Alkaa kypsyttää toi veden tulo mersun sisälle. samaa ongelmaa ollu vähän joka mersussa,
- S124 oli yksi reikä huonon jälkiasennuksen johdosta ja korjattu,
- W123 oli rintapellissä reikä ja korjattu
-R107 oli kanssa monenlaista, tuli tehtyä duunia niin pirusti ja nyt on kuiva.
-W116 alussa oli aika seula sateella, ja vieläkin tihkuu lähinnä sieltä sulakerasian tienoilta.
Etenkin ton w116 rintapelti on onnettomasti suunniteltu veden kannalta , konepellin vaijeriaukkokin on siinä liian alhaalla. Tuntuu että tää w116 on tavallista vaikeampi tapaus, joten täytyy muuttaa strategiaa. Suunnitelma on se että kun veden tulon saa tukittua, perusolettamus on edelleen että vettä kuitenkin jossain vaiheessa tulee sisään (realismia). Joten perustetaan lattiaan salaojajärjestelmä soveltaen rakennustekniikkaa.
Vesi kuitenkin tulee edestä ja tehdään seuraavaa:
- etulattian alimpaan kohtaan tehdään vedenpoistoreikä eli oven vieressä olevaan alipaineputki 'ojaan'. Asennetaan semmonen suunnattu poistoreikäkumi niinku 123:ssa (roiskevesi pysyy ulkona)
- padotaan lattia poistoreiän takaa ettei vesi valu alemmalle takalattialle.
- asennetaan etulattiaan äänieristematton palasia niin että vesi kulkee välistä ja välimatto on irti lattiapellistä. Syntyy siis väliin ilmatila.
- Tuuletus olisi tietysti myös hyvä, eli asennetaan pientä muoviputkea lattian välitilaan ilmavirtakanavasta.
Jos tämä toimii ei tarttis välittää sisään tulevasta vedestä, ku sitä kuitenkin jossain vaiheessa tulee.
Taidanpa toteuttaa. Olen ihan tosissani
Mersuun salaojajärjestelmä
Mersuun salaojajärjestelmä
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Mieshän puhuu asiaa. Toteutukseesi en ota kantaa, vaan vesivaurioihin. Kokemusta on sekä W116:n rintapellistä että W123:n akun takaisesta rintapellistä. Missä kohti W123:ssasi tuo paikka oli, ja kuinka korjasit sen?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vesivuoto W123:ssa oli akun alapuolella, sivulla, jossa on se valumareikä sinne alapuoliseen pyöräkoteloon, sormen mentävä reikä löyty just siinä supistuskohdassa. Nyt tuli vain sialla kitattua.
Periaatteessa toi kuivatus systeemihän on jo alunperin olemassa siellä takakontin puolella.
Periaatteessa toi kuivatus systeemihän on jo alunperin olemassa siellä takakontin puolella.
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1226
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Mullakin takakonttiin kertyy sateella tai pesun yhteydessä vettä. Kunhan kerkiää niin pitää syy selvittää ja vika korjata, reikiä ei pitäisi olla paitsi lasilämppärin johtojen läpiviennit.
Etujalkatiloista minullakin menee pienet viemärit maahan.
Etujalkatiloista minullakin menee pienet viemärit maahan.
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Vaihda takaluukun tiiviste, se on aika tarkka vuotamaan siitä.Olli Lajunen kirjoitti:Mullakin takakonttiin kertyy sateella tai pesun yhteydessä vettä. Kunhan kerkiää niin pitää syy selvittää ja vika korjata, reikiä ei pitäisi olla paitsi lasilämppärin johtojen läpiviennit.
Etujalkatiloista minullakin menee pienet viemärit maahan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Hyvä konsti tutkia tuo vuoto on toimia seuraavasti. Eli menee itse takakonttiin ja paiskaa luukun kiinni. Sitten pyytää toista henkilöä laskemaan vettä letkulla ja samalla itse seuraa kontista mistä vesi tulee. Yksi mahdollinen vuotokohta on ainakin W123:ssa takavalojen yläpuoli. Sen saa siististi tiivistettyä mustalla auton lasin tiivistysmassalla. Sitä kun pursottaa siihen ohuen viivan niin ei ulkonäkö paljon tiivisteestä eroa. Se ei myöskään kovetu niin kovaksi, että sitä ei saisi helposti pois, kun vaikka irrottaa takavaloja. Toki pinta hieman kovettuu. Silikoonit kannattaa autohommissa unohtaa täysin, niistä ei ole kuin harmia.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: Mersuun salaojajärjestelmä
...eikä tuota "varustetta" ole uudemmistakaan poistettu, kuten täällä esitelmöin.Tomi kirjoitti:Alkaa kypsyttää toi veden tulo mersun sisälle. samaa ongelmaa ollu vähän joka mersussa...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]