Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jööran
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo

Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille

Viesti Kirjoittaja Jööran »

Kannattaa laittaa se oljynsuodattimen kotelon kansi kiinni ennen kuin käynnistää uusilla öljyillä.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa :D .
W124 E220T
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Re: Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Jööran kirjoitti:Kannattaa laittaa se oljynsuodattimen kotelon kansi kiinni ennen kuin käynnistää uusilla öljyillä.
Turha kapistus koko kansi,oon heittäny ajat sitte sen roskikseen,muovipussi nippusiteellä tilalle.TERE
Jööran
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo

Viesti Kirjoittaja Jööran »

jake kirjoitti:Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa :D .
Oli kyllä.

Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.

Mitähän ensi kerralla keksitään?
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Castrol

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Jööran kirjoitti: Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.
Kohta tojotaöljyfriikit postaa, jotta tuollaista se mobil on, ei pysy koneessa... :lol: :lol:
Terveisin
Tero
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Jööran kirjoitti:
jake kirjoitti:Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa :D .
Oli kyllä.

Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.

Mitähän ensi kerralla keksitään?
Jätetään vanha tiiviste uuden kanssa paikalleen :lol:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

Viesti Kirjoittaja Tero M »

Juu ja kannattaa uskoa että kun kannessa lukee 25 Nm niin se on 25Nm eikä 1Nm kevyt kiristys :evil:
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

6 litraa mustaa öljyä konehuoneeeessa ja vielä keskellä risteystä... (puuttui vain vihreän liiton kunnanvaltuutettu paikalta!)

Eli sattui aikoinaan käymään näin. Kiristin putsarin kannen muttereita ja toinen pinnapultti tuntui pyörivän mukana. Otin sen irti ja laitoin kierrelukitusta jenkoihin ja oletin, että kaippa se kestää :oops:

Eipä muten kestänytkään, vaan korkkasi myöhemmin koko kannen irti likaisin seurauksin :shock:

Tajusin siinä yhteydessä, etä jos se öljynpainemittari on tapissa, niin se tarkoittaa, että painetta on REILUSTI YLI 3kg.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hirveään sotkuun riittää öljykorkin unohtaminen pois paikaltaan.

Voi kun olisi ollut kamera työpaikalla pari viikkoa sitten kun avasin pellin 200D:stä jossa oli ollut öljykorkki syylärin päällä viimeiset 100 km.
:lol:
wiimax.fi
Avatar
skibe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ma 22.11.2004 14:23
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja skibe »

isoveli vaihtoi öljyt omaan 250td... öljykorkin kannesta taisi mennä kierteet. Moottoritiellä lähti ohittamaan rekkaa ja kone sano POKS! Kone käytettiin auki mut onneks ei löytynyt vikaa.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Avatar
jaggeri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Su 03.04.2005 15:21
Paikkakunta: oulu/maaseutu

Viesti Kirjoittaja jaggeri »

mulle kävi aikanaan ku cdi moottori tuli jäi taksista eka ööveessä se kansi löysälle :lol: oli taksari pahalla päällä :twisted:
caddy66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Pe 22.10.2004 13:38
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja caddy66 »

Näinhän se on,kerran suodattimen kumitiiviste poikittain välissä,ja kerran täyttökorkki tallin pöydällä.TERE ps. onneksi keksitty liuotinaine ja painepesurin
ripe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: To 18.03.2004 22:32
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja ripe »

Jööran kirjoitti:
jake kirjoitti:Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa :D .
Oli kyllä.

Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.

Mitähän ensi kerralla keksitään?

On se hyvä aina joskus huuhdella konetta Mobil ykkösellä :D
kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Allamainittu Hitlerin Kosto ei kans suostunut pitämään kahta tiivistettä saman putsarin alla... :evil: Siivotonta jälkeä. Ja Mobilin Ykköstä totta ihmeessä sekin...
mbe220d
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Jööran kirjoitti:Kannattaa laittaa se oljynsuodattimen kotelon kansi kiinni ennen kuin käynnistää uusilla öljyillä.
Totta haastat :) Onneksi on itsellä karvalakkimalli jossa ei ole koteloa/kantta, kuitenkin pitää muistaa ruuvata se suodatin paikalleen....

Kerran tuli mieleen, että kannattaa pistää öljynvaihtotulppa kiinni ennen uuden öljyn sisään kaatamista (tässäkin oli kyseessä mobilin öljyt, 1RF.... ). :) :) Tais mennä melkein litra läpi ennenkuin muistin että pistetäänpä tulppa takas. Joka kerta se meinaa unohtua, mutta viimetingassa oon muistanut.... Huono muisti nääs.

Pitäis ehkä ruveta ottamaan vanhat öljyt pois pumpulla öljytikun reijästä niin homma helpottuis ja vois vaikka syödä purkkaakin samalla :)
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

Tulee mieleen tapaus kun kaks kaveria laitto linjuriin uusia öljyä pienessä hopussa:
- Proppu auki, vanhat öljyt alko loriseen ulos.
- Asentaja yläpäässä kaataa uutta öljyä mottiin ja huutelee toiselle asentajalle: "laita proppu kiinni kun alkaa tulemaan uutta öljyä".
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Toi kaksi tiivistettä päällekkäin öölisuodattimessa tuntuu olevan yleinen vika.
Nimim. kolme litraa öljyä pihalla.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Vastaa Viestiin