Forumin siistein W124

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Intrat

Viesti Kirjoittaja AMG »

epk kirjoitti:hieno väri ja vanteet :lol:

mites intrat oot saanu mahtumaan eteen ?
Sehän se ongelma onkin. Hieman olen sorvannut vannetta sisäkehältä, ja hinut iskaritolppaa, ei mitään järkiratkaisuja. Vieläkin vastaa hieman kun perruutta ja kääntää, eli edessä saisi olla 8 1/2" leveät. Meinaan tehdä eteen ja taakse 2-3mm välilevyt. Toivottavasti ongelma katoais.. :?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

noilla spacereillä varmaan jo katoaa ongelma, ei ainakaan iskariin ota kiinni.

mitkäs renkaat sulla on ? 225-35 voi olla oikea koko eteen tuon projektin jälkeen.
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

epk kirjoitti:noilla spacereillä varmaan jo katoaa ongelma, ei ainakaan iskariin ota kiinni.
mitkäs renkaat sulla on ? 225-35 voi olla oikea koko eteen tuon projektin jälkeen.
Tuumailua vaan.....Aika venytettty alkaa olee kumi jo noilla spekseillä (225/35), kun ainakii minusta se 225/40:kin oli jo aika "saksa-look", eli kapea kumi leveellä vanteella (tuossa alakuvassa). Meinaan vaan että toimiiko rengas vielä(kin) kuten pitäisi, jos on vielä vähän matalampi... :roll: Toiminee varmaan, tämä nyt vaan oli tälläistä "ääneen ajattelua". :wink:

Ongelma hävinnee spacereilla, eiväthän vanteet varmaan liian ulos tule kuitenkaan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Viesti Kirjoittaja AMG »

epk kirjoitti:noilla spacereillä varmaan jo katoaa ongelma, ei ainakaan iskariin ota kiinni.

mitkäs renkaat sulla on ? 225-35 voi olla oikea koko eteen tuon projektin jälkeen.
225-40 Edessä
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juu juu, saksa lookkia vaan :twisted:

ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa :roll:

124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.

18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.

Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.

mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Viesti Kirjoittaja AMG »

epk kirjoitti:juu juu, saksa lookkia vaan :twisted:

ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa :roll:

124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.

18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.

Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.

mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
Niin... Mie kyllä olen aina vihannut nuita korisarjoja. Se on mielestäni tyhmin tapa laskea autoa. Helemat raapii maata ja pää mahtuu renkaan ja lokasuojan väliin. On nuita japanikustomeja nähty. Mielestäni mersussa renkaan täytyy myötäillä kaarta, sekä edessä että takana. Vaikka 124:ssa ei aivan pyöreä kaari olekkaa. Kaaria voi aina hieman modifioida... :) epk:n sininen mese näyttää juuri siltä miltä mielestäni pitää näyttää, mutta muistetaan, tämä on vain minun mielipide. Hieman pullistusta ja ne 35 sarjan renkaan...niin... :)

mitäs epk meinaa proge ja progu .. :wink: :?:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

juuri niin, parhaalta se näyttää kun renkaan kulutuspinta on kaaren lieppeillä :wink:

esim. näin , ei voi tuosta paremmaksi panna 8)

edit : progressiivisuutta tarkoitan, eli jousen ylä tai ala päässä (tai molemmissa) on pienemmälle "kerälle" menevä osuus , eli jousi on progressiivinen, joka tekee menosta pehmeempää mitä ei progu jousi.
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

epk kirjoitti:juuri niin, parhaalta se näyttää kun renkaan kulutuspinta on kaaren lieppeillä :wink:

esim. näin , ei voi tuosta paremmaksi panna 8)

edit : progressiivisuutta tarkoitan, eli jousen ylä tai ala päässä (tai molemmissa) on pienemmälle "kerälle" menevä osuus , eli jousi on progressiivinen, joka tekee menosta pehmeempää mitä ei progu jousi.
Vaatimattomuus kaunistaa vai miten se meni ;)
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

epk kirjoitti:




18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.

Ei se välttämättä ota kiinni ees 235 kumeilla jos vaan pikkasen on kaaria levitetty??Tai ei mulla noi 235/35/19 kumit ainakaan ota edessä kiinni mihinkään... :wink:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

w124 sarjan mersuun eteen 225/35 ja menee laittaa matalaksi ja ei ota kinni ikinä :) kokemusta on =)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

Hessu kirjoitti: Ei se välttämättä ota kiinni ees 235 kumeilla jos vaan pikkasen on kaaria levitetty??Tai ei mulla noi 235/35/19 kumit ainakaan ota edessä kiinni mihinkään... :wink:
puhe olikin jos vedetään kunnolla tonttiin :twisted:
Avatar
Hessu
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 615
Liittynyt: To 07.08.2003 19:11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Hessu »

No joo mikä on sit kunnolla?? :lol: Eipä tuo meikäläisen kotterokaan ihan mikään hirmuinen maastoauto ole... :roll: Vai onko?? :oops:
MB 280CE-83



Ex:MB 300E-24V-91
MB 300SEL-86
MB S350TD-93
MB 560SEC-89
MB 300TD-81
MB VITO-04
MB 300GD-82
MB E320CDIT 4-MATIC-07
MB E55 AMG-01
MB 500E-92
MB ML320-01
LB 500CE-32V-91
MB Vito 120CDI-07
MB E500-03
MB C63AMG-08
MB 190E 3,6 AMG
MB 190 DTM EVO2
MB 300D-82
MB S300TD-98
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12792
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no ei olekkaan 8)

oma nykyinenkin tuli sen verran tonttiin että et31 18"-8" vanne 235-40 kumppa oli edessä, ei mitään toivoa että olis mahtunut pyörimään kunnolla !
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

epk kirjoitti:no ei olekkaan 8)

oma nykyinenkin tuli sen verran tonttiin että et31 18"-8" vanne 235-40 kumppa oli edessä, ei mitään toivoa että olis mahtunut pyörimään kunnolla !
Ei se kuule epk taida niistä kumeista johtu. Lueppas tämä niin osaat hankkia oikeanlaiset vanteet :!:

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=

:lol: :lol: :lol:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

epk kirjoitti:juu juu, saksa lookkia vaan :twisted:

ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa :roll:

124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.

18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.

Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.

mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
Meinasit että 18"225-40 raapii varmasti!
No ei varmasti raavi!!
Avatar
gbc
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 684
Liittynyt: Ti 12.08.2003 19:01
Paikkakunta: Uppsala,Sweden

Viesti Kirjoittaja gbc »

ISÄNTÄ kirjoitti:
epk kirjoitti:juu juu, saksa lookkia vaan :twisted:

ei vaan, mulla oli viimeks 8"-18" vanne , et 35 , ja 225-40. Raapis noilla edestä vähäsen, oli niin pal tontissa :roll:

124:sta ei saa sika matalaks ilman ettei raapis isolla vanteella, esim. 40 profiilinen kumi 17" vanteella, tuolla saa aika tonttiin ja ei pitäis raapia.

18" 225-40 kumilla raapii varmasti, 215-40 tai joku 225-35 voi onnistaa. Edestä siis. Yks tapa on saada "matalemmaks" on ostaa korisarja.

Kaiken lisäksi h&r -55 sarja 200D:lle on progu, eli kun tuolla sarjalla vedät tonttiin niin joustoa on sen verran että raapii varmasti. Yks olis laittaa ei proge jouset ,eli isompi koneisen jouset.

mutta hei, vaikeeks ehkä menee, kyllä jonkun ratkaisun löytää lopulta !!!
Meinasit että 18"225-40 raapii varmasti!
No ei varmasti raavi!!

Jos madallat sen kunnolla niin raapii 225/40...jos et madalla kunnolla niin sillon ei raavi...mutta kuka se korkealla mersulla jaksaa ajella ;)
-MB W124 500E- CBZ

Eksit:
MB E55 -03 Kleemann K4
S124 E280 -96
C32 AMG 2004
500E -92 ja nykyinen
C36 AMG -95
1 TUSINA w124
4kpl w123 (Paras malli)
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Aikaa se otti ja semmosta kun kolarista sai sen toipumaan, mutta valmista tuli kuitenkin :)
Oma toteutus aiheesta W124:

Kuva

Kuva
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
JoonasH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Ke 16.03.2005 20:03
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja JoonasH »

DuPu kirjoitti:Aikaa se otti ja semmosta kun kolarista sai sen toipumaan, mutta valmista tuli kuitenkin :)
Oma toteutus aiheesta W124:

[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu4.JPG ]

[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu3.JPG ]
Sorry DuPu, mut noi kromikaaret ja kynsisuojat HETI karkeajäte-astiaan, ni on nätimpi (mun mielest liian "paappa"-malli). Toki jos tykkää, ni minkäs sille... :roll:
W124 300D aut. -89 MYYNNISSÄ!
W210 E320 aut. -96 AMG-style
Avatar
Tore
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Ma 21.03.2005 08:13

Viesti Kirjoittaja Tore »

Kromikaaret ihan hyvät, mutta kynsisuojat ja etenkin tuo lintulauta ei kuulu mersuun!!! :evil:
MB 300 TDT -87 A
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Itseä vaan sattuu miellyttämään tuo kromin kiilto...
Ja koska tuota nyt olisi tarkoitus pitää aikas monta vuotta, niin kynsikupit ovat
aika ehdottomat... On se vielä tuota kuppiakin kauheamman näköinen se raapaleilla oleva kolo kahvan alla...
Ja tuo hellan sponleri on ainoa ja oikea lauta joka todella kuuluu mersuun, maustettuna pitkällä jarruvalolla, pukee perää takapään katsottuna paremmin kun hyvin..
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

väri on TODELLA hyvä!
takaspoilerilla voi heittää naapuria....

kaikenkaikkiaan kyllä maukkaan näköinen..
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
DuPu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 715
Liittynyt: Ti 14.12.2004 17:34
Paikkakunta: 02
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DuPu »

Sininen kameleontti.. :)
ST-Romua vuodesta 2007
Avatar
SLC-450
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 354
Liittynyt: Pe 23.05.2003 12:19
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja SLC-450 »

Vieläkö pääsee kisaan mukaan?? :P :lol:

Tietysti alkuperäinen on aina hieno ja tottakai autossa pitää olla myös aikakautensa kumit ja vanteet (Zender) :wink:


Elikkä Täällä minun Mercedekseni.

(On kyllä tosiaan nähtävissä jo useammassakin topicissa).
Edelliset mercedekset:
W 123 240 D -1984
W 107 450 SLC -1973
W 124 220CE -1992
w ??? 508 -1979
W170 230 SLK -1998
--------------------------------------------
Tämänhetkiset ajoneuvot:
1983 Mercedes 300SD
2002 316 Mercedes Sprinter ála FRANKIA 7000 (mobilehome)
2001 986 Porsche Boxster S
KTM 690 Rally 2008
Avatar
Jaska78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 14.01.2005 16:26
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska78 »

Siisti kuin sika pienenä! Alkuperäis-look puree aina, vaikka itsellä vielä vähän "poikastaa" ja pitää saada tuunata alujen sun muiden kanssa.
Avatar
Jaska78
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 14.01.2005 16:26
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaska78 »

Jos tähän kerran coupetkin kelpaa, pistetään omakin tyrkylle.

Kuva
Avatar
Rieskale
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 28.07.2004 16:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Tossa mun vuosikertacoupe

Kuva

Kuva
[img]http://img.photobucket.com/albums/v333/Rieskale/sign.jpg[/img]
-300 CE-
tommijs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 69
Liittynyt: La 04.09.2004 19:16
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tommijs »

HIENOT VANTEET! Meikä tykkää!
W211 200cdi -03
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Pirun nättejä nämä kaksi viimeisintä! :)
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

SLC-450 kirjoitti:Vieläkö pääsee kisaan mukaan?? :P :lol:

Tietysti alkuperäinen on aina hieno ja tottakai autossa pitää olla myös aikakautensa kumit ja vanteet (Zender) :wink:


Elikkä Täällä minun Mercedekseni.

(On kyllä tosiaan nähtävissä jo useammassakin topicissa).
Tosi siisti,ääni tälle!Kyllä nuo Zenderit on hienot aina,kattelin semmosia jo 80-luvun lopussa,silloin vaan ollut varaa aluja ostella.
Vielä kun vaihdat oranssit sivuvilkut,tai kirkkaat etuvilkut.
Maskista vielä,omaan 124:seen meinasin vaihtaa maskia,mutta kun kaikilla näyttää olevan Tarzan Bundalo 3000-maskeja,niin alkuperäinen näyttää tosi erikoiselta ja hienolta!
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2070
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

JoonasH kirjoitti:
DuPu kirjoitti:Aikaa se otti ja semmosta kun kolarista sai sen toipumaan, mutta valmista tuli kuitenkin :)
Oma toteutus aiheesta W124:

[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu4.JPG ]

[ http://koti.mbnet.fi/dupu/marsu3.JPG ]
Sorry DuPu, mut noi kromikaaret ja kynsisuojat HETI karkeajäte-astiaan, ni on nätimpi (mun mielest liian "paappa"-malli). Toki jos tykkää, ni minkäs sille... :roll:
Livenä on kyl todella upea auto..

Ääneni annan Hessun ja gpc:n autoille.. Nyt meinaa iskee jo W124 kuume ku kattelin tätä topiccii..
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Vastaa Viestiin