Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille
Kannattaa laittaa se oljynsuodattimen kotelon kansi kiinni ennen kuin käynnistää uusilla öljyillä.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Re: Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille
Turha kapistus koko kansi,oon heittäny ajat sitte sen roskikseen,muovipussi nippusiteellä tilalle.TEREJööran kirjoitti:Kannattaa laittaa se oljynsuodattimen kotelon kansi kiinni ennen kuin käynnistää uusilla öljyillä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Oli kyllä.jake kirjoitti:Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa.
Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.
Mitähän ensi kerralla keksitään?
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Castrol
Kohta tojotaöljyfriikit postaa, jotta tuollaista se mobil on, ei pysy koneessa...Jööran kirjoitti: Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.


Terveisin
Tero
Tero
Jätetään vanha tiiviste uuden kanssa paikalleenJööran kirjoitti:Oli kyllä.jake kirjoitti:Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa.
Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.
Mitähän ensi kerralla keksitään?

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
6 litraa mustaa öljyä konehuoneeeessa ja vielä keskellä risteystä... (puuttui vain vihreän liiton kunnanvaltuutettu paikalta!)
Eli sattui aikoinaan käymään näin. Kiristin putsarin kannen muttereita ja toinen pinnapultti tuntui pyörivän mukana. Otin sen irti ja laitoin kierrelukitusta jenkoihin ja oletin, että kaippa se kestää
Eipä muten kestänytkään, vaan korkkasi myöhemmin koko kannen irti likaisin seurauksin
Tajusin siinä yhteydessä, etä jos se öljynpainemittari on tapissa, niin se tarkoittaa, että painetta on REILUSTI YLI 3kg.
Eli sattui aikoinaan käymään näin. Kiristin putsarin kannen muttereita ja toinen pinnapultti tuntui pyörivän mukana. Otin sen irti ja laitoin kierrelukitusta jenkoihin ja oletin, että kaippa se kestää

Eipä muten kestänytkään, vaan korkkasi myöhemmin koko kannen irti likaisin seurauksin

Tajusin siinä yhteydessä, etä jos se öljynpainemittari on tapissa, niin se tarkoittaa, että painetta on REILUSTI YLI 3kg.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
isoveli vaihtoi öljyt omaan 250td... öljykorkin kannesta taisi mennä kierteet. Moottoritiellä lähti ohittamaan rekkaa ja kone sano POKS! Kone käytettiin auki mut onneks ei löytynyt vikaa.
X204 220CDI
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
ex.
S204 200CDI A
S203 200CDI A
S211 320CDI 4Matic
W164 280CDI
S204 200CDI A
W211 200CDI A
W210 200CDI
W124 200D
Jööran kirjoitti:Oli kyllä.jake kirjoitti:Ei kai vaan sulla ollut öljylähdettä konehuoneessa.
Ällistyttävän nopeasti oli kuusi litraa mobil ykköstä pihalla.
Mitähän ensi kerralla keksitään?
On se hyvä aina joskus huuhdella konetta Mobil ykkösellä

kyllä mersumies pitää olla, vaikkei olis mersuakaan.
Re: Vinkki öljyn ja -suodattimen vaihtajille
Totta haastatJööran kirjoitti:Kannattaa laittaa se oljynsuodattimen kotelon kansi kiinni ennen kuin käynnistää uusilla öljyillä.

Kerran tuli mieleen, että kannattaa pistää öljynvaihtotulppa kiinni ennen uuden öljyn sisään kaatamista (tässäkin oli kyseessä mobilin öljyt, 1RF.... ).


Pitäis ehkä ruveta ottamaan vanhat öljyt pois pumpulla öljytikun reijästä niin homma helpottuis ja vois vaikka syödä purkkaakin samalla

Tulee mieleen tapaus kun kaks kaveria laitto linjuriin uusia öljyä pienessä hopussa:
- Proppu auki, vanhat öljyt alko loriseen ulos.
- Asentaja yläpäässä kaataa uutta öljyä mottiin ja huutelee toiselle asentajalle: "laita proppu kiinni kun alkaa tulemaan uutta öljyä".
- Proppu auki, vanhat öljyt alko loriseen ulos.
- Asentaja yläpäässä kaataa uutta öljyä mottiin ja huutelee toiselle asentajalle: "laita proppu kiinni kun alkaa tulemaan uutta öljyä".
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW