Öljynpainemittarin neulan asennus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Öljynpainemittarin neulan asennus

Viesti Kirjoittaja Jube »

Elikkä eilen tein valkopohjaisen mittariston.
Öljynpaine-neulassahan on se "tappi" sielä alhaalla. Asensin neulan tappia vasten ja nyt ku auton laittaa käyntiin niin ö-paineet pomppaa sentin yli sen "3" viivan :(

Eli miten tuo viisari pitäs asentaa?
Ensin sen tapin alapuolelle ja sieltä sitten vääntää väkisin tapin yli vai?
Sen neulan pitäs vissiin olla vähä niinku "jännityksessä" tappia vasten?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Juurikin noin. Mulla oli se oikea asento muistini mukaan vajaan 1 cm sen tapin alapuolelle osoittamaan.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tomi S. kirjoitti:Juurikin noin. Mulla oli se oikea asento muistini mukaan vajaan 1 cm sen tapin alapuolelle osoittamaan.
Joo ja sama taitaa päteä myös nopeusmittariin ku asteikko alkaa 20km/h niin nyt viisari lähtee heti nousemaan tuosta 20km/h vaikka auto liikkuu ehkä 5km/h...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Juu elikkä ne on tullu väärin.
Noiden viisareiden lepotilathan olisi pitänyt katsoa ennen kuin ne irroittaa.
Eli nostaa se neula sen tapin yli ja katsoa mihin kohtaan pysähtyy. Sitten takaisin laitettaessa laittaa juurikin siihen kohti ja nostaa varovasti tapin yli.
Toisinsanoen; "kuses ollaan"... :wink:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Tomi S. kirjoitti:Juu elikkä ne on tullu väärin.
Noiden viisareiden lepotilathan olisi pitänyt katsoa ennen kuin ne irroittaa.
Eli nostaa se neula sen tapin yli ja katsoa mihin kohtaan pysähtyy. Sitten takaisin laitettaessa laittaa juurikin siihen kohti ja nostaa varovasti tapin yli.
Toisinsanoen; "kuses ollaan"... :wink:
Kyllä ne kohdat sieltä löytyy, tietääpähän enskerralla...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Vastaa Viestiin