Mikä automaattilootassa vuotaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jul
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.05.2005 11:00
Paikkakunta: Lieksa

Mikä automaattilootassa vuotaa?

Viesti Kirjoittaja Jul »

180 C -94:n automaattilaatikko vuotaa moottorin ja laatikon liitoksesta tosi paljon. Alkuviikosta irrotan laatikon ja teen tarvittavat tiivistelyt. Mikä kohta siellä todennäköisimmin vuotaa? Laatikon stefa? Vuoto näyttäisi tulevan turbiinin etupuolelta (moottorin puoli), onko siellä eri tiiviste? Enemmän tietävien vinkit olisi tarpeen, niin voisi tilailla tiivisteen etukäteen.
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Niin jos turbiinin etupuolelta vuotaa niin silloin kohteena on kampiakselin takapään stefa. Eli vuoto on moottoriöljyä.

Jos taas tiputtaa punaista ATF:ää niin siellä taitaa olla turbiinin O-rengas rikki.
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Eihän sen lootaölkyn tarvi punasta olla,eikö Mobiloil ole tavallisen öljyn väristä.TERE
Avatar
Toni.M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 22.02.2005 18:39
Paikkakunta: kälviä

Viesti Kirjoittaja Toni.M »

Mulla tomaatti vuoti öljyä turbiinin ja akselin välisestä "liitoksesta" eli uusi stefa ja rupes mehut pysymään sisäpuolella 8)
MB 300E-24V-91(nykyään ST)
EX:S124 300tdt powered by pp-diesel(+300kw)
Jul
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.05.2005 11:00
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Kyllä se sitä aateeäffää on. Sitä vaan ihmettelin, kun se näytti tosiaan tulevan sieltä etupuolelta, mutta kun eihän sitä saa kunnolla kateltua, ennen kuin ottaa lootan irti. Huomenaamulla erottelen moottorin ja laatikon toisistaan niin sittenhän se selviää.
Se kampiakselin takastefa vuotaa kyllä myös, joten vaihtoon menee samalla.

Ensmäinen automaatti kyseessä, joten on vähän "harmaampaa" aluetta.
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Jul
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Su 15.05.2005 11:00
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Sehän se, turbiinin ja laatikon välinen stefa on sökö. Useita halkeamia ja parin-kolmen millin palasia puuttui tiivisteestä (missähän ne kiertää?). Onkohan pakkaskäynnistykset olleet stefan kohtalona?
C 180 A (oli joskus)
Mondeo Turnier 2.0 TDCi Ghia
Vastaa Viestiin