Ampiaiset pesii W123:n ovissa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Kestotähti
Mersumies
Mersumies

Ampiaiset pesii W123:n ovissa

Viesti Kirjoittaja Kestotähti »

Tuli edellisistä kesistä mieleen, minulla on jo kaksi kertaa ollut ampiaispesä W123:n ovessa. Homman nimi on se, että olen keväällä irrottanut autosta kylkilistat, milloin minkäkin remontin takia. Muutaman viikon päästä huomasin, että oven kylkeen lentää ampiaisia, ja ne kömpii kylkilistan kiinnitysreiästä sisään. Kun tilannetta seurasi vähän aikaa, ampiaisia parveili siinä enemmänkin. Auton sisäpuolelle kuului surinaa. Ensimmäisellä kerralla pesä oli tehty kuskin oveen, ja ovi täytyi painaa täyteen Raidia, että yleensä pääsi autoon sisälle. Toisella kerralla pesä löytyi (eri Mersusta) oikeanpuoleisesta takaovesta, siellä siitä ei ollut haittaa kun ajelin enimmäkseen yksin. Silloin laitoin kylkilistan takaisin vasta myöhään syksyllä, kun kuhina pesän ympärillä oli hiljentynyt.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Minulle tarinan opetus oli, että älä ota kylkilistoja kesällä pois... jostain ihmeen syystä W123:n ovi on ampiaisille haluttu pesäpaikka :lol:
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Teippaa vielä kylkiinn semmoiset amppari tarrat :D

Kuva
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Amppareista eroon.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Moi

Kaveri neuvoi, että ampiaisten ahdistellessa kannattaa viedä joku vanha imurin rönttä pesän tuntumaan. Raitapaidat lentelevät putkestä sisään pölypussiin eivätkä enää pääse pois. Näin koko yhteiskunta kuihtuu pikkuhiljaa kuin horsma syksyllä.

Hommahan perustuu siihen, että suurin osa veitikoista ei ole yhtäaikaa pesässä vaan jossain maailmalla työn touhussa. Pesä kuihtuu siis vähitellen pois kun duunareita ei enää ole.
Vastaa Viestiin