On se metkaa kun aina niitä 2-ovisia urheilu-autoja ylistetään aina. Ei se maailman Coolein ulkoasu ole koneenväärtti. Kun vääntö-teho suhde on yli puolitoista niin hyvin menee. Ei muuten tuli vaan katottua iltiksestä selänteen pirssiä. Vääntöö ja tehoo alle 500 -mopo. Ferrari on kuitenkin melko näppärä samaan kiihtyvyydet melko tiukalle tehoihin nähden.
Mutta vieläkin sanoisin että pitkä 600- S-mersu-ahistettuna kera AMG ja neljän oven kanssa on jotain.(612hv,1000Nm).
Väsynuttä voimaa(a´la kiekkomiehet)
No Extreme Car Festivalilla Rentalin kaveri kehui heidän Ferrari 360:ä taivaaseen, ja voimaa on aivan älyttömästi jne. Aikani kuuntelin ja tokaisin vaan että ei tuolla 400:lle kyllä kuuhun mennä. Kaveri meni hiukan sanattomaksi
Ei kehdannut huomauttaa että mun vanhassa dieselissäkin on paljon enemmän.

Ei kehdannut huomauttaa että mun vanhassa dieselissäkin on paljon enemmän.
Miltei ei jaksaisi kirjoittaa aiheesta mutta menkööt nyt perjantain pikkiin. Tehoahan mainostetaan aina esimerkiksi juuri tulleessa gti lehden kannessa, joku sierra tjm 650 hv pyöriltä jne. Teho, jokainen tietää mitä se tarkoittaa...miksi moottoripyörässä on kohtuusuuri teho jne, kierrokset on 11000+ rpm. Mikä on se voima joka laittaa moottoripyöräilijän pyörineen tai mersumiehen korinsa kanssa liikkelle, sehän on vääntö, vääntövoima välitettynä laatikon avulla SUHTEESSA massaan. Mikäli vääntö kuivuu kokoon kierrosten noustesa myös teho kuivuu kasaan, joten sitäkään kautta teho ei ole ollenkaan epäolennainen asia. Teho kertoo jaksaako kone vääntää ylärekisterissä.
Mikäli autossa on e 650 hp /8000 rpm se tarkoittaa, että aivan melko varmasti siellä on vääntöä myös alhaalla, ja siten tehoa myös kun kiihdytetään ensimmäiset 50 metriä, tai kuten harrastajat haluavat mitata onko se nyt 60 jalkaa. Näin koska aika vaikea on tehdä konetta, joka herää totaalisesta vasta 5000 rpm jälkeen. Kiihtyvyyden kannalta kuitenkin on aivan oleellista onko siellä renkaalla vääntöä koko sen 1/4 mailin matkalla...mikäli kone ei koskaan pääse lähellekkään sitä 650 hv tehoa kyseisen matkan aikana, johtuen vahdelaatikosta, kuskista tai vain yksinkertiasesti perän välityksestä se auto jää kakkoseksi. Sama asia/ongelma mikäli teho hukkuu pyörän ja alustan väliseen kitkaan.
Silti se auto on nopein tietyllä alueella ajettaessa, eli kun ajetaan nopeudella, eli kierrosluvulla, jolla tuo teho voidaan hyödyntää Esimerkiksi lähdetään kiihdyttämään 130 kmh nopeudesta.... Silti se sama auto häviää rupisemallekin nissanille tietyllä kiihdytysmatkalla mikäli nissan on optimoitu sille välille.
Mielestäni se niistä huipputehoitsta mikäli halutaan puhua 1/4 mailin matkoista, toki elämässä on muutakin...ihania ne ylämäet mitkä nykään voi vetää VOIMALLA läpi ja siellä ei ole jakoa tavan henkilöautoilla.
Mikäli autossa on e 650 hp /8000 rpm se tarkoittaa, että aivan melko varmasti siellä on vääntöä myös alhaalla, ja siten tehoa myös kun kiihdytetään ensimmäiset 50 metriä, tai kuten harrastajat haluavat mitata onko se nyt 60 jalkaa. Näin koska aika vaikea on tehdä konetta, joka herää totaalisesta vasta 5000 rpm jälkeen. Kiihtyvyyden kannalta kuitenkin on aivan oleellista onko siellä renkaalla vääntöä koko sen 1/4 mailin matkalla...mikäli kone ei koskaan pääse lähellekkään sitä 650 hv tehoa kyseisen matkan aikana, johtuen vahdelaatikosta, kuskista tai vain yksinkertiasesti perän välityksestä se auto jää kakkoseksi. Sama asia/ongelma mikäli teho hukkuu pyörän ja alustan väliseen kitkaan.
Silti se auto on nopein tietyllä alueella ajettaessa, eli kun ajetaan nopeudella, eli kierrosluvulla, jolla tuo teho voidaan hyödyntää Esimerkiksi lähdetään kiihdyttämään 130 kmh nopeudesta.... Silti se sama auto häviää rupisemallekin nissanille tietyllä kiihdytysmatkalla mikäli nissan on optimoitu sille välille.
Mielestäni se niistä huipputehoitsta mikäli halutaan puhua 1/4 mailin matkoista, toki elämässä on muutakin...ihania ne ylämäet mitkä nykään voi vetää VOIMALLA läpi ja siellä ei ole jakoa tavan henkilöautoilla.
Lisää tietoa: www.skg.fi