He??i.
Tietääkö joku, onko mahdollista asentaa ns:uun normaaliin mersuun taksamittari. Normaalistahan puuttuu takasamittarin impulssianturi. Joku sanoo, että hankalaa. Onko totta
Meikäläisellä on sellainen käsitys, että vanhemmissa (esim.w123) on mittarinvaijerissa haaroitin, josta vaijeri menee nopeus ja taksamittariin. En ole kyllä 100 varma asiasta.
MB11 kirjoitti:He??i.
Tietääkö joku, onko mahdollista asentaa ns:uun normaaliin mersuun taksamittari. Normaalistahan puuttuu takasamittarin impulssianturi. Joku sanoo, että hankalaa. Onko totta
Itse asensin tuohon avatarissa näkyvään -79 W123:een sen saman taksamittarin, mikä siinä uutenakin on ollut (Semel Digitax M). Tuon auton jälkeen laitteet olivat olleet käytössä kolmessa taksissa, jonka jälkeen levänneet hyllyssä kymmenisen vuotta.
Asennussarjaan kuului impulssianturi, joka ruuvataan mittarin ja vaijerin väliin. Tuo minun laitteeni on ihan ensimmäisiä digitaalisia taksamittareita. mutta käyttöohjeiden avulla onnistui laitteeseen ohjelmoida päivän taksat euroina sisään. Kattokisko kuului samaan kauppaan, mutta ennen kuin löydän uuden kuvun alkuperäisen haalistuneen tilalle, saa se vielä odotella varastossa.
epk kirjoitti:jep impulssi anturilla onnistuu, tulee kuten edellä todettu, vaijerin "väliin", mulla on itseasiassa nytkin paikalla
Juu Tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Kysymys on v 2003 malliisesta W211 MB:stä, missä ei kait ole nopeusmittarin vaijeria. Siitä on kysymys.
Kiitti kuitenkin mielenkiinnosta.
epk kirjoitti:jep impulssi anturilla onnistuu, tulee kuten edellä todettu, vaijerin "väliin", mulla on itseasiassa nytkin paikalla
Juu Tuli vähän epäselvästi kirjoitettua. Kysymys on v 2003 malliisesta W211 MB:stä, missä ei kait ole nopeusmittarin vaijeria. Siitä on kysymys.
Kiitti kuitenkin mielenkiinnosta.
Noissa W211:ssa on "kuulemma" tilattavissa tehtaalta joku "taksipaketti", joka sisältää tuon impulssin antavan anturin taksamittaria varten. Vehon kautta taksiksi tilatuissa tuo anturi on hintaan sisään leivottuna. Kuulemani mukaan kallis varuste?
Voisiko tuohon mittarin tarpeeseen olla syynä esimerkiksi käyttö taksiliikenteessä, jolloin taksamittari on lakisääteinen varuste
No panic, kyllä toki valtuutetut (m)asentajat tietävät miten toimia ja neuvovatkin. Joskus silti on hyödyllistä tietää asioita jo ennen kuin tietoa käytännössä tarvitsee. Saattaa säästää pitkähkön pennin. Ekkukin varmaan olisi autoa hankkiessaan jo tuon anturin laitattanut autoonsa, mikäli olisi ollut tietoinen moisesta seikasta. Olisi todennäköisesti ollut halvempaa lystiä kuin tuo pari tonnia Pitäjänmäen Vehossa
Ekkukin varmaan olisi autoa hankkiessaan jo tuon anturin laitattanut autoonsa, mikäli olisi ollut tietoinen moisesta seikasta. Olisi todennäköisesti ollut halvempaa lystiä kuin tuo pari tonnia Pitäjänmäen Vehossa
Tiesin kyllä autoa ostaessani että se asennus pitää suorittaa. Vaikka se kyllä maksoikin paljon, niin kyllä siinä saksantuonnissa vielä jäi reilusti voitolle.
Se kyllä yllätti että vehon piti "suunnitella" asennusta yli 2 kuukautta. Taisivat samalle keksiä jonkun oikotien millä asennus sujuu heidän kannaltaan helpommalla ja halvemmalla.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
On ollut vähän kiireitä, etten ole ehtinyt juuri palstalla käydä. Ettäkö, miksi tarvitsen mittarin. Taksissa (luvallisessa) pitää olla mittari ja tilanne on sellaine, että autoja on varustettu sekä mittarin impulssivalmiudella ja ilman. Kaikki Suomeen ammattikäyttöön tulevat on varustettu ko. impulssisysteemillä, mutta olen aikeissa hakea taksiin auton Saksasta ja silloin, jois ostan auton ilman impukssilaitteita sen laitto näyttäisi olevan enemmän kuin "Ameriikan temppu". Esimerkiksi suomalainen mittarin valmistaja ei osannut asiaan antaa oikeaa vastausta. Olen itsekin aikoinaan kun mittarin sai asentaa, mutta sen jälkeen se piti katsastaa, laittanut mittareita uuteen taksiin. Nyt se ei ole itse luvallista laitta, jos ei ko. asennuslupaa ole.
Tulikohan asia nyt riittävän selvästi sanottua.
Saksassa on myytävänä muutama W211 korin mersu, mkutta kun ne on mennyt, kun sinne soittelee..
Kiitos mielenkiinnosta
Muuan tamperelaiskollega haki tässä kesällä Saksasta W211 -korisen 220 CDI:n. Kyseinen auto on "taksimallia", eli tuo kyseinen impulssianturi on kai silloin vakio. Auton värikin on yksi karmeimmista, mitä voin tuohon malliin kuvitella, eli se kerman värinen Saksan taksiväri Tuo mainittu auto tuli ajoon tässä menneellä viikolla, mutta vielä en ole päässyt haastelemaan isännän kanssa autonhakureissun kannattavuudesta. Kyseessä siis oli uusi ajamaton auto.
Vielä tuosta taksamittarista... Sellaisenhan saanee kuka tahansa asentaa omaan autoonsa vaikka omaksi ilokseen tahi leikkikalukseen? Vain ja ainoastaan sen käyttäminen kyydin hinnan määrittämiseen on luvanvaraista ja valtiovallan suunnalta säänneltyä toimintaa. Vai olenko vallan väärin antanut itseni ymmärtää tuon asian. Korjatkaa kokeneemmat tai viisaammat, mikäli tietoa on Itse kyllä saan työmaalla tuon mittarin kanssa räpeltää ihan tarpeekseni luvan kanssa, niin ettei vapaa-ajan ajokkiin tulisi ihan äkkiä mieleen moista ruuvata...