Akku vai hehkut W124:ssä?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Akku vai hehkut W124:ssä?
Pitempään seissenä joutuu suht. kauan starttaamaan tuota satakaksnelkkua.
Jos ei ekalla lähde heti, uusi hehkutus perään ja sitten lähtee samantein.
Vaimo sanoi tänään, että Sotkamon päässäkin joutui aika kauan pyörittämään. Neuvoin lopettamaan ekan pyörityksen lyhyeen ja starttaamaan uudelleen.
Miten nuo hehkut mitataan, onko vastus 0, jos ei toimi vai onko niihin joitain virallisia arvoja? Voiko vanha akku aiheuttaa samaa?
Outo tuo "toisella heti"-ilmiö
Lisäys:
Äsken vaimo soitti ja 5 tunnin seisonnan jälkeen lähti käyntiin ihan heti. Kuulemma sillon kun joutui pyörittämään kauan, oli auto ylämäessä. Olisko siillä vaikutusta, tyhjeneekö diiseliletkut?
Jos ei ekalla lähde heti, uusi hehkutus perään ja sitten lähtee samantein.
Vaimo sanoi tänään, että Sotkamon päässäkin joutui aika kauan pyörittämään. Neuvoin lopettamaan ekan pyörityksen lyhyeen ja starttaamaan uudelleen.
Miten nuo hehkut mitataan, onko vastus 0, jos ei toimi vai onko niihin joitain virallisia arvoja? Voiko vanha akku aiheuttaa samaa?
Outo tuo "toisella heti"-ilmiö
Lisäys:
Äsken vaimo soitti ja 5 tunnin seisonnan jälkeen lähti käyntiin ihan heti. Kuulemma sillon kun joutui pyörittämään kauan, oli auto ylämäessä. Olisko siillä vaikutusta, tyhjeneekö diiseliletkut?
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: ilmat?
Ei ainakaan näkyvästi mistään. Auton alle ei jää mitään laikkuja.KentZu kirjoitti:Vuotaako polttoaine putket???
Tänään oli taas lähtenyt käyntiin kaasun kanssa samantien. Ei kuitenkaan niin hyvin, kuin Uolevi lähti. Nykyisessä joutuu ehkä 2-3 kierrosta pyörittämään. Akku on kyllä aika vanhan näköinen.... Ehkä siitä on paras terä hiipunut.
Voiko akkua mitata kotikonsteilla? Kertooko se jännitemäärä mitään?
Hehkujen valot eivät jää palamaan, eli ovat siis kunnossa. Releestä en kyllä tiedä, voihan sekin temppuilla.
Kovaa ajoa vaan, mietitään sitten pakkasilla uudelleen, jos oikeasti ongelmia tulee.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Toimii
Eilen kuulemma toimi kokopäivän hienosti.
Ja tänäänkin lähti kylmässä Sotkamon aamussa heti käyntiin. Liekkö käytön puutetta tai sitten vettä diiselin seassa. Auto oli tyhjällä tankilla autoliikkeen käytössä aika kauan.
Pitänee ostaa uusi PA-suodin kanssa tuohon pika pikaa.
Ja tänäänkin lähti kylmässä Sotkamon aamussa heti käyntiin. Liekkö käytön puutetta tai sitten vettä diiselin seassa. Auto oli tyhjällä tankilla autoliikkeen käytössä aika kauan.
Pitänee ostaa uusi PA-suodin kanssa tuohon pika pikaa.
hehkuista
No eihän hehkujen tarvi kaikkien palaa yhtä aikaa mulla kärähti ensin yksi eikä sitä juuri huomannut käyntiin lähdössä mutta sitte palo toinen ja sen kyllä
huomas ihan selvästi käyntiin lähtö huononi niin paljon ja se hehkunvalo toimi
ihan normaalisti koko ajan.Jos vaihdat niin kaikki sitte kerralla.
huomas ihan selvästi käyntiin lähtö huononi niin paljon ja se hehkunvalo toimi
ihan normaalisti koko ajan.Jos vaihdat niin kaikki sitte kerralla.
190D -87
- diisselin kannattaja
- Vakiokalustoa
- Viestit: 76
- Liittynyt: To 15.05.2003 22:49
- Paikkakunta: keskeinen suomi
luuloa
Niin, kyl mäkin niitä hehkuja veikkaisin.Jos pyörittää kunnolla, eihän se silloin ole akusta kiinni.
Pelaako se hehkuvalo normaalisti.Ei varmaan ole palanut?
Pelaako se hehkuvalo normaalisti.Ei varmaan ole palanut?

200D -91, aiemmin 220D -77
Peräkkäiset hehkutukset syövät ne hehkut tosi pian vaihtokuntoon, pitäisi siis välttää sitä. Kuumenevat nääs liikaa.Pasi R. kirjoitti:Vaikuttaako useampi hehkutus käynnistymiseen?
Omani lähti käyntiin ontuen kylmällä kelillä, mutta kaksi hehkutusta peräkkäin sai käynnistymään tosi nätisti. Lieneekö sitten kovin terveellistä.
Releen liitosten puhdituksella ja hehkujen vaihdolla toimii nykyään kuten pitää.