ei sitä varmaks voi tietää tänäpäivänä mistään.
noita amg painauma takaluukkuja kun on pyörinyt joka puolella iät ja ajat.
alkuperäisiä amg-malleja on useita. on muutama malli joka on kokonaan tehty kyseisellä pajalla, erittäin harvinaisia, ja kalliita normaali mersuun verrattuna.
sitten on virallisia amg-VARUSTELTUJA autoja, joka riippuu aina millä amg-varusteilla auton esim.ensimmainen omistaja on käynyt varustelemassa autonsa amgellä.
ja vaikka auto olisi suoraan ajettu tehtaalta amg pajalle, ja pyydetty uusi amg-alusta, vanteet, penkit, spoilerit, yms, ei se tee autosta virallista amg mallia.
ensimmäinen amg tekemä malli taisi olla amg "hammer" jossa oli amg tehtaan ensimmainen oma suunnittelema neliventtiili kansi sen aikaseen 500 V8 mallin koneeseen.
hammerissa oli tosin iskutilavuutta kasvatettu muistaakseni kuuteen litraan. ja tehot olivat n.380hv. kiihtyvyys n.5s ja huiput karvan vajaa 300km/h
alkuperäiset hammerit ovat tänäpäivänä erittäin kalliita, ja harvinaisia!
sitten menikin pitempi aika kun seuraava amg omalla moottorilla, ja mallilla saapui myyntiin. se oli normaali kolmesatanen kuutos bensakone, mihin oli taas iskutilavuus kasvatettu 3.4 litraan, ja moniventtiilinen kansi. tehot olivat n.265hv
viimeinen päivitys oli sama kone kasvatettu 3.6 litraiseksi. tehot 272hv. malli kulkee nimellä AMG E36
näitä löytyy vielä paljon myytävänä, mutta hinnat ovat saksassakin kaksin-kolminkeraiset vakio mersu malliin nähden.
amg teki myös erikoismalleja "tosi kulkua" haluaville 500e mallista oman päivityksen, nimellä E60 jossa oli n.370-380hv. auto kiihtyi 5.2s
erikoistilauksesta sai vielä pienen sarjan kutiteltua mallia kyseisestä autosta jossa tehot olivat 399hv.
näitä autoja löytyy muuten myös farmareina
