C124:n haku Saksasta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

C124:n haku Saksasta

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Homman nimi on seuraavanlainen:

Kesäksi ei töitä irronnut, joten täytyy keksiä jotain tekemistä. Mielekkäin homma tuntuisi olevan lähteä Saksaan ajelemaan sporttimersuilla.

Idea olisi tuoda 300 CE (ehkä 24v-malli) 90-luvun taitteesta tännepäin myytäväksi. Suomessa pyyntihinnat ovat aivan käsittämättömiä, joten aika helposti pitäisi saada pienehkö voitto aikaan.

Uskon osaavani noin suurinpiirtein katsoa auton kunnon ja arvioida silmämääräisesti kilometrit (mittareihin ja vaihdettuihin polkimienkumeihin en luota :)), mutta yleisesti ottaen CE:t ovat minulle hieman vieraita kulkupelejä. W124 on sen sijaan tuttu kun niitä on tullut ajettua ja kyylättyä jonkinverran.

Kysymyksiä:

- Onko jotain, joka EHDOTTOMASTI pitää ottaa huomioon autoa ostaessa (juujuu, kaikki sähköhärpäkkeet ja korin suoruus yms...)?
- Onko jokin CE:n koneista huomattavasti huonompi tai parempi kuin muut?
- Onko tää ihan hullun hommaa? Ajattelin samalla viettää lomaa, joten ei haittaisi vaikkei voittoa tulisi paljoakaan. Ainahan sieltä saa uusia haettua ;)

- Tarvitko SINÄ CE-Mersua tai jotain muuta vastaavaa Saksasta? Jos sinne asti lähtee, niin samalla vaivalla sieltä tuo kyllä jonkun tilauksenakin. Harkintakykyyni ei tarvitse luottaa sokeasti, jos jotain tuon niin sen kyllä valitsen sen mukaan, että voin sitä itse pitää niin kauan kunnes saan myytyä. Eli en velvoita mahdollisia "etukäteisostajia" mihinkään, kunhan tarjoan mahdollisuutta kuoria kermat päältä :). Yksityisviestillä voi kysellä lisää, matkaan lähden varmaan noin parissa viikossa.

Tarkoitus olisi varmaankin mennä Münchenin suuntaan tai sitten laiskana jäädä Frankfurtin alueelle. Sielläpäin autojen ainakin pitäisi olla todella hyvässä kunnossa. Tässä pari linkkiä, jotka mahdollisesti käyn tarkistamassa:

http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1169633699&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1168451078&
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1169771728&

... tuo alin olisi aika namu, huoltokirjat yms., tosin vähän kärsineet penkit, mutta saahan ne fiksattua :roll:

Toivottavasti tällainen on sallittua täällä. Myy täällä muutkin kaikkea, ja päätarkoitus tässä on kartoittaa CE:n vikoja.

EDIT: Täältä löyty jotain http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... ghlight=ce
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Pyynnithän on mitä on, mutta ei kai kukaan täyspäinen enää nykypäivänä maksa tuollaisesta < 92 300CE/300CE-24:sta yli 10k€:a? Jostain todella vähän ajetusta ja hyvin varustellusta huippukuntoisesta 320CE:stä voisi joku harrastaja maksaakin 15k€, sekin alkaa oleen jo kattohintoja, avot sitten erikseen. Ja kauanhan noi näyttää kaupan olevan Nettiautossa ja tämänkin forumin myyntipalstalla? Farmarien hinnat nyt jotenkuten vielä ymmärtää auton käyttöarvon tuntien, mutta... :roll: Jos tuollaisesta coupesta aikoo isoja voittoja tehdä, joutunee varautumaan useamman kuukauden myyntiaikoihin, noistahan on nyt jumalatonta ylitarjontaa. Tampereellakin on melkein joka jobbarilla vähintään yks pölyttymässä pihan perällä. Ja talvellahan noita huonommin saa kaupaksi. Tämä siis vain meikäläisen mielipiteenä. :)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Eipä se maailmanloppu olisi, vaikka tuollaisella joutuisi jopa jokusen kuukauden ajelemaan. Tarkoitus olisi kuitenkin tehdä kolminumeroinen summa voittoa, koska jos pääsen autosta nopeasti eroon, niin ehdin hakea Saksasta vielä toisen tässä kesän aikana.

