Öljyt ryytyivät kesken matkan!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Peeppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 12:54
Paikkakunta: Espoon talousalue

Öljyt ryytyivät kesken matkan!

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

Tämä vain opiksi ja ojennukseksi itselle ja tiedoksi muille:
Tuossa oljynvaihdon jälkeen ajettua 7000km kohdalla ihmettelin kun alkoi tyhjäkäynnillä 200D rämistä ja kolista, varsinkin pidemmän maantieajon jälkeen (nopeus 90-105km/h) ja tietysti kaukana kotoa.
Masiinassa oli Mobilin Super S semisynteettiset öljyt ja ilmeisesti litkun ominaisuudet loppuneet kesken kaiken.
Vaihdoin Nesteen Delvacit tilalle ja räminät loppuivat siihen paikkaan. Pehmeäksi tuli käynti.
Ei ole näköjään pitkäikäisiä liemiä diisselissä noi Mobilin semilitkut, vaikka halavalla saa ostaakin. Kertaakaan ei ole öljyt pettäneet noin pahasti. Luulin välillä, että kone hajoaa käsiin.
:?
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JTY »

Tuttu juttu. Käytin bensa turbo vehkeessä ja ei riittäny viskositeetti kovin pitkään tuossa Super S litkussa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Mulla meni sillä puolestaan nokka-akseli. Sitä ei juuri moottoriin kannata kaataa.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Mobil 1 rally formulan 5W50 ominaisuudet riittää todistetusti ainakin 20500 km . Ei ainakaan tänään vielä rämistellyt ja 2 bar paine vaikka ajaa koneen kuumaksikin. Tänään vaihdoin just uudet öljyt koneeseen ja samalla laatikkoon ja peräänkin.

200D -88 ja ajettu yli 900 tuhatta

Voi olla että tuo ääni johtuu vuotavasta kannentiivisteestä. Omaan vaihdoin just viikko takaperin ja paineet tyhjäkäynnillä nousi 0.5 bar.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Vieläkö ne valmistaa "semisynteettisiä" öljyjä ? =)

no ei nyt sellaisia toina käyttää, laittaa mobil 0 tai mobil 1 sinne moottoriin, tai shellin helix ultra 5w/40 varsin kelpo öljy myös, ja edullisempi kuin nuo mobilin paremmat =)
itse ajelen polkupyörällä :D
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Re: Öljyt ryytyivät kesken matkan!

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Peeppe kirjoitti:Tämä vain opiksi ja ojennukseksi itselle ja tiedoksi muille:
Tuossa oljynvaihdon jälkeen ajettua 7000km kohdalla ihmettelin kun alkoi tyhjäkäynnillä 200D rämistä ja kolista, varsinkin pidemmän maantieajon jälkeen (nopeus 90-105km/h) ja tietysti kaukana kotoa.
Masiinassa oli Mobilin Super S semisynteettiset öljyt ja ilmeisesti litkun ominaisuudet loppuneet kesken kaiken.
Vaihdoin Nesteen Delvacit tilalle ja räminät loppuivat siihen paikkaan. Pehmeäksi tuli käynti.
Ei ole näköjään pitkäikäisiä liemiä diisselissä noi Mobilin semilitkut, vaikka halavalla saa ostaakin. Kertaakaan ei ole öljyt pettäneet noin pahasti. Luulin välillä, että kone hajoaa käsiin.
:?
Ei kai tuo Delvaci nesteen oo,eikä se oo mobilin öljyä
Avatar
Peeppe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ke 02.03.2005 12:54
Paikkakunta: Espoon talousalue

Re: Öljyt ryytyivät kesken matkan!

Viesti Kirjoittaja Peeppe »

caddy66 kirjoitti:Ei kai tuo Delvaci nesteen oo,eikä se oo mobilin öljyä
Oikeassa olet! Mobilin pullottamaahan se onkin. :oops: Eli Mobil Delvac HP-F 10W-30 on nyt koneessa. Tuohduksissani tulkitsin merkinkin väärin. Kaikesta huolimatta kone kehrää kuin kissa ja maantieajon jälkeen ei kilinöitä kuulu.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Itsellä oli Mobil 0W40 öljyt 20 tkm sisässä ja ei kummemmin vielä kilistellyt. Nyt juuri viikko takaperin vaihdettiin Mobil Delvac 1:set (5W40) ja kehrää toki hiukan paremmin tuoreilla öljyillä. Oli kyllä muuten hyvät öljyt noi 0w40:set, ei edes vienyt sitä juuri yhtään. Kertaakaan en lisännyt tuon 20 tkm:n aikana :) Vai liekö sitten litkut korvaantuneet naftalla kilometrien saatossa :? Vaan olis siinä naftallakin ollut jo hyvä viskositeetti, kun ei kerran kilistellyt :lol:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eiköhän halvat "ei-täys-synteettiset" pidäkin vaihtaa 5000 km välein?

Itse ajelen Mobil 1 Protection Formula 0W-40 -öljyillä valmistajan suosittelemat 15 000 km ja aika kuraa on sekin moisen rupeaman jälkeen, vaikka maksaa about 40 e per kannu ja öljynvaihdossa kuluu tasan kaksi kannua eli kahdeksan litraa....
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Kyllä kannattaa laadukkaat öljyt moottoriin laittaa, tulee koneremppa eteen nopeasti huonoilla öljyillä...
Itsellä mobilin delvac 15-40.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Edellistä öljyä tuo hörppäsi kuin minä kaljaa (merkkiä en tiedä kun en itse ollut vaihtanut) ja nakutteli ikävästi. Nykyään ajelen Castrolin GTD Magnatec 10W-40 joka on erityisesti dieseleihin tarkoitettu ja hyvin pysyy sisällä ja on hiljanen.
Vastaa Viestiin