Se alkaa olla myös sinne perään aiheellista lisätä jonkinmoista jäähdytystä. Alkaa olla jo sielläkin lämmöt aika korkealla tasolla.
W123 300 24v turpo diesel
Juu eipä se kauheasti Maurilla noita lämpöongelmia tuntune olevan, tuntuu vaan siltä, että on noita liukkaita renkaita tullut tuolta pohojanmaan suunnalta, vai oliko se vaan se asvaltti liukasta
Se alkaa olla myös sinne perään aiheellista lisätä jonkinmoista jäähdytystä. Alkaa olla jo sielläkin lämmöt aika korkealla tasolla.
Se alkaa olla myös sinne perään aiheellista lisätä jonkinmoista jäähdytystä. Alkaa olla jo sielläkin lämmöt aika korkealla tasolla.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Jep ja sitten kun teillä rupee olemaan korkeemmilla stalleilla turbiinit, niin sitten tarvii jäähdytintä jo normaaliajossakin.rehtijii kirjoitti:Joutu lopettaan kiihytys ajot vähän kesken kun rupes vaihelaatikko juonitteleen
siten että ei meinannu enää löytyä isompia vaihteita ollenkaan.![]()
No loppupelissä kyse oli siitä että oli päässy laatikon öljyt liian kuumaksi.
Ajoin useita perättäisiä lähtöjä , joten siinä kun jarrua vastaan ahtopaineita
nostatteli niin luulen että turpiini lämmittää melkosesti öljyjä. (Eipä se mauri
sitte ihan turhaan tainnutkaan sitä erillistä laatikon jäähdytintä asentaa.)
Nyt kun auto oli muutaman tunnin seissy kotipihalla niin laatikko oli taas entisellään. Näin taas vähän viisaampana kantapään kautta.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
RehtiJ: Oliko tuo sinun ahdin tälläisellä laipalla, eli onko tämä nyt sitten sellainen cdi koneen laippa, ja juuri muunlaisilla ei tuota ahdinta löydy ? Pulttien reiät ovat siis eri etäisyydellä jokainen.rehtijii kirjoitti:VNT 23 320 cdi:stä
paloviita Sama kysymys sulle ?

Vaihdatko aina pakosarjan kun vaihtelet noita ahtimia
[Tarkkaavaisimmat lukijat huomaavat, jotta joku suunnittelee tuollaisen istuttamista Vitoon]
Kukapas vääntäisi sen pakosarjan minulle
Lisää tietoa: www.skg.fi
Lueppas toi ja siitä eka Maurin kirjoitus ja ihan ajatuksella, onko mitään tuttua havaittavissaveskola kirjoitti:Tarkkaavaisimmat lukijat huomaavat, jotta joku suunnittelee tuollaisen istuttamista Vitoon
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
No eihän tässä vielä pientä piristystä kummempaan lopputulokseen ole päästyAntti V kirjoitti:Lueppas toi ja siitä eka Maurin kirjoitus ja ihan ajatuksella, onko mitään tuttua havaittavissaveskola kirjoitti:Tarkkaavaisimmat lukijat huomaavat, jotta joku suunnittelee tuollaisen istuttamista Vitoon![]()
Just samanlainen epämääränen laippa. Tein 20 millisestä lootusta välilaipanveskola kirjoitti:RehtiJ: Oliko tuo sinun ahdin tälläisellä laipalla, eli onko tämä nyt sitten sellainen cdi koneen laippa, ja juuri muunlaisilla ei tuota ahdinta löydy ? Pulttien reiät ovat siis eri etäisyydellä jokainen.rehtijii kirjoitti:VNT 23 320 cdi:stä
paloviita Sama kysymys sulle ?
http://www.nic.fi/~danes/mersupalsta/pi ... laippa.jpg
Vaihdatko aina pakosarjan kun vaihtelet noita ahtimia![]()
[Tarkkaavaisimmat lukijat huomaavat, jotta joku suunnittelee tuollaisen istuttamista Vitoon]
Kukapas vääntäisi sen pakosarjan minulle
joka sitte passas jo paikalla olevaan pakosarjaan.
paloviita Sama kysymys sulle ?
Tuollainen on tulossa viikonloppuna omaan kakspuolikkaaseen. Tein välilaippasovituksen orkkispakosarjaan. Max tehot tuolla ahtimella lienee 250+ hevosen kantturoissa, käydään rullilla kun keretään.
Tavoitteena on 400 Nm vääntö laajalla kierroslukualueella, alkaen kahdesta tonnista. Aika näyttää kuinka onnistuu...
Tuollainen on tulossa viikonloppuna omaan kakspuolikkaaseen. Tein välilaippasovituksen orkkispakosarjaan. Max tehot tuolla ahtimella lienee 250+ hevosen kantturoissa, käydään rullilla kun keretään.
Tavoitteena on 400 Nm vääntö laajalla kierroslukualueella, alkaen kahdesta tonnista. Aika näyttää kuinka onnistuu...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Kiitos kaverit tiedon jakamisesta, ja kuulostaako muuten aivan älyttömältä jos tulppaa noi reiät pultinpätkällä ja työstää sopiviin kohtiin uudet. Mikäli siihen saisi menemään reiät, reikien väli pitäisi olla 66 mm. kröh, taitaa kyllä jäädä liian pienelle materiaalille, ja sit lentää koko solmu kadulle

Tuntuu ettei edes välilaipalle ole riittävästi tilaa.

Tuntuu ettei edes välilaipalle ole riittävästi tilaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jaa,nyt pysyy loota viileämpänä.. :D
eikös se meinannu aavistuksen lämmetä tuossa ylivieskan lentokentällä
muutama viikko sitten..... :?:
(ei sitte muutakun uudestaan kokeileen,jahka noita testejä\kisoja on.......
oli meinaan niin hupaisaa kuunnella suuren yleisön kommentteja kun w123 viivalta lähti 8) )
eikös se meinannu aavistuksen lämmetä tuossa ylivieskan lentokentällä
muutama viikko sitten..... :?:
(ei sitte muutakun uudestaan kokeileen,jahka noita testejä\kisoja on.......
oli meinaan niin hupaisaa kuunnella suuren yleisön kommentteja kun w123 viivalta lähti 8) )
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
tulipa tuossa heitettyä hääkeikkaa std hääautona muutama sata kilometriä,
ja sai loppu illasta itekki istua takapenkillä , on se tuo 123:n vaan hiljanen
auto varsinki takapenkillä istuttaessa
kuski meinas vähä ihmetellä ohituksissa , että miten ihmeessä se vauhti kasvaa normaali ohituksissa tuonne 180 km/h tuntumaan
ja sai loppu illasta itekki istua takapenkillä , on se tuo 123:n vaan hiljanen
auto varsinki takapenkillä istuttaessa
kuski meinas vähä ihmetellä ohituksissa , että miten ihmeessä se vauhti kasvaa normaali ohituksissa tuonne 180 km/h tuntumaan
Ei kai sulla ollu morkooli päällä?rehtijii kirjoitti:tulipa tuossa heitettyä hääkeikkaa std hääautona muutama sata kilometriä,
ja sai loppu illasta itekki istua takapenkillä , on se tuo 123:n vaan hiljanen
auto varsinki takapenkillä istuttaessa![]()
kuski meinas vähä ihmetellä ohituksissa , että miten ihmeessä se vauhti kasvaa normaali ohituksissa tuonne 180 km/h tuntumaan
Kyllä Mersu on aina Mersu
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Kyllä morkooli on pelissä mukana ilman kikkailujaEsko R kirjoitti:Ei kai sulla ollu morkooli päällä?rehtijii kirjoitti:tulipa tuossa heitettyä hääkeikkaa std hääautona muutama sata kilometriä,
ja sai loppu illasta itekki istua takapenkillä , on se tuo 123:n vaan hiljanen
auto varsinki takapenkillä istuttaessa![]()
kuski meinas vähä ihmetellä ohituksissa , että miten ihmeessä se vauhti kasvaa normaali ohituksissa tuonne 180 km/h tuntumaan
kyllä ne rata-ajoon on , mutta on kyllä niin pehmosella pinnalla että kumma jos ei pidä. ainaki myyjä väitti että varmasti pitää. mää en kyllä noista mittään tiiä , toivottavasti mua ei kusetettu.Antti V kirjoitti:Ovatko ne slicksit alunalkaen mihin tarkoitukseen tehty. Eli kiihdytys vai rata-ajoon?
Ovat aika matalat ja täten rungoltaan kovat. Koita noita ennen viikonloppua ja hae paineet ja lämpötilat kohdilleen, se ei meinaan ole ihan yksinkertainen juttu. Ne eivät tarvitse mitään yletöntä burnouttia, pääasiassa pinnan putsaus ja pikku lämpö pintaan. Jos niitä alkaa liiaksi sulattaa, niistä tulee p***leen liukkaat.rehtijii kirjoitti:kyllä ne rata-ajoon on , mutta on kyllä niin pehmosella pinnalla että kumma jos ei pidä. ainaki myyjä väitti että varmasti pitää. mää en kyllä noista mittään tiiä , toivottavasti mua ei kusetettu.Antti V kirjoitti:Ovatko ne slicksit alunalkaen mihin tarkoitukseen tehty. Eli kiihdytys vai rata-ajoon?
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Kyllä noi omat kiihdytyskäyttöön tehdyt sliksit, ja Antti V:ltä saadut ratarenkaat on ihan eri maailmasta, rungon jäykkyys ja seoksen kovuus on aivan eri ääripäistä. Väitänpä että ratarenkailla ei pidä senkään vertaa kuin katukumeilla, jos siis asfaltin pinnassa on liimaa, ilman liimaa tilanne hiukan tasoittuu, mutta ero on varmasti silti tosi suuri.
Juu se on juuri niinkuin Mauri sanoi tai on se nyt kumminkin oikein käytettynä pikkuisen parempi kuin se katurengas
. Tossa rata-ajossa harvemmin tulee vetopito ongelmaksi, kun siinä noita paikaltaan lähtöjä on pikkuisen harvakseltaan. Kun taas sivuttaiskiihtyvyydet näyttelevät erittäin suurta osaa. Kiihdytys puolella tarkoituksen on saada mahdollisimman paljon pinta-alaa kumista saman aikaisesti rataan, joten rungon on elettävä reunojen osalta erittäin paljon.
Tuon ratarenkaan saa kyllä pitämään tiettyyn pisteeseen myös vartilla, mutta kuten jo sanoin, sitä ei saa lämmittää liikaa, siitä tulee, varsinkin liimatulla radalla erittäin liukas. Lämmityksenä minä käytin vain kaasun pohjassa ja noin 3-5 metriä viivaa, eikä todellakaan mitään jarrua vastaan. Paineet pitäisi laskea juuri sille rajalle, ettei se pyörähdä vanteella. Että on siinä retijiillä pikkuinen työsarka ennen koitosta, mutta toivotan onnea ja parempaa lappua kuin mulla

Tuon ratarenkaan saa kyllä pitämään tiettyyn pisteeseen myös vartilla, mutta kuten jo sanoin, sitä ei saa lämmittää liikaa, siitä tulee, varsinkin liimatulla radalla erittäin liukas. Lämmityksenä minä käytin vain kaasun pohjassa ja noin 3-5 metriä viivaa, eikä todellakaan mitään jarrua vastaan. Paineet pitäisi laskea juuri sille rajalle, ettei se pyörähdä vanteella. Että on siinä retijiillä pikkuinen työsarka ennen koitosta, mutta toivotan onnea ja parempaa lappua kuin mulla
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Lentokentälle klo. 11.00. Kentän löydät kun ajelet kasitietä tapiontuvan ohi oulusta päin tullessa,vasemmalle opasteet kiihdytyskisoihin/lentokentälle.mKA kirjoitti:Mistäköhän löytyisi lisätietoa (kellonaikoja/paikkoja) näistä kiihrytyskisoista?:roll:
Olis hieno päästä katsomaan kuinka diisseli liikkuu...
Toisinsanoen hiekkasärkät jää merenpuolelle,kenttä vastakkaisella puolella kasitien toisella puolella.
- peteracing
- Vakiokalustoa

- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
renkaista...
mä kiihdyttelin joskus letukalla vanhat talvirenkaat alla....huomattavasti parempi pito ku leveillä katurenkailla!sillo ei varusmies budjetilla ollu saumaa slikseihin..yx tuttu kiihdyttelee 600hp cossusierralla kans kitkoilla....kannattaa kokeilla
power is nothing without control...