Pyynti noilla 24-venttiilisillä on halvimmillaan 11500, reippaasti yli 200tkm ajettuna ja ilman varusteita. Jos saman saisi noin 150tkm ajetusta hyvin varustellusta huoltokirjallisesta niin plussalla olisin ja reilusti. 12-venttiilisiä saa aika halvalla, mutta onhan tuo 24-venainen aika paljon ripeämpi.

Saas nähdä miten äijän käy. Hauskaa tulee todennäköisesti kuitenkin olemaan :)
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Tänne kelpais musta CE300-24 mustalla nahkasisustalla, ilmastoinnilla, ASD:llä ja automaatilla mielellään (oikeasti) alle 200tkm ajettuna.
...tämä siis jos 190E 2.5-16 menee kaupaksi.
Toinen vaihtoehto olisi champagne-värinen vaalealla nahkalla...
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

auton haku...

Viesti Kirjoittaja peteracing »

oon nähny tota auton haku hommaa läheltä ja kaukaa... ei siitä reissusta ja yhden auton tuonnista tiliä saa....ja sit vielä sellanen juttu että niillä mobilen halvimmilla autoilla ei tee mitään!! monesti kuvakin on eri autosta. siis jos kattelette sieltä niitä autoja ni alkakaa kattoon kalleimmista ja sieltä sit alaspäin...
jos hienomman ja siistimmän coupen haet samaan rahaan saksasta ku mitä tuo meidän coupe tuolla foorumilla maksaa ni tarjoon varmasti kaljan ja voisi jopa töitäki löytyä.. :wink:
mut oikeesti saksaaki viisaampi paikka ostaa tax-free auto on tuo pohjois ruotsi
power is nothing without control...
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

No, pääasia olisi että omansa edes saisi pois, ja jos vaikka 500 euroakin tienaisi niin olisi se vaivan arvoista... kävinkin tuolla myyntipalstalla kuikuilemassa, että aika halvalla oot tuota 300 CE 24v:tä myymässä. Alin noista linkittämistäni tulisi olemaan aika lailla saman hintainen, plussana huoltokirja ja vähäiset kilometrit, mutta miinuksena pienet vauriot etupenkeissä.

Jos täysin timmiä CE:tä ei löydy, niin sitten vaikka nätti 124 farkku... siihen mahtuisi viinaakin sen verran, että matkarahat saa kun ne myy :twisted:

Ajattelin myös V-sarjan maskin Vitoon hakea isälleni, joten säästöä tulee siitäkin. Kamala hintaero niilläkin!

Tuo 300 CE 24v mustana mustalla nahkasisustalla voisi muuten onnistua, mutta ASD:llä varustettuja ei paljoa näy (tai sitten siitä ei manita myynti-ilmoituksessa :roll: )
Avatar
Komu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ti 05.10.2004 11:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Komu »

Ikinä en ole saksasta autoa hakenut, mutta oman autoni tarinan voin kertoa:

E 320 coupe. Ajettu (Luultavasti oikeesti) 137tkm.

Saksassakin näitä on paljon ja erikuntoisia. Hakija kävi läpi 9 autoa ennenkuin valitsi tämän minun coupen. Niin ja sellaiset 15t€ siitä on nyt tarjottu, kun sitä tässä olen yrittänyt myydä.

Uskalias kesäloman viettotapa, itse en uskaltaisi ostaa 300-24v myyntivoitto tavoitteena. Hauskaa varmasti tulisi olemaan :P

Tuomas.
Bmw 540i 1996
[url=http://www.elisanet.fi/raul.puurtinen/Mersut/imagepages/image39.html]Ex. MB E 320Coupe 1994[/url] <--Kuva
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Tuleeko mieleen autoja hintaluokassa alle 5000 euroa Saksassa, joilla tekisi varmemmin pienet kesätienestit? Mitään ei ole lukkoon lyöty, noilla vaan näytti olevan suurin ero pyynti- ja saksanhankintahinnoissa.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Ihan nättejä 90-luvun alun Nissan 200SX:iä näyttää saavan Saksasta alle 3k€:llä ja verot ovat luokkaa 2k€; täällä hyväkuntoisista kevyesti tuunatuista pyydetään vielä yli 10k€. :lol: Sama pätee esim. uudempikoppaseen Honda Preludeen eikä japskeilla muutenkaan tunnu paljoa arvoa olevan Saksassa jos Suomen hintoihin vertaa. Vaan erikoisautoja nuokin ovat ja tarjontaa alkaa oleen reilusti. Farmari/tila-auto, pieni kulutus, TDI ja ilmastointi lienevät avainsanoja nykyään... :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

En kyllä bisnestä lähtisi tuolla hakemaan. Ehdottoman hauska tapa kesäloman viettämiselle. Mutta Suomessa "erikoisen" auton myyminen on tunnetusti aika tuskaista puuhaa. Mutta, jos haluat, Tuc, ikimuistoisen coupe-reissun, niin käy ostamassa tämä, ajele vähän ympäriinsä, ja aja rannikolle laivausta varten. Bisnestä en tästäkään väitä löytyvän, mutta linkin auto sopisi aika mahtavasti nykyisesi seuraksi!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Kylläpäs sitä skeptikkoja löytyy :roll:

Ette usko, että saan tuollaisen 24-venaisen mallin myytyä nopeasti vaikka pyytäisin 2000 euroa vähemmän kuin Suomen tämänhetkisestä halvimmasta verot maksetusta? Silloinkin olisin vielä voitolla ja tarvittaessa voisin ottaa parin tonnin vaihtoautonkin, jos se kauppaa helpottaisi.

Täytyy katsastaa ilmeisesti myös Nissanien ja Hondien tarjonta. Tosin en tiedä niistä paljoakaan, enkä siis osaisi erottaa "ominaisuuksia" vioista. :) ...tietty jos joku iskemättömän hieno löytyy, niin tartun tilaisuuteen. Kiitos PM vinkistä!

eerolan ehdottama upea coupe olisi muuten oikein loistava, mutta menee vähän budjetin yli, eikä massat oikein ymmärrä näitten pystärien päälle. :roll:

Meneehän muuten 300E-24:n varaosat tekniikan osalta 300 CE 24v:een? Ei vaikuttaisi olevan edes mitään kamalan hintaisia!
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Mitäs mieltä muuten olisitte tuollaisentapaisesta? Köyhät varusteet, mutta 220 on käsittääkseni oikein kiva kone (olen W124-koppaisella 220:lla ajanutkin) ja huoltokirja yms. ...ja kun ei ole varusteita, eivät ne ole paskanakaan ja hinta olisi enemmän kuin kohdallaan vaikka omaksi käyttöautoksi :shock:

http://mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich= ... 1169771203&
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuoppas minulle sieltä tullessasi ZF4HP automaattilaatikko niin saat ainakin yhden viikonvaihteen kaljat tienattua.

Niin ehjä semmoinen laatikko :lol: Semmonen pitäisi mahtua cupeenkin takakonttiin.

Mikäs niissä V-mallin ritilöissä maksaa, sehän on vain peltikiekura, jonka voisin kyllä tuunata paremman näköiseksi, jollen laiska olisi. Kannattaa huomioida miten se istuu sitten umpioihin, niissä kun on eroa Vitossa ja V:ssä. V:n umpiot tai siis lasit on pyöreämmällä kulmalla. Demec kertoo lisää miten tehdään V-keula.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Jos ei mee kokonaisena Mersu kaupaksi niin siitä saa hyvän rahan osina :shock:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

veskola kirjoitti:Tuoppas minulle sieltä tullessasi ZF4HP automaattilaatikko niin saat ainakin yhden viikonvaihteen kaljat tienattua.

Niin ehjä semmoinen laatikko :lol: Semmonen pitäisi mahtua cupeenkin takakonttiin.

Mikäs niissä V-mallin ritilöissä maksaa, sehän on vain peltikiekura, jonka voisin kyllä tuunata paremman näköiseksi, jollen laiska olisi. Kannattaa huomioida miten se istuu sitten umpioihin, niissä kun on eroa Vitossa ja V:ssä. V:n umpiot tai siis lasit on pyöreämmällä kulmalla. Demec kertoo lisää miten tehdään V-keula.
Jaa että jotta ihan uusi moinen? Paljonko ne siellä maksavat? Budjettini ei ole kymmeniä tuhansia, joten melkeen pitäisi rahat saada etukäteen jollen sitten ota enempää lainaa tuota reissua varten. Jos muuten jollain on tietoa, mistä Mersujen osia kannattaa ostaa Saksassa, niin olisin todella iloinen jos joku kertoisi. Tarjoisin nähdessäni oluenkin.

Kukaan ei vielä kommentoinut tuota 220 CE:tä. Voisi olla aika hyvä hankinta, koska auto on Saksan, Ranskan ja Sveitsin rajalla. Ihan sillä, että aika mielettömät maisemat sielläpäin :)
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Köh köh...harvempi näillä 300-satasilla ajelee jokapäivästä ajoa tai kaupunkipyöritystä :) sen verran iso kukkaro saa olla tai palkka...no enpä ajele itsekään...

Niin asiaan kyllä sieltä Saksasta hyviäkin kai saa...omassa käyttöautossa oli kilometrit 84 000 km vm. -88...nyt 105 000 km ja isompia huolia ei ole ollut... Autossa on "huoltokirja".

Katsastettu Suomessa 3 kertaa ilman huomautuksia. Ostohetkellä oli tiedossa (selvitettiin) konepelti+kyljet maalattu (katto ja takaluukku alkuperäisessä maalissa). Toinen etulokasuoja vaihdettu, ei hitsaussaumoja korirakenteissa. Pohja kuin uudessa.

Mittaristo vaihdettu 220-mersusta (motometer). Omistajia 3 Saksassa joista ensimmäisellä 14 vuotta. Varusteita sen verran vähän että myös korjattavaa vähän ;)

Pelkästään kulutusosia vaihdettu suomessa :) Ja kaks vuotta sitten oli varmasti Suomen halvin - EN MYY
:lol:
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuc kirjoitti:JPaljonko ne siellä maksavat? Budjettini ei ole kymmeniä tuhansia,
Käytetty tietty, uuden voi tilalta vehosta...

:lol: :lol: :lol: Niin sikäli mikäli asia olisi yksinkertaisin lähtisin itse sinne viihteen keitaaseen nauttimaan lomamatkasta ja hakisin laatikon samalla ihan itse. Raha vain ei tipahda itsestään kenellekkään...

En minä siitä autolla ajosta mitään meinaa maksaa, vaan siitä tiedosta mistä moinen vekotin löytyy ja tänne roudaamisesta jne.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

Ehkäpä viisaammin teet,kun ostat sopivan auton omaan käyttöösi,etkä myyntimielessä,niin silmät pysyvät auki paremmin,ja saat(at) nauttia tuliaisesta ties kuinka kauan :wink:
Oma coupeni on ainakin käyttöautona palvellut todella hienosti jo kolme vuotta,ja vaikka joku siitä 10 tke tarjoaisi,niin en todellakaan sitä myy,koska sillä rahalla en vastaavaa saa.onhan sillä jo 101 tkm ajettukkin ja vm-90,siis ikäloppu mittarinpyöritys Saksantuonti. :P ,mutta eteenpäin vie hienosti edelleen....
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
Jarppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 126
Liittynyt: Su 23.01.2005 21:50

Viesti Kirjoittaja Jarppa »

Voi voi...Taitaa voitot olla aika avuttomat.....
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1560
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Varmemmin tilin tekee vaikka taimen istutuksessa tai ojan kaivussa :lol: Rekka lasti niitä on tuotava jos mieli tehdä voittoa :!:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Mikko K. kirjoitti:Varmemmin tilin tekee vaikka taimen istutuksessa tai ojan kaivussa :lol: Rekka lasti niitä on tuotava jos mieli tehdä voittoa :!:
Ei kai se määrä nyt sitä voittoa sen kummemmin takaa... jos rekkalastillisesta saa voittoa, niin miksei sitten yhdestäkin? :)

Aika paljon ihmiset varoitelleet, joten lähden varmaankin ensin katsomaan 220 CE -malleja ja jos mitään ei löydy, niin sitten keksin jotain räväkämpää... ittellä ei olisi varaa paljoa ajaa 24-venaisella isolla koneella kun kuluttaa yhtä paljon kuin pystäri :?
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Homma etenee... nyt on lennot maksettu ja aika läjä autoja selattu mobilesta. Meni sinänsä hyvin, että ehdin ihan rauhassa ensin katsastaa Frankfurttia pyhänä ja sen jälkeen alkaa itse "työ", eli tarkoitus olisi katsastaa niin kauan autoja, kunnes sopiva löytyy.

Kovaa kiirettä ei ole, mutta yritetään nyt heinäkuun aikana takaisinkin tulla :)

Jos jollain on hyviä kokemuksia halvoista Frankfurtin hotelleista, niin arvostaisin hyviä vinkkejä. Pari yötä pitäisi sielläkin nimittäin viettää.
Vastaa Viestiin