
Yksi koneelle ominainen "vika" on kyllä helppo löytää. Tai ainakaan ei vastaan ole juurikaan tullut myllyä, jossa virranjakajan alta koneen pääty olisi absoluuttisen kuiva. Myös omassa on "mustaa" moottorin päässä.
Kyseessä ei ole varsinainen vuoto - öljy ei vajene, eikä viimeisen kolmen vuoden aikana ole tallin vakipaikan lattiaan tullut pisaraakaan öljaa. Kyseessä on jonkinlainen hikoilu "jostain", joka sitten hissukseen suttaa motin pään about puolen vuoden sisään moottorinpesusta.
Nyt olisi aikomus varmistaa, ettei lomalla tule vapaa-ajanongelmia, joten laitellaan uudet tulpanjohdot, virranjakajan hilut ja muuta pientä. Nyt olisi oiva paikka muun väkästyksen yhteydessä laittaa tuo paikka kuntoon.
Vihdoin kysymykseen: mistä päin tuo tihuuttaminen mahdollisesti on peräisin. Tupsuttaako ehkä virranjakajan akselin tiivisteestä vai jostain muualta? Mutta ennen savottaan ryhtymistä pitäisi saada selville, millaista osaa/tiivaria sinne pitäisi hankkia.
Onko kuka laittanut ko. vuotokohdan kuntoon menestyksellä tai tietää, mitä sille pitäisi tehdä?
Harmi on tosin kosmeettinen, mutta jos jostain tihuuttaa, niin ei se itsestäänkään lopu. Räjäytyskuvaa ei pannusta ole, joten siitäkään ei pääse katsomaan, missä falskauskohta voisi olla ja mitä osaa se saattaisi olla vaille.