mersun penkit
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
mersun penkit
ompa taas tullu huomattua ett noissa röntissä on ihan sairaan huonot tuolit ollu aina....tietty o noita hillomalleja mut kuitenki. miten voi olla mahollista ett noin kalliissa ja laadukkaassa merkissä ei oo otettu huomioon tommosta asiaa. just tänään kävin vanhempien c-mallilla ajamassa ja siinäkin on on tosi onnettomat...ne on kuitenki ryhdissään(165000km ajettu)
kävin tänään kattoon baxiin uutta sisustusta ettei tarvis alkaa tota cossun sisustusta purkaan...tosi hieno nahka sisustus olikin muisti penkeillä...mut voi että mä voin pahoin ku istuin niissä....
oisko jollain mielessä jotain ratkasua tähän???
kävin tänään kattoon baxiin uutta sisustusta ettei tarvis alkaa tota cossun sisustusta purkaan...tosi hieno nahka sisustus olikin muisti penkeillä...mut voi että mä voin pahoin ku istuin niissä....
oisko jollain mielessä jotain ratkasua tähän???
power is nothing without control...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
vertailua...
mut ei niitä kyllä voi verratakkaan muihin ns. laatuautoihin...
tossa pikkumersussa(2.3-16) on sellaset penkit ett selkävikainenki voi kävästä kemistä helsingissä...mut ei esim. sillä c-mallilla....
en haluiskaan mitään rallipenkkejä vaan sellaset tukevat ja ei haittais vaikka ois säätöjäkin..
tossa pikkumersussa(2.3-16) on sellaset penkit ett selkävikainenki voi kävästä kemistä helsingissä...mut ei esim. sillä c-mallilla....
en haluiskaan mitään rallipenkkejä vaan sellaset tukevat ja ei haittais vaikka ois säätöjäkin..

power is nothing without control...
Suosittelen W124 2. sarjan penkkejä. Istuimiahan jämäköitettiin tuolloin oikein kunnolla. Tietysti kuosi on erilainen kuin 1. sarjassa, mutta paremman puutteessa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: vertailua...
Esim. 500 sarjan bemun, cossu sierran tai audin recarot.peteracing kirjoitti:mut ei niitä kyllä voi verratakkaan muihin ns. laatuautoihin...
tossa pikkumersussa(2.3-16) on sellaset penkit ett selkävikainenki voi kävästä kemistä helsingissä...mut ei esim. sillä c-mallilla....
en haluiskaan mitään rallipenkkejä vaan sellaset tukevat ja ei haittais vaikka ois säätöjäkin..
Myös glx-mallin 626 ~89-92 matuissa on tosi hyvät penkit.
Kaveri laitto 200D:hen vanhakoppasen imprezan penkit, mutta ne on mun mieleen liian kovat!
Edit: Tai sitten koko sisustus ovipahveineen jostain ~90vm. mersusta. Kangas-sisustus siis.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
niin...
oli kyllä tosi asiallinen tuo sisustus mitä tänään kokeilin...sellasta harmaata nappanahkaa ja sellasia pikkureikiä...vissiin ettei hiosta
ei ollu ne hirveet taxi mallit jollasia oli t-fordeissakin...mut on jotku esim. bemarin penkit tukevampia...mut niitten kans tulee sit ovi verhoilu ongelmat..
kai nuo nahat tulee jos menee tarjous läpi

ei ollu ne hirveet taxi mallit jollasia oli t-fordeissakin...mut on jotku esim. bemarin penkit tukevampia...mut niitten kans tulee sit ovi verhoilu ongelmat..
kai nuo nahat tulee jos menee tarjous läpi
power is nothing without control...
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
nahat
mersun ne oli....oisko jostain +90 paremmasta mallista...kerron hinnan ku selviää
power is nothing without control...
Isäpuoli osti itelleen Jeep Cherokeen (vm. 92), siinä on tosi mukavat jakkarat. Tukevat ja pehmeät. Sähkösäätöä ja nahkaa...
Etsi jostain sellaiset.
Tai mene autoliikkeeseen koeistumaan vanhoja autoja, kyllä sieltä hyvät penkit löytyy - jopa aika yllättävistä merkeistä.
Etsi jostain sellaiset.
Tai mene autoliikkeeseen koeistumaan vanhoja autoja, kyllä sieltä hyvät penkit löytyy - jopa aika yllättävistä merkeistä.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Mitäs sarjaa minun etupenkit on (jos noista kuvista pystyy tunnistamaan)? Jämäkämmät vai ei? Ja milloin tuli w124 2.srj?Timo L. kirjoitti:Suosittelen W124 2. sarjan penkkejä. Istuimiahan jämäköitettiin tuolloin oikein kunnolla. Tietysti kuosi on erilainen kuin 1. sarjassa, mutta paremman puutteessa...
http://sudit.us/millhill/autot/mb280.html
Recarot nuo on ja mielestäni ihan kohtuuhyvät - varsinkin kun vertaa alkuperäisiin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Eikös nuo ole w124:sen 1- sarjaa, jota oli markkinoilla 85-9.89.
Tai sitten w123:sen 3. sarjaa, joka on sama penkki kuin w124:sen eka sarjassa. Vai onko
Edit. Mistä noista penkeistä näkee, että ovat recarot? Päällepäin tismalleen kaikkien prefacelift w124:sten etujakkaroiden näköiset. Ja samalla samannäköiset kuin viimeisissä w123:ssa. (83-85) Erona vain mielestäni noissa uusimpien w123:n ja vanhimpien w124:n penkeissä nuo säätörullasta vetäisemällä toimivat niskatukien korkeussäädöt kakkosnelosten penkeissä.
Tai sitten w123:sen 3. sarjaa, joka on sama penkki kuin w124:sen eka sarjassa. Vai onko

Edit. Mistä noista penkeistä näkee, että ovat recarot? Päällepäin tismalleen kaikkien prefacelift w124:sten etujakkaroiden näköiset. Ja samalla samannäköiset kuin viimeisissä w123:ssa. (83-85) Erona vain mielestäni noissa uusimpien w123:n ja vanhimpien w124:n penkeissä nuo säätörullasta vetäisemällä toimivat niskatukien korkeussäädöt kakkosnelosten penkeissä.
Viimeksi muokannut Hemingway, Ma 06.06.2005 09:26. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Termos,
Taaskin kyselen asiaa, johon joku verhoilija saattaisi osata paremmin vastata.
Aiemmista viesteistä on selvinnyt, että 124:n ykkös- ja kakkossatsin penkit käyvät samoihin reikiin mutta käykö ykkössatsin verhoilu kakkossarjan rungon päälle? Meinaan, että omakin kuskinpenkki on aika seis ja jos sen käyttää jossain verhoilijalla, kannattaisiko heittää sille samalla uudempi runko ja sanoa, että kasaa tähän.
t.
Risto
Taaskin kyselen asiaa, johon joku verhoilija saattaisi osata paremmin vastata.

t.
Risto
E500 – 211.070
Sivosen penkit ovat 1. sarjaa, eli "vieterimäisemmät" kuin 2-sarjalaiset. Kyllä nuokin ovat tikissään jämäkät, mutta löystyvät nopeasti. Jämäkämmät 2-sarjalaiset tulivat faceliftin yhteydessä 9/89 kuten epk sanoi.
Roisto: sopivuudesta en mene vannomaan, mutta tikkaus ainakin on erilainen 1. ja 2. sarjan penkeissä.
Ei tuolla valmistajalla ole mitään merkitystä vakiopenkeissä. Ne on kaikki samanlaisia ja samojen standardien mukaan valmistettu, oli sitten Recaron, E.A.H. Nauen tai jonkun muun tekemiä.
Hemingway: penkin sisällä on yleensä valmistajan lappu:

Roisto: sopivuudesta en mene vannomaan, mutta tikkaus ainakin on erilainen 1. ja 2. sarjan penkeissä.
Ei tuolla valmistajalla ole mitään merkitystä vakiopenkeissä. Ne on kaikki samanlaisia ja samojen standardien mukaan valmistettu, oli sitten Recaron, E.A.H. Nauen tai jonkun muun tekemiä.
Hemingway: penkin sisällä on yleensä valmistajan lappu:
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tosi on. Mutta,mutta- mitäs raati sanoo kun mulla on tuossa langissa nahkaset pallit ja poikittaisia tikkauksia kuosissa, ja ei ainakaan istuinosassa yhtään vieteriä. Tukevuudeltaan parasta mitä ikinä on tullut kakkosnelosessa vastaan. Sportlinen jakkarakin tuntui näiden jälkeen vieterivehkeeltä. Mikäs konstruktio tämä sitten lie?epk kirjoitti:mun mielestä sivosen penkit vielä ykkössarjaa, muovikylkien mukana tuli paremmat penkit, eli 89 eteenpäin.
250TD -86, 260E LANG -90
En ole kyllä missään autossa istunut niin huonoilla penkeillä kuin mitä oli W123:n tekonahkapenkit, tosin se´oli vanha taksi joten ajettukin oli se puolitoista miljoonaa. Talvella ne oli jääkylmät, kesällä liimaantu ihoon kiinni ja sivutukea oli vähemmän kuin meikäläisen kolmen istuttavassa sohvassa. Selkänsä niissä vain sai kipeäksi ja kaikin puolin kamalat. Hyi.
Eikä ne W124:n penkit juuri sen parempia ole olleet, onneksi ei ole tullut omalle kohdalle muita kuin kankaisia.
Ja kaverin -99 c-mallissa ei sanottavaa parannusta ole tullut mielestäni, aivan umpisurkeat verrattuna muihin nykyaikaisiin.
Seuraavan kerran kun olen mersua ostamassa on siinä kyllä pakko olla jonkin sortin sporttisisusta että kestää selkä istua.
Parhaat penkit millä olen ajanut oli ainakin minun ruholleni BMW e36 m3:n nahkarecarot. Tosin olisi niissäkin voinut kuuma tulla pitemmän päälle.
Ja vanhemmissakin saabeissa on pirun hyvät penkit jo vakiona, siis kun muistaa verrata aikalaisiinsa. Ja edelleen, kaverin äidillä on kauppakassina 9-5 aero, ja siinä on kyllä aivan helvetin hyvät penkit ainakin matkustaa.
Ai niin, on vielä yksi missä on kamalammat penkit kuin mersuissa: datsun 100a on aika hulppea...
Eikä ne W124:n penkit juuri sen parempia ole olleet, onneksi ei ole tullut omalle kohdalle muita kuin kankaisia.
Ja kaverin -99 c-mallissa ei sanottavaa parannusta ole tullut mielestäni, aivan umpisurkeat verrattuna muihin nykyaikaisiin.
Seuraavan kerran kun olen mersua ostamassa on siinä kyllä pakko olla jonkin sortin sporttisisusta että kestää selkä istua.
Parhaat penkit millä olen ajanut oli ainakin minun ruholleni BMW e36 m3:n nahkarecarot. Tosin olisi niissäkin voinut kuuma tulla pitemmän päälle.
Ja vanhemmissakin saabeissa on pirun hyvät penkit jo vakiona, siis kun muistaa verrata aikalaisiinsa. Ja edelleen, kaverin äidillä on kauppakassina 9-5 aero, ja siinä on kyllä aivan helvetin hyvät penkit ainakin matkustaa.
Ai niin, on vielä yksi missä on kamalammat penkit kuin mersuissa: datsun 100a on aika hulppea...
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa
Mersun Penkit
Ei mersun penkit niin huonoja ole kuin näistä kirjoituksista saa ymmärtää.
Me ihmiset olemme kaikki eri pituisia ja painoisia.Ei yksi valmistaja pysty millään tekemää jokaiselle sopivaa penkkiä. Ja tämä nahka ja sähkö ei muuta penkkiä miksikään Olen Yli 50 vuotta tehnyt työnäni autoverhoilua ja itse ajanut mersulla yli 40 vuotta ja sopinut vallan hyvin näihin penkeihin Joskin niitä tarvinnut vahvistaa mutta se on hyvin pieni homma Kyllä tämä onkelma on monessa muussakin merkissä ..Kyllä näihin penkeihin on matkan varrella tehty mitä ihmeellisimpiä systeemeitä. Että katsokaamme jokainen ensin itseämme ja katsokaa senjälkeen penkkiä voi ollakkin ettei se olekkaan penkissä vika. Enemmän näihin kalliinpiin autojen penkkeihin tehdään Muutoksia MM , Audi ja volkkarin penkkejä korjataan jatkuvasti koska niissä on varsin huonot säädöt esimerkiksi mersuun verrattuna Että ajakaamme MERSULLA !!!!!!!
Me ihmiset olemme kaikki eri pituisia ja painoisia.Ei yksi valmistaja pysty millään tekemää jokaiselle sopivaa penkkiä. Ja tämä nahka ja sähkö ei muuta penkkiä miksikään Olen Yli 50 vuotta tehnyt työnäni autoverhoilua ja itse ajanut mersulla yli 40 vuotta ja sopinut vallan hyvin näihin penkeihin Joskin niitä tarvinnut vahvistaa mutta se on hyvin pieni homma Kyllä tämä onkelma on monessa muussakin merkissä ..Kyllä näihin penkeihin on matkan varrella tehty mitä ihmeellisimpiä systeemeitä. Että katsokaamme jokainen ensin itseämme ja katsokaa senjälkeen penkkiä voi ollakkin ettei se olekkaan penkissä vika. Enemmän näihin kalliinpiin autojen penkkeihin tehdään Muutoksia MM , Audi ja volkkarin penkkejä korjataan jatkuvasti koska niissä on varsin huonot säädöt esimerkiksi mersuun verrattuna Että ajakaamme MERSULLA !!!!!!!
Vaihtaisin allekirjoituksen
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
Kertovat että täällä on mersulla ajettava koska "ylälauteilla"ei ole MERSUJA . Ei ole yhtään vaihtoautoa tullut.....
MItä nyt olen Istunut takseissa, kaiken merkkisissä ja mallisissa semmoset 50tkm, niin mielestäni ei ne mitään kehnoja penkkejä ole, ne on tukevasti rakennettujakin ja kestävät kulutusta..
Volvoissa on kyllä mukavat penkit ehkä siksi että ne on aavistuksen pehmeämmät mitä mersuissa ja niissä on tukea ja säätöjä. 144:ssakin on todella hyvät penkit. Sitten näistä muista rotteloista on turha puhuakkaan, ne ei oo mistän kotosin. Tiiätte mistä mä puhun kun istutte kesälomamatkanne ooppelissa (suht uudessa) ja kirootte ristiseläntuen puutetta ja hikistä selkää. w201:sen ykkössarjan penkit ei ole mitkään parhaat mutta kestävät ja tukevat jakkarat ne on. Hyvän asennon siitä saa kyllä. .
Muistan mäkin menneeni useasti w123:lla jossa oli mb-tex ja oli kova pakkanen, istuin takana ja valuin reunasta toiseen
Mutta oli melkein uudenveronen se penkki jokatapauksessa.
Volvoissa on kyllä mukavat penkit ehkä siksi että ne on aavistuksen pehmeämmät mitä mersuissa ja niissä on tukea ja säätöjä. 144:ssakin on todella hyvät penkit. Sitten näistä muista rotteloista on turha puhuakkaan, ne ei oo mistän kotosin. Tiiätte mistä mä puhun kun istutte kesälomamatkanne ooppelissa (suht uudessa) ja kirootte ristiseläntuen puutetta ja hikistä selkää. w201:sen ykkössarjan penkit ei ole mitkään parhaat mutta kestävät ja tukevat jakkarat ne on. Hyvän asennon siitä saa kyllä. .
Muistan mäkin menneeni useasti w123:lla jossa oli mb-tex ja oli kova pakkanen, istuin takana ja valuin reunasta toiseen

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Olenko kummajainen, minulla ei ole ikinä mennyt selkä tms. kipeäksi mersussa, hyvin levollisena on erittäin pitkiä matkoja taivallettu. Ihmettelen kummasti taivastelua, että mersuissa on huonot penkit. Pitää kussakin jakkarassa istua se 500-1000km putkeen, sitten saa arvostella.
Mahtavan mukavat penkit matkustaa, ja vakioalustaan on nuo penkkien jouset suhteutettu kombinaatioon näissä vanhemmissa.
Näissä sporttijakkaroissa ja tötteröiden penkeissä menee se 200km, sitten alkaa pyöriskely ja tuskailu. Työpaikalla, kun taivastelevat toverit matkaa, niin totean, että taas se tuntui tuo matka kesken loppuvan..
Mahtavan mukavat penkit matkustaa, ja vakioalustaan on nuo penkkien jouset suhteutettu kombinaatioon näissä vanhemmissa.
Näissä sporttijakkaroissa ja tötteröiden penkeissä menee se 200km, sitten alkaa pyöriskely ja tuskailu. Työpaikalla, kun taivastelevat toverit matkaa, niin totean, että taas se tuntui tuo matka kesken loppuvan..

Kyllä mä ainakin rakastan Mersuni penkkejä. Ei oo noin hyviä penkkejä vielä vastaan tullu; on sivuttaistukea ja ei puudu perse pidemmilläkään matkoilla!
Nahkan tietty miinuspuolet on talvella kylmyys (siksi on penkinlämmittimet ja sisätilanlämmitin) ja kesällä kuumuus (ilmastointi helpottaa oloa).
(allekirjoituksen linkistä selviää millaiset jakkarat kyseessä jos ei tiiä)
Volvojen penkit olen myös todennut suht hyviksi.
Nahkan tietty miinuspuolet on talvella kylmyys (siksi on penkinlämmittimet ja sisätilanlämmitin) ja kesällä kuumuus (ilmastointi helpottaa oloa).

(allekirjoituksen linkistä selviää millaiset jakkarat kyseessä jos ei tiiä)
Volvojen penkit olen myös todennut suht hyviksi.

MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark
ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989