallisen näköisiä kulkupelejä, etteivät noudata japsiautoista totuttua kaavaa. Toisaalta mulla oli ennen Mersuun siirtymistä vuosimallin 1970 Toyota Crown farmari ja pidin sitäkin persoonallisen näköisenä.

Kymmenisen vuotta sitten otin Ladaan ensimmäisiä kokemuksia viemällä kokoamani kunnalliskertomuksen Lahteen kirjapainoon. Kyseinen kunnan Lada taisi olla se pienimmällä koneella varustettu. Ennen Lahtea tuntui Tuhkamäessä, ettei moottoriin ollut ylimääräistä vääntöä siunaantunut.

Toisaalta hengettömyydessään yllätti myös ostamani Mersun 200 diesel. Tässä mielessä yhtäläisyyksiä löytyy Ladan kanssa.
kimseppanen75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Ladat ja muut hienot pelit

Viesti Kirjoittaja kimseppanen75 »

Tipuin hieman kärryiltä Mersun ja Ladan yhtäläisyyksien suhteen. Ladassa ja 123 Mersussa/sitä vanhemmissa on se hyvä puoli kun ovat jollain tavoin persoonallisen näköisiä kulkupelejä, etteivät noudata japsiautoista totuttua kaavaa. Toisaalta mulla oli ennen Mersuun siirtymistä vuosimallin 1970 Toyota Crown farmari ja pidin sitäkin persoonallisen näköisenä.

Toi on aika hyvä pointti. Ehkä minäkin haluan erottua japskiautoilijoista. Minulla on nimittäin molemmat eli -87 larppa ja -85 mersu (140tkm ajettu 190 2,5d). Aika vekkuli yhdistelmä. Näkee hyvin elämän realiteetit ja ei nouse kusi päähän kato. Molemmilla on hauska ajaa. Mersulla siks ku se on niin hyvä auto ja ladalla siks kun se on niin paska. (kaikella kunnioituksella muita ladailijoita kohtaan, tietty). Oon muuten huomannut että kun ajan mesellä ja nään ladan peruuttelevan edessä ni ärsyttää noi kökkiäiset. Ohi pitää mennä vaikka oikeelta jos ei muuten pääse. Hyvä etten torvee soita. Sitten toisena aamuna mennessäni ladalla töihin minua ärsyttää melkein kaikki muut autoilijat kun ne painaa ohi.

Nii ja ei minulla oikeestaan oo mitään japskeja vastaankaan. On kai niissäkin ihan hyviä kulkuneuvoja. Mulle vaan riitti jo.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Re: Ladat ja muut hienot pelit

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kimseppanen75 kirjoitti: Oon muuten huomannut että kun ajan mesellä ja nään ladan peruuttelevan edessä ni ärsyttää noi kökkiäiset. Ohi pitää mennä vaikka oikeelta jos ei muuten pääse. Hyvä etten torvee soita. Sitten toisena aamuna mennessäni ladalla töihin minua ärsyttää melkein kaikki muut autoilijat kun ne painaa ohi.
:shock: :lol: :lol: :lol:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Autoja, joissa on ollut fiilistä

Mulla oli kaverin kanssa puokkiin oliko nyt vuosimallin 1974 lavaMersu mallia 406. Siinä oli paripyörät takana ja reilun kokoinen puusta tehty lava.

Tuntui, että se oli samaan aikaan sekä huono, että hyvä auto. Oli jämäkkää tekoa. Ohjaamo oli tilava. Ohjauspyörä oli jättikokoinen ja valkoinen.

Kone oli täysin alamittainen tähän autoon ja välitykset surkean lyhyet.

Erinomaisen fiilispitoinen auto oli myös mun enon 1960 luvulta ole Bedford kuorma-auto. Me sanottiin sitä Petteri Punakuonoksi.

--------------------------

Yksi syy miksen ole kovin vannoutunut japsiautoilija, niin kun niissä ei ole tarpeeksi fiilistä. Miellyttävänä puolena autossa olen pitänyt myös sitä jos kone on reilun kokoinen. Mersun henkilöautoissa on tällä saraa liikkumavaraa w116:sen 6,9 litraiseen V8 saakka.

Aika tylsää on jos nokalla käy joku 1,3 litrainen bensanelonen. Dieselmersunkin leppoisaa raksutusta kuuntelee mieluummin. Siitä tulee mieleen vanhat taksit.
MercMan
Mersumies
Mersumies

Ladassa on sitä jotain, ajelin tossa viikonloppuna kaverien ostamalla 1200:lla Laatokalla, on se vaan aika hauska peli, ei sikäli, aion tietenkin pitää aina ja niin kauan ku peltiä on ton avatarin mersun, mutta tämän toisen vanhemman laatupelin saatan myydä Larpan alta poies.. Laitan sen tännekkin myyntiin kun tulee sen hetki.
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

On mukava huomata

On mukava huomata kun Mersuharrastajat eivät ylenkatso muita autoilijoita, eikä Mersuharrastukselle luonteenomaista ole juppi tai muu pintaliitomeininki.

Omaan Mersuharrastukseeni kuulu, että Mersu ei ole mikään vahattu kerskailuvehe, vaan nöyrä ja luotettava kansan syvien rivien palvelija, joka auttaa tarvittaessa muita autoja antamalla niille virtaa, hinaamallakin muita autoja ja erilaisia tavaroita kuljetetaan välittämättä naarmuista tai lommoista.

Minun Mersu on kovaa käyttöä varten. Juppimeininki on kaukana. En pistä kauhean pahaksi jos käy vaikka parkkipaikalla niin, että autooni tulee pieni lommo tai naarmu.

Öljynvaihdosta ja erilaisesta muusta tekniikkaan liittyvästä olen paljon tarkempi.
MercMan
Mersumies
Mersumies

Re: On mukava huomata

Jori Ravantti kirjoitti:On mukava huomata kun Mersuharrastajat eivät ylenkatso muita autoilijoita, eikä Mersuharrastukselle luonteenomaista ole juppi tai muu pintaliitomeininki.

Omaan Mersuharrastukseeni kuulu, että Mersu ei ole mikään vahattu kerskailuvehe, vaan nöyrä ja luotettava kansan syvien rivien palvelija, joka auttaa tarvittaessa muita autoja antamalla niille virtaa, hinaamallakin muita autoja ja erilaisia tavaroita kuljetetaan välittämättä naarmuista tai lommoista.

Minun Mersu on kovaa käyttöä varten. Juppimeininki on kaukana. En pistä kauhean pahaksi jos käy vaikka parkkipaikalla niin, että autooni tulee pieni lommo tai naarmu.

Öljynvaihdosta ja erilaisesta muusta tekniikkaan liittyvästä olen paljon tarkempi.
No, mä taidan mersuni suhteen olla tota juppipolvea.. :wink: Lada taas olisi sellaista kovaa käyttöä varten, ei pari lommoakaan haittaa.
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

juppimeiningistä

Jouduin sopeutumaan lommoihin kun heti pian auton ostamisen jälkeen kun törmäsin Lahdessa lumiseen liikenteenjakajaan ja ajoin jakajanmerkin kumoon. Puskuri vääntyi, lampun lasi särkyi, konepelti vääntyi, vasempaan etulokasuojaan tuli jälki ja taisi vannekin hieman kärsiä.

Myönnettäköön, että olisi mukavaa jos auto olisi päältäpäin uudeveroisen näköinen. Toisaalta haitallisena puolena tulisi, että sitä ehkä tulisi varottua kun yrittäisi suojella virheetöntä maalipintaa.

Olen siirtynyt ruiskumaalaamisesta lakkasiveltimellä tapahtuvaan pintamaalaukseen, joten ihan pienet naarmut ei hirveästi harmita kun ne on niin helppo korjata. :D

Sisusta on tässä minun Mersussa ollut mielettömän kestävä ja se melko siistissä kunnossa kuskin penkkiä lukuunottamatta.
MercMan
Mersumies
Mersumies

Re: juppimeiningistä

Jori Ravantti kirjoitti:Jouduin sopeutumaan lommoihin kun heti pian auton ostamisen jälkeen kun törmäsin Lahdessa lumiseen liikenteenjakajaan ja ajoin jakajanmerkin kumoon. Puskuri vääntyi, lampun lasi särkyi, konepelti vääntyi, vasempaan etulokasuojaan tuli jälki ja taisi vannekin hieman kärsiä.

Myönnettäköön, että olisi mukavaa jos auto olisi päältäpäin uudeveroisen näköinen. Toisaalta haitallisena puolena tulisi, että sitä ehkä tulisi varottua kun yrittäisi suojella virheetöntä maalipintaa.

Olen siirtynyt ruiskumaalaamisesta lakkasiveltimellä tapahtuvaan pintamaalaukseen, joten ihan pienet naarmut ei hirveästi harmita kun ne on niin helppo korjata. :D

Sisusta on tässä minun Mersussa ollut mielettömän kestävä ja se melko siistissä kunnossa kuskin penkkiä lukuunottamatta.

Kuulostaapi siis todella KÄYTTÖautolta jonka tarkoitus on viedä A-B:en..
No, mutta mersu kestää kovaakin käyttöä.
Jori Ravantti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Re: juppimeiningistä

Mersu on minun mielestä hyvä nimenomaan käyttöautona.

Mersun S sarja on käyttöautotarkoitukseen vielä osittain vielä paremmin seveltuva kuin 123. Tämä koskee varsinkin dieselkoneisia SEL malleja, joissa on mukavasti tilaa.

Tutustuin Vääksyn kanavalla ihmisiin, joka ajeli oliko nyt 1978 mallia olevalla w116 350 SEL:lillä tekemässä duunia Venäjällä ja ties missä. Kehui autoa kestäväksi, mutta paljon bensaa vieväksi. Minäkin sitä kokeilin ja ihan kiva peli oli, joskin korjaamisenkin tarvetta olisi löytynyt.

Myöhemmin kyseinen ihminen tarjosi samaa autoa minulle 10000:lla mummomarkalla. Siinä olisi saanut kohtuullisella rahalla persoonallisen käyttöauton.
garbaazh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja garbaazh »

kimseppanen75 kirjoitti:

Oon muuten huomannut että kun ajan mesellä ja nään ladan peruuttelevan edessä ni ärsyttää noi kökkiäiset. Ohi pitää mennä vaikka oikeelta jos ei muuten pääse. Hyvä etten torvee soita. Sitten toisena aamuna mennessäni ladalla töihin minua ärsyttää melkein kaikki muut autoilijat kun ne painaa ohi.
Kaverilla on tallissa turbolada-projekti, 200-350 hv tulossa paineista riippuen.
:shock: Innolla odotan pääsyä koeajolle. Tulee 1500:sestakin nöyryyttäjä ainakin kerran elämässään!
2000 vuotta sitten oli ainakin 3 viisasta miestä...

E320t cdi -00

Exät: Honda Civic -79 (Hightower)
BMW 316 e21 -81 (R.I.P)
Vw scirocco MkI -80
BMW 315 e21 -82
MB w123 200B -84 (R.I.P)
Opel Vectra 2.0 16v -95 (R.I.P)
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Jussi L. kirjoitti:Ladassa on sitä jotain, ajelin tossa viikonloppuna kaverien ostamalla 1200:lla Laatokalla, on se vaan aika hauska peli, ei sikäli, aion tietenkin pitää aina ja niin kauan ku peltiä on ton avatarin mersun, mutta tämän toisen vanhemman laatupelin saatan myydä Larpan alta poies.. Laitan sen tännekkin myyntiin kun tulee sen hetki.
:shock: :?: :shock:

Omahan on valintasi mutta oudolta kuulostaa vaihtaa Mersu Ladaan, talvi tulossa jne.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies

Jussi L. kirjoitti:Ladassa on sitä jotain, ajelin tossa viikonloppuna kaverien ostamalla 1200:lla Laatokalla, on se vaan aika hauska peli, ei sikäli, aion tietenkin pitää aina ja niin kauan ku peltiä on ton avatarin mersun, mutta tämän toisen vanhemman laatupelin saatan myydä Larpan alta poies.. Laitan sen tännekkin myyntiin kun tulee sen hetki.

Omahan on valintasi mutta oudolta kuulostaa vaihtaa Mersu Ladaan, talvi tulossa jne.
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
MercMan
Mersumies
Mersumies

Sami J. E. kirjoitti:

No, mutta harkitsen vielä, sitäpaitti Larppa on lämmin ja hauska ajaa.. :)
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies

Ja Mersuko kylmä? :wink:
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
MercMan
Mersumies
Mersumies

Sami J. E. kirjoitti:Ja Mersuko kylmä? :wink:
No eihän ny sentäs, kunhan laittaa 90 asteen termostaatin, tuo mun nuorempi mese oli viime talvena ku jääkaappi tuolla pienellä termostaatilla, mutta no ensi talven se pääasiassa seisoo..
MercMan
Mersumies
Mersumies

Niin, Lada ajatukset toistaiseksi siirtyvät. Saattaa jäädä kyseisen automerkin hankinta vaikkapa ensi kesän rientoihin.. Nojoo, mieli muuttuu.. :roll:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Käyttöautoa 123 200 D on parhaasta päästä. Tehoa ei ole liikaa, mutten ole mistään sen takia jäänyt. Puhuvat vaan hirveistä kulutuslukemista. Meitin 1984 mallinen on enimmillään talvipakkasilla vienyt noin 8 litraa. Talvellakin on vedettyä kärryä ja kelkaa pitkin ja poikin ja kulutus on ollut 8,2 - 8,3 litraa.
Toissa kesänä ajelimme Pohjois-Norjassa ja sikäläiset rajoitukset kun ovat alhaiset niin kulutus oli karvan yli 6 litraa. Samoin kuin ajoin pari tankillista Etelä-Suomessa. Lähti paino renkaasta ja alkoi yli 90 vauhissa ohjaus rajusti täristää, kulutus taas oli karvan yli 6 litraa. Ja mikä parasta, kun antaa emännän ajaa kulutus laskee vielä näistäkin lukemista...

Edullisuudesta, viisi vuotta auto maksoi alla 20 t mummoa, suurin remontti on ollut vetoakselin vaihto, kilsoja on kertynyt 160 000. Miten ihminen voi
halvemmalle liikkua näinkin mukavasti.

Alkaa tuo oma vaan vähän lahoilemaan, mutta taidan vain tarttua miggiin.
MercMan
Mersumies
Mersumies

Sulo kirjoitti:Käyttöautoa 123 200 D on parhaasta päästä. Tehoa ei ole liikaa, mutten ole mistään sen takia jäänyt. Puhuvat vaan hirveistä kulutuslukemista. Meitin 1984 mallinen on enimmillään talvipakkasilla vienyt noin 8 litraa. Talvellakin on vedettyä kärryä ja kelkaa pitkin ja poikin ja kulutus on ollut 8,2 - 8,3 litraa.
Toissa kesänä ajelimme Pohjois-Norjassa ja sikäläiset rajoitukset kun ovat alhaiset niin kulutus oli karvan yli 6 litraa. Samoin kuin ajoin pari tankillista Etelä-Suomessa. Lähti paino renkaasta ja alkoi yli 90 vauhissa ohjaus rajusti täristää, kulutus taas oli karvan yli 6 litraa. Ja mikä parasta, kun antaa emännän ajaa kulutus laskee vielä näistäkin lukemista...

Edullisuudesta, viisi vuotta auto maksoi alla 20 t mummoa, suurin remontti on ollut vetoakselin vaihto, kilsoja on kertynyt 160 000. Miten ihminen voi
halvemmalle liikkua näinkin mukavasti.

Alkaa tuo oma vaan vähän lahoilemaan, mutta taidan vain tarttua miggiin.

Saattaa olla että jos hommaan jossain välissä diesel mersun niin taidan päätyä 300:een ja tietenkin 123 koriseen.. Aika näyttää, mutta nyt ainakin ajelen noilla mitä on.

Minkäs vuotinen se sun mersu on ja paljonko mittarissa?? Laitappa joskus kuvia ja tietoja tänne!
Vastaa Viestiin